Weekendje op pad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Weekendje op pad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Weekendje op pad

Blijf op de hoogte en volg Cindy

08 December 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tijd voor een nieuwe update!

Na deze toch wel vermoeiende week hebben we er natuurlijk niet voor gekozen om lekker uit te rusten in het weekend. Dus stapkleren aan en gaan met die banaan! We hebben een kroegje opgezocht in Tableview en gezellig een drankje gedronken, totdat ik achter mijn glas zat te knikkebollen en besloot toch maar wat energie op te gaan bouwen tijdens mijn nachtrust.

Zaterdag hebben we de old biscuit mill bezocht, een grote en erg gezellige food market in Kaapstad. Mensen staan hier met allemaal gezellige kraampjes en er is keuze uit maaltijden van over de hele wereld. Er stond zelfs een Nederlands kraampje met frikadellen voor 3 euro (was echt kwaliteitsvlees zei de verkoopster…). Vervolgens hebben we de Uber genomen naar Camps Bay en hebben we genoten van het mooie strand. En s’avonds was het dan echt tijd om te stappen! Tijd om het nachtleven van Kaapstad zelf te gaan ontdekken. Doordat de staff ons goed had voorbereid op de gevaren van het nachtleven van Kaapstad, denk hierbij aan het idee krijgen dat je losgelaten zal worden middenin Alcatraz, is er niks geks gebeurd en was het een erg gezellige avond. Het enige minpuntje was het oncomfortabele gevoel van het hebben van geld in je beha, waarbij het idee is dat het uiteraard moeilijk gestolen kan worden zonder dat je het merkt. Daarnaast is het wel een beetje awkward om elke keer in je beha te moeten graaien als je wat te drinken moet kopen, but so be it. Na het bezoeken van een gezellige bierbar en een lekker dansje te hebben gedaan in de club is de conclusie dat je inderdaad een beetje uit moet kijken voor zakkenrollers, maar dat Kaapstad en erg gezellige stad is om uit te gaan!

Zondag stond er een bezoek aan Robben island op de planning, of nou ja dat dachten we…. Toen we bij de veerboot richting Robben island aankwamen bleek namelijk dat ons ticket aangaf dat we toegang hadden voor de dag ervoor…. Een lief lachje zorgde ervoor dat we nog wel de boot op mochten, maar wel pas nadat we nieuwe tickets hadden gekocht…. Misschien toch nog maar even dat lachje oefenen… We hebben een tour gekregen over het eiland en zijn vervolgens door een oud gevangene door de gevangenis geleid, waarbij we ook een kijkje hebben kunnen nemen in de cel van Nelson Mandela. Het meest indrukwekkende vond ik het feit dat het nog maar 20 jaar geleden is dat hier mensen opgesloten zaten om hun politieke overtuigingen. Naast het bezoek aan Robben island zelf heb ik eigenlijk enorm genoten van de boottocht, zittend op het dek, genietend van het uitzicht, de geur van de zee en het gevoel van de golven! En dat terwijl alle overige 100 mensen in het zitgedeelte van de boot zaten wat eruitzag alsof je in een vliegtuig zat. Tjaa, sommige mensen zijn misschien heel passioneel over vliegtuigen en prefereren die ervaring boven die van een boottocht.

Time for my second week at school! Deze keer MET planning zodat we hopelijk aan het einde van de dag nog wat energie over hebben.

Thanks voor al jullie super leuke reacties, dat maakt het voor mij ook een stuk leuker om te schrijven! Ik zal alleen voorlopig geen foto's meer plaatsen, omdat dat met het internet hier niet te doen is op deze site. Ze zijn uiteraard wel te zien op mijn Facebook-pagina!
Stay tuned for my next update :)

Liefs Cindy

• 08 December 2016 - 15:28

Corrie Klapper:

Nogmaals schrijf een boek(je) je kunt het.
    Bedankt weer, ik geniet ervan .liefs van Corrie.

• 08 December 2016 - 15:58

A.Neve-Kuipers:

Weer genoten van je verslag
    Je hebt talent om je belevenissen boeiend en leuk over te laten komen.
    Ben het met Corrie eens je zou er een boekje van kunnen maken..
    Ik kijk met plezier naar je volgende verslag uit
    Knuffel Oma XXX.

• 08 December 2016 - 18:43

Jeroen Neve:

Kwaliteitsvlees in frikandellen?
    Dan zijn het geen echte geweest!