Miss Norway... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Miss Norway... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Miss Norway...

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Dit was mijn laatste weekje echt school! :)

Maandag een dagje school, en daarna lekker relaxen. Omdat we heel de dag niks gedaan hadden en zondag ook al niet, besloten Lein en ik s’avonds dat het maar eens tijd was weer in beweging te komen. Dus gingen we naar het fitnesszaaltje hier bij het appartementencomplex. Marjolein ging steppen voor een half uur, ik dacht nou laat ik eens een half uur hardlopen op de loopband. Helaas ging dat niet helemaal door want na 10 minuten kreeg ik helaas al geen adem meer, want het was echt om te stikken daar in die zaal. Niet te geloven, ze hebben hier overal, maar dan ook echt OVERAL airco, en dan in een fitnesszaal hebben ze geen airco… Dus kwam Lein met het geniale idee om buiten hard te gaan lopen, dus ben ik lekker naar buiten gegaan, en heb ik rondjes gelopen door het appartementencomplex. Dus coach kan weer trots op ons zijn!

Dinsdag weer een dagje naar school toe, en daarna waren we weer vrij en zijn we lekker in de zon gaan liggen bij het zwembad! En deze keer ben ik gelukkig niet verbrand. Nou verschool de zon zich helaas ook 9 van de 10 minuten achter de wolken, maar toch zie ik het nog gebeuren dat ik verband. Maar niet dus! :) Na een car wash van Morgans auto, zijn we naar ons appartement gegaan, hebben gegeten en hebben ons toen klaargemaakt voor Leins Minute of Fame! Ze was door haar economie leraar namelijk genomineerd tot beste leerling van zijn vak. Jessie was niet zo lekker, dus die is lekker op dr bedje blijven liggen, maar Morgan Lein en ik zijn dus naar de huldiging gegaan. Ze hadden leerlingen voor verschillende vakken en opleidingen die genomineerd waren. Toen een vrouw begon met de genomineerd om te roepen om naar voren te komen, verontschuldigde ze zich al voor de namen die ze verkeerd uit zou gaan spreken. Dus toen dacht Lein, jaa hoor ik ben nu dus aan de beurt. En toen werd er omgeroepen nominated for academic excellence in micro- economics ‘Maryolin Murks’. Dus Lein netjes naar voren toe, een mooi diploma meegekregen en nog ik nog met mijn ‘fotograaf skills’ (NOT), geprobeerd haar leuk op de foto te zetten. Het opeenvolgende uur hebben we eigenlijk alleen maar verspilt aan mensen belachelijk maken, erg makkelijk als je een andere taal spreekt. Die had lelijke schoenen, deze had vreselijke kleren, de volgende was een oma. Die daarop had afschuwelijk haar dat over haar hele gezicht hing, maar toen we ze van het podium kwam kwamen we erachter dat dat haar echt een vreselijke neus verborg, dus hadden we dat haar toch maar goedgekeurd. Maar het toppunt was toch wel die jongen die met een enorme bobbel aan de voorkant van zijn broek het podium opkwam, en ik kon mijn slappe lach helemaal niet meer tegenhouden toen Lein zei, ‘Ja dat komt omdat hij mij net op het podium heeft gezien natuurlijk’! Haha!

Woensdag weer naar school geweest en voor t eerst in een week weer getraind! Dat was bij mij ook wel te merken, ik weet niet of t daarom was, maar ik bakte er lekker even niks van. Maar ja, wat iedereen altijd zegt: volgende keer beter… Na het halen van een super lekker ijsje s’avonds (salty caramel en cookie dough) voelde ik me gelukkig al weer beter :)

Donderdag weer een bijzondere dag gehad. Stalker numbero two! Nee, dat nou ook weer niet. Maar wel een man (geen jongen!) die waardering voor me had. Het was onze laatste college succes les, ons laatste toetsje! En een man oud mijn klas (35 jaar ofzo) had een taart voor mij meegenomen, een een kaart waar hij heel de klas op heeft laten schrijven. Hij is 1 keer bij onze wedstrijden komen kijken, en ik speelde toevallig precies die dag, en ik speelde nog redelijk goed ook. Dus hij vond me gelijk een goede speelster etc. En dus stond er op die taart: ‘Miss Norway, My #1 player, Best wishes’. Beetje jammer van die Miss Norway, is toch niet echt hetzelfde als Nederland... Maar vond het super aardig dat ik dat van hem kreeg, aan de andere kant ook wel een beetje raar, maar ik dacht ‘ach dat is vast iets amerikaans’. Na de les voor de training, stuurde hij me nog een berichtje op facebook (ja, weer facebook, nooit meer mensen zomaar toevoegen op facebook ook al lijkt t zo onschuldig). En daar stond in dat ik zijn facebook angel was en dat hij nog nooit zo’n mooie vrouw had gezien met zo’n mooie spirit. En ik nog steeds denken dat het eigenlijk best onschuldig was, totdat Lein t las en zei dat dit toch wel een beetje ver ging. En ik het daarna nog een keer overlas en dacht ‘mmm, misschien dat hij het toch op een andere manier bedoelt’. Dus heb ik daar verder ook maar niet meer op gereageerd. Maar toch nog wel bedankt voor de taart, die btw erg lekker was :) (En die ik nog wel gedeeld heb met teamgenootjes hoor! (A)) Die avond kwam de film ‘the lucky one’ uit, een midnight premiere die om 00.01 begon. Dus we hadden het leuke idee gekregen om daar naar toe te gaan. Omdat ik de volgende dat naar school moest en een final test had (die eigenlijk nergens op sloeg) en een beetje moe was heb ik een power napje gedaan, en toen zijn we lekker naar de bios geweest. Was echt een super mooie film! :) En om 3 uur lag ik lekker in mijn bedje om te gaan slapen!

Vrijdag zijn na school was het onze beurt om met het hele team bij de honkballers te gaan kijken. Het was echt ontzettend warm die dag, en we hebben dus ook echt zitten bakken op die tribune. Dus je raad het al: verbrand… Ik heb nog wel lekker voor schut gezeten met een parasol, maar daar was ik alweer iets te laat mee en de zonnebrand die ik 3 keer opgesmeerd heb had ook niet helemaal geholpen… Gelukkig maar een heel klein beetje, maar wel mooie figuurtjes op mijn rug. Ik had namelijk een shirt aan met gaas aan de bovenkant van mijn rug, dus had ik allemaal mooie vakjes op mijn rug staan. Gelukkig geen pijn of iets, dus viel reuze mee! Die avond hadden we KJ, Lex en Alena uitgenodigd om gezellig bij ons te komen eten. Met z’n allen hebben we lekker Sloppy Joe’s gegeten, hamburgerbroodjes met gehakt en tomatensaus ertussen, best lekker! Dit is uiteindelijk nog wel een hele spannende avond geworden. Want toen we na het eten nog even gezellig aan het kletsen waren, en ik nog even de afwas stond te doen, hoorden we ineens keihard gegil en geschreeuw naast ons bij de buren. Daarna hoorden we een paar keer hele harde bonken, een man die keihard schreeuwde en een vrouw die alleen maar harder ging gillen. Het klonk echt alsof zij keihard een paar keer tegen de muur/op de grond gesmeten werd. En hij bleef maar schreeuwen en zij gillen. Dus Jeanna had de politie gebeld, en die kwam er ook gelijk aan. Ondertussen waren wij veel te nieuwsgierig en was Lein met het idee gekomen met bekers tegen de muur te luisteren wat er gezegd werd. Dus wij stonden allemaal tegen de muur aangedrukt, tot we de politie aan zagen komen en we de politieagent op de deur hoorde kloppen. Toen was het in een keer helemaal stil aan de andere kant van de muur. De agent klopt nog 2x, en de laatste keer klopte hij heel lang en hard, maar geen antwoord. Dus ging hij weer terug naar zijn wagen. Toen wilde Jeanna naar beneden gaan om de agent te vertellen wat we precies gehoord hadden etc. en omdat we haar niet allen wilde laten gaan was ik met haar meegelopen. De agent zei dat hij erg waardeerde dat we de politie hadden gebeld, maar dat hij zo lang de deur niet open werd gedaan, niks kon doen. Het lag in de handen van die vrouw om de deur open te doen. Toen dacht ik nog ‘wat als ze nou niet bij de deur kan komen…’, maar dat heb ik niet gezegd, en dat vind ik nog steeds een beetje dom van mezelf. Maar ja, we hebben daarna niets meer gehoord bij de buren, dus we hopen dat we het allemaal goed gaat daar. Maar dat was dus best even schrikken!

Zaterdag hadden we eigenlijk een oefenwedstrijd tegen Tallahasse (die beesten die echt mega hard slaan). Maar die ging niet door, omdat de weersvoorspellingen heel slecht waren. Dus hebben we binnen getraind en hadden we de rest van de dag weer lekker vrij. Omdat we weer vrij waren zijn we even naar Victoria Secret geweest, en om de avond even af te maken hebben we nog een keer de bios bezocht. Deze keer de film ‘Think like a man’ gekeken. Was wederom een erg leuke film, maar het was een film met alleen maar donkere acteurs, en dat was ook aan het publiek in de zaal te zien. We zaten met alleen maar donkere mensen in de zaal, dus dat was best opmerkelijk. Verder was het een erg grappige film!

Vandaag verder niks meer gedaan, maar nu achteraf zie ik dat het een week is geweest waarin best veel gebeurd is! Maar deze week gaat er nog veel meer gebeuren!

Morgen een dubbel tegen Waycross, dinsdag ons banquet waarbij we allemaal netjes in onze jurkjes zullen verschijnen, woensdag mijn allerlaatste dag op school en woensdagmiddag al vertrekken naar State tournament!:) Dan donderdag hebben we daar een korte training gevolgd door nog een banquet. En dan vrijdag beginnen met de eerste wedstrijden! Echt een enorm druk en spannend weekje dus! Zondagavond weten we eindelijk of we naar de Nationals in Utah gaan! Spannenddddd!

Ik zal zo snel mogelijk laten weten hoe we het gedaan hebben op State!

Liefs Cindy

  • 23 April 2012 - 10:39

    Rein:

    Waar jullie allemaal niet opletten bij een huldiging. Ben benieuwd of dat ook zo is bij Honkbalwedstrijden?? Maar laat ik duidelijk zijn: Jongens dragen een tocque en dat veroorzaakt de bobbel aan de voorkant. Fijn dat jij voor ligt op Marjolein haar verhaal. Jessie is na haar eerste verhaal al gestopt en verwijst iedereen door naar jullie site.

  • 23 April 2012 - 16:18

    Opa En Oma:

    Allemensen lieverd wat maak jij toch veel mee daar in Jacksonville. Je kan er straks thuis een boek over schrijven als je, je blogs terug gaat lezen. Wij genieten met volle teugen mee van al je belevenissen. Raar hoor dat ze geen airco hebben in het fitnesszaaltje, dat hebben ze zelfs hier in ons koude kikkerlandje haha. Ik had jullie best met een bekertje tegen de muur willen zien staan, maar dat jullie het spannend vonden is te begrijpen. Nog een paar dagen school en dan gaat het beginnen. En dan ben je ook af van al die jongens/man die jou zo leuk/lief vinden haha alhoewel ik moet zeggen dat ze wel goede ogen hebben.We wensen jullie heel veel succes met de Nationals in Utah. We horen wel van je hoe spannend het er aan toe gaat. Liefs en een dikke kus

  • 26 April 2012 - 08:10

    Maaike:

    Hey Cindy. Oma ziet jullie al in Utah, maar eerst State nog even doen. Veel succes van het weekeinde en net als oma zeg ik: Daarna op naar Utah. Ik ben benieuwd en hoop snel te horen/lezen hoe het is gegaan.

  • 29 April 2012 - 15:17

    Maaike:

    Hey Cindy. Heb jullie team gisteren live zien winnen. Leuk. Heb uiteraard je moeder ook geinformeerd. Jammer dat jullie later op de dag hebben verloren en dat de droom ten einde is. Ben benieuwd hoe snel we je in Nederland kunnen zien spelen. Je zal ongetwijfeld graag naar huis willen als iedereen vertrekt en school toch afgelopen is. Nu nog een gunstig prijsje voor een ticket zien te vinden. Veel plezier daar nog de laatste dagen. Sterkte met het afscheid nemen en een goede terugreis. Zie je hopelijk snel in actie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 72867

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: