Tour weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Tour weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Tour weekend

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 December 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na 2 emotionele dagen, heb ik besloten om het weekend wel naar de tours te gaan die op de planning stonden. Voor mijzelf voelt doorgaan (tot op zeker hoogte) momenteel als de juiste manier om om te gaan met hetgeen wat gebeurd is.

Zaterdag zijn we met een groep van 6 vrouwen (arme mannelijke tourguide…) naar de winetour geweest. Ja ja, ik, Cindy van der Zanden, ben naar een winetour geweest en aangezien ik bijna nooit wijn drink en het zelfs niet echt lekker vind ben ik voor de tour al lekker uitgelachen natuurlijk. Maaaaar, met trots kan ik vertellen dat ik 26 verschillende wijnsoorten geproefd heb en er zelfs een aantal lekker vond! Vooral de dessertwijntjes vielen erg goed bij een zoetekauw als ik. En guess what; I even bought a bottle of wine! Dus dat wordt thuis even proosten op opa natuurlijk! Verder heb ik eigenlijk vooral genoten van het enorme mooie landschap van Stellenbosch, de wijnvelden en super lekker ruikende houten vaten vol met wijn. Afgezien van het feit dat mijn onhandige kant weer even naar boven kwam en ik op een vol terras zodanig door mijn enkel ging dat ik languit op de grond lag, was het een geslaagd dagje!

Gelukkig hebben zich 3 ALO studenten bijgevoegd aan de vrijwilligersgroep, waardoor ik zondag met een goed ingetapte enkel toch gewoon normaal de Cape Point tour heb kunnen doen. Deze tour hield eigenlijk in dat we met een busje vol droge humor een stuk langs de kust reden, met vele mooie uitzichten op weg naar Kaap de Goede hoop en natuurlijk niet te vergeten Boulders Beach (het pinguïnstrand). De uitzichten tijdens deze tour waren ongelofelijk mooi en rustgevend! De hoeveelheid stereotypische en onrustige touristen die we tegenkwamen was helaas wel een beetje groot. But hey, that must not ruin the day. Vooral het zien van de pinguïns die met z’n allen heel de dag niks staan te doen, beetje in de zon liggen en waggelend het water invallen is erg komisch als je heel de dag al in de ‘droge humor sfeer’ zit. We hebben het weekend lekker af kunnen sluiten bij het kampvuur, waarbij ik het uiteraard niet vervelend vond om de taak van marshmallowmaker toebedeeld te krijgen :)

Ondanks dat ik nog steeds in een rollercoaster zit (die inmiddels gelukkig wel in intensiteit veranderd is van de Goliath naar een houten achtbaan), werkt het voor mij om dingen te doen en de draad weer op te pakken. Wel heb ik gemerkt dat de juiste balans voor jezelf vinden in deze periode erg moeilijk is. Je wilt voor anderen klaar staan, maar je moet ook zelf je gevoelens uiten en bij anderen troost zoeken. Je wilt activiteiten ondernemen, maar je wil ook niks doen. Het is moeilijk om plezier te maken, maar je weet dat je ook verder moet en juist plezier moet hebben, omdat je nu weet hoe waardevol het leven op dit moment is. Gelukkig hebben we op dit moment een enorme fijne groep waarmee ik mijn balans redelijk heb kunnen vinden en het op mijn eigen manier kan verwerken.

Aankomende week nog een week Holiday Club, waarbij we goede herinneringen gaan maken van mijn laatste week hier!

Bedankt voor al jullie lieve reacties, ze doen mij erg goed!

Liefs, Cindy

  • 22 December 2016 - 07:56

    Hannie:

    Hi Cindy,
    Wat een avonturen beleef je , was vantevoren ook niet te bedenken....wel enerverend allemaal!
    Heb je de kerstsokken al uit je tas gehaald, of laat je het dit jaar aan je voorbij gaan?
    Anyways ik ben benieuwd naar je volgende avonturen....xx

  • 22 December 2016 - 08:40

    Ans Neve Kuipers:

    Goedemorgen lieverd,
    Ik heb weer met interesse je verslag zitten lezen.
    Ik begrijp dat je dubbelen gevoelens hebt, maar je doet het geweldig,
    Geniet deze laatste dagen van alles wat je meemaakt en overkomt,
    Ik heb je verteld wat Opa altijd zei, ieder afscheid is de geboorte van een herinnering.
    Hij zou erg trots op je zijn en we zullen zeker op hem Proosten, als je weer thuis bent.
    Goede vlucht morgen
    Dikke kus Oma

  • 22 December 2016 - 09:21

    Corrie:

    Ik heb bewondering voor de manier waarop je geniet en...je verdriet verwerkt.
    Mooi verhaal weer,bedankt en goede reis.

  • 24 December 2016 - 08:20

    Jeroen Neve:

    Hoi Cindy
    Ondanks de onuitwisbare kras op de reis en het avontuur, is het goed om te lezen dat jullie gezamelijk de draad weer oppakken, en ook de goede momenten met elkaar beleven.
    Vanavond zullen Marjolijn en ik een flesje opentrekken en op afstand met je proosten. Heel veel succes en vriendschap de komende weken!

    Groetjes,
    Jeroen Neve

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 72757

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: