First weekend in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu First weekend in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

First weekend in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Cindy

29 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste weekend hier zit er alweer op en ik heb voor mijn gevoel al zoveel gedaan dat ik het idee heb hier al een week te zijn. Ondanks dat ik me tijdens mijn aankomst vrijdag best alleen voelde en heel eventjes twijfelde of dit wel mijn ding was (overal vreemde mensen, veel kamers met zoveel mogelijk schuddende stapelbedden op zo weinig mogelijk vierkante meter, springen door je kamer om nergens op te staan en je koffer naar buiten moeten tillen iedere keer dat je iets wilt pakken), voel ik na dit weekend al wel dat dit een van de beste beslissingen is geweest die ik ooit gemaakt heb!

Ik heb dit weekend het geluk gehad meteen ontzettend leuke mensen te hebben leren kennen waarmee ik heel het weekend op stap geweest ben. Van een tour door Kaapstad, tot het ontzettend mooie uitzicht in Waterfront en met als absolute kers op de taart het beklimmen van Lions Head. De tour door Kaapstad heeft ons diverse kanten van de stad laten zien, van zowel skyscrapers tot aan de markt met kleine kraampjes met zelfgemaakte spullen en daarbij zeker niet te vergeten Bo Kaap, de meest gefotografeerde straat van Kaapstad. Vervolgens hebben we in Waterfront kunnen genieten van ons eerste onvergetelijke uitzicht op het water, terwijl we met onze rug naar een ontzettend grote American style mall stonden (om het contrast even goed weer te geven). Eenmaal terug bij onze verblijfplaats in Table View hebben we een duikgenomen in het IJSkoude water. Ondanks dat het gemiddeld 25 graden is boven zee, is de zee momenteel aan onze kant maar 10 graden door de stroming. En s’avonds hebben we kunnen genieten van een heerlijke Indische curry, gemaakt door onze eigen kok waarna we in Table View zelf alvast een voorproefje hebben kunnen nemen van het nachtleven in Zuid-Afrika.

Om een beetje bij te komen zijn we de volgende dag naar het strand gegaan en hebben we (alleen ik en Maxim) toch nog een ijsduik genomen en is het me gelukt om niet te verbanden (Cindy vs. Zon 1-0!). Vervolgens zijn we naar Kaapstad gegaan om de naast Table Mountain meest bekende berg te beklimmen in de stad; Lions Head. We hebben het zo geplant dat we precies op de berg zouden zijn bij zonsondergang en dat was het beste idee ooit! Het beklimmen was goed te doen, totdat we besloten van het pad af te wijken omdat we gehoord hadden dat er een super gave cave op de helft van de berg was die je kon bereiken door een andere route te nemen. Dit hield uiteindelijk in dat we een stuk redelijk op het randje van de berg hebben gelopen en drie keer verkeerd zijn gelopen, maar zoals je op de foto kunt zien was de cave het zeker waard! Eenmaals op Lions Head zelf heb ik het mooiste uitzicht ooit gezien, de stad (bij licht en donker), de Tafelberg, de zee, de zonsondergang, de wolken die over de tafelberg lijken te glijden, echt onvergetelijk! Let’s see if you can beat that, Table Mountain!

Na dit waanzinnige weekend waren we erg enthousiast om ons eindelijk te kunnen klaarmaken voor ons project. We hebben maandag de oriëntatie gehad en voorlichting over de scholen waar we gaan helpen en de sportprojecten die we gaan doen. Samen met 2 anderen uit het groepje waarmee ik op stap geweest ben, ben ik ingedeeld om te helpen op een school waar de organisatie pas 1 week ondersteuning biedt. Er zijn dus nog een hoop dingen die moeten gebeuren en vandaag ga ik met eigen ogen ondervinden wat we precies kunnen gaan betekenen. Im sooooo excited!

Deze ondervindingen zal ik uiteraard in mijn volgende blog met jullie delen!

Liefs Cindy


Leuke feitjes:
- Ze maken hier in het openbaar vervoer ook gebruik van de OV-chipkaart.
- Als Newbies wilden we een goede indruk maken door ons vrijwillig op te geven voor de afwasdienst voor deze hele week, echt een ontzettend goed idee aangezien we nu dus een hele week de keukenspullen voor zo’n 40 man af moeten wassen. Dit in vergelijking tot de andere diensten (voorraad af en toe aanvullen of 1xtje koken) was niet de beste keuze…
- Als je binnen het verblijf een andere taal praat dan Engels moet je 5 Rand betalen
- 1 euro is about 15 Rand
- Ik heb maandag kunnen verhuizen naar een kamer waar ik iniedergeval zonder ‘hink stap sprong’ mijn bed kan bereiken.
- Ik denk eraan om te gaan skydiven, paragliden of abseilen, iemand suggesties wat ik moet kiezen? :)


  • 29 November 2016 - 15:00

    Rein:

    Lieve Cindy,

    Amazing stories. And a little bit cinderella. ( washing the dishes)
    Om voor afwassen helemaal naar zuid afrika te gaan, dan wist ik hier in Nederland ook wel een aantal adresjes voor je. Fijn voor je dat je van het mooie dat Afrika te bieden heeft zo kunt genieten. Ja, en die mega gevaarlijke dingen die je wilt gaan ondernemen daar kan ik geen keuze in maken voor je. Doe wat je denkt dat je doen moet, maar maak wel even een testament op voor het geval het mis zou gaan. Heb meerdere foto's van je mogen bewonderen en kan alleen maar zeggen dat dit ook op de lijst van de te bezoeken landen zal staan. Ben erg benieuwd of er veel is veranderd in de tijd dat je er niet bent geweest of dat het er nog net zo uitziet als toen.
    Pas goed op je zelf, check het elastiek en andere onderdelen bij de dingen die je gaat ondernemen, daar ik je graag in januari weer heelhuids terug wil zien.

    Dikke knuffel

    Rein

  • 29 November 2016 - 19:44

    Fleur:

    Hee Cin!

    Alle begin is lastig; logisch dat je even twijfelde!
    Het klinkt alsof je zeker je draai gaat vinden daar, super leuk!

    Liefs,
    Fleur

  • 29 November 2016 - 19:51

    Wilma:

    Hey Cindy,
    When I started reading, it felt like yesterday that I read your blog every night.

  • 30 November 2016 - 21:09

    GJ En M Vd H:

    Hi Cin,
    Het is weer leuk om je ervaringen te lezen in zo'n bekende omgeving, geweldig.
    Je heb misschien een voorsprong op de Zon maar dat zal een zware strijd worden, "Brandweer rood" kan je worden, ik heb het ervaren. Ik zie dat je ook in Bo Kaap ben geweest, erg mooi.
    Activiteit suggestie = s.

    Veel plezier en tot volgend verslag.

    Gerrit-Jan

  • 01 December 2016 - 18:59

    Ma:

    Ik heb even een vraagje op een van de foto's langs de afgrond is een mensje te zien die ineen gehurkt zit dat ben jij toch niet he? :) En heb je al wat skills op de kleutertjes over kunnen brengen? We kijken uit naar je volgend verslag en foto's !! Het is erg leuk om Kaapstad door jouw ogen te zien. Ga verder met genieten en dikke kusss

    Ma en Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 72765

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: