Back to Holland - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Back to Holland - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Back to Holland

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

04 Juni 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Inmiddels alweer 4 weken terug in Nederland, moet ik toch nog even mijn laatste blog schrijven.
Na er 23 geschreven te hebben, kan die laatste er ook nog wel bij!

De maandag nadat we de Nationals niet gehaald hebben, hadden we gelijk een Golf Tournament waar we aan mee moesten helpen.
Dit omdat dit tournament de grootste inkomstenbron is van the athletic department op school.
Ik zat in de groep van 10 uur, dus ik was als een van de eersten daar.
En 'daar' was een grote golfcourse met een 'clubgebouw' dat op een vleugel van het paleis van de koningin leek zowat.
Alles zag er netjes en duur uit, mooi glanzend hout, met mooie zilveren dingetjes en 'mooie' neutrale kleuren (wat betekent beetje saaie kleuren dus).
Maar het zag er enorm chique en duur uit!

Daarna kwamen de eerste mensen een beetje binnendruppelen, en na wat tasjes uitgedeeld te hebben, was het al tid om te lunchen.
In de super grote zaal met mooie ronde tafels en bijpassende stoelen, was een lopend buffet met allerlei soorten brood, vlees, kaas en natuurlijk ook koekjes en chips.
We kregen de opracht ons te mengen tussen de golfers, dus ging ik met KJ en Alexis aan een tafel zitten bij een stel oudere mannen.
1 daarvan was wel eens in Nederland geweest, dus dat was makkelijke gespreksstof, en geen awkward silence gelukkig!
Alleen probeerde ik mijn boterham me kaas, tomaat en komkommer netjes te eten met vork en mes, omdat ik dacht dat we ons extra netjes moesten gedragen, maar toen keek ik naast me en toen waren KJ en Lex gewoon lekker hun dikbelegde boterhammen met hun handen aan het eten. Dus waren mijn goede manieren ook een beetje voor niets!

Na de lunch was het tijd om het nieuwe logo van FCCJ bekend te maken: THE BLUE WAVES. We kregen allemaal een shirt met het nieuwe logo, en werden opgesteld achter twee deuren om vervolgens na een aankondiging naar buiten te lopen om onze nieuwe logo te laten zien. Vervolgens hebben we petten uitgedeeld met het nieuwe logo, en toen was het tijd om het toernooi te laten beginnen. Wij kregen de opdracht bij een hole te staan en mensen hier te verwelkomen. Dus dat hebben we gedaan, en ik heb nog geprobeerd om wat van het golfen zelf mee te krijgen, maar zodra de bal geslagen werd was ik m al kwijt.... Gelukkig na de 10de keer lukte het me eindelijk om die ballen te blijven volgen, maar op een gegeven moment werd het wel een beetje saai... Gelukkig stonden we met een groepje softballers en honkballlers wat het wel weer een beetje gezellig maakte.

Voordat we naar huis mochten moesten we natuurlijk nog bij onze fantastische coaches kijkend die als een team ook meededen met het golftoernooi. En de coaches deden het eigenlijk best goed!

Die dinsdag hebben we eigenlijk niet heel veel interessants gedaan, behalve dat ik toen besloten heb mijn ticket te boeken voor aankomende zondag. Dus toen was het zeker dat ik zondag naar huis zou vliegen! Maar ik had iedereen lekker verteld dat ik maandag pas naar huis zou komen vliegen en dinsdag dus in Nederland aan zou komen, zodat ik Coen kon verrassen door een dagje eerder thuis te zijn. Dus ik tegen iedereen zeggen dat ik later naar huis kwam zodat niemand zich zou kunnen verspreken of facebook berichtjes zou kunnen sturen met fijne vlucht voor zondag, want dan zou coen erachter gekomen. Na hele complotten bedacht te hebben met Marjolein en Jessie, is eht uiteindelijk gelukt om het stil te houden en Coen te laten denken dat ik nog steeds in Florida zat tot en met maandag.

Maar voordat ik naar huis ging moest er nog aardig veel gebeuren. Allereerst moeten we alle meubelen die we hadden in een opslagplaatsje zetten, of eigenlijk zien te passen. Toen we de eerste keer aankwamen bij de box waar het in moest en de deur zagen die echt maar 1 meter breed was hadden we het idee dat het nooit zou passen. Maar uiteindelijk na alles heel slim en handig op te stapelen is het ons gelukt om de bank, zitstoel, twee bureaus, twee bureaustoelen, eettafel, 4 eetstoelen, klein tafeltje, tv meubel, tv zelf, lamp en een ventilator erin te passen. Met dit sjouwen was het een beetje jammer om op de derde verdieping te wonen, want sommige dingen waren niet erg makkeljik te verplaatsen. Maar na een paar uur stond alles gelukkig in de box en kon ik mijn armen niet meer bewegen. S' avonds hebben we heel lekker gegeten bij Alena's moeder, en als toetje zijn we naar Miler's Ale house gegaan voro de beruchte Captain Jacks burried treasure en Peanut butter nutter, yummieee.

Nu onze meubels allemaal weg waren, gingen we met zn drieen gezellig in de kamer liggen. We hebben de Super moon ook nog gezien, Lein kwam er om 3 uur s' nachts mee dat die nacht de Super Moon te zien zou zijn en omdat we m toch wel wilden zien hebben we Jessie haar bed uitgesleurd en zijn we butien naar de Super Moon gaan kijken. Definitie van de Super Moon: Heel groot en heel fel, dus die hebben we ook weer gezien.

De rest van de week hebben we dus besteed aan nog wat laatste dingetjes kopen, en leuke dingen doen. We hebben met Alena en Morgan een keer bij Salt Life gegeten, was erg lekker! We hebben wat foto's gemaakt op het strand, natuurlijk zijn we nog een laatste keer naar Yobe's geweest, ik heb de keuken helemaal schoongemaakt en op mijn laatste dag zijn we naar het strand geweest met Alexis en Kelli Jo, waar we weer orka's hebben gezien! :) We hebben s' avonds lekker gezond gegeten bij Alexis en KJ, en toen was het tijd voor mij om te zorgen dat mijn koffers helemaal ingepakt waren voor de voglende dag. Na 4x mijn koffers anders ingepakt te hebben, na het 3 keer erop gezeten te hebben om ze dicht te krijgen en nadat Jessie ze ongeveer 6 keer gewogen heeft kwam ik ongeveer op het goede gewicht uit en was ik klaar om de volgende ochtend om 10 uur te vertrekken.

Zondag was het dan zo ver, mijn terugreis naar Nederland. Ik zou om 10 uur opgehaald worden om te vertrekken, dus na ,lekker gedoucht te hebben, nog een keer met zn allen ontbeten te hebben en nadat Lein mijn haren ingevlochten ahd was ik klaar om te vertrekken. Maar mijn taxi blijkbaar nog niet... Ik zou door Kirstie en Gaby naar het vliegveld gebracht worden om 10 uur, maar toen ze er om kwart over 10 nog niet waren besloot ik ze maar te bellen. En wat bleek? Ze sliepen alletwee nog! Maar hier had ik al een beetje rekening mee gehouden, want ik hoefde pas om 4 uur ofzo op het vliegveld te zijn en het was 3,5 uur rijden, dus 10 uur vertrekken was erg vroeg. Maar uiteindelijk vertrokken we dus om half 11, we hebben nog 2x verkeerd gereden, maar uiteindelijkw as ik ruim op tijd op het vliegveld. Na afscheid genomen te hebben van Kirstie en Gaby, heb ik me ingechekt, waarbij mijn koffers precies de juiste hoeveelheid wogen! Daarna ben ik nog wat winkeltjes afgelopen en uiteindleijk ben ik naar de gate gegaan. De vlucht ging verder helemaal goed, wel een beetje jammer was dat precies dat bij de ene stoel die ik had het schermpje het niet deed. Dat betekende dus geen spelletjes en films voor mij! Gelukkig had ik wel mijn ipod, hele aardig mensen naast me en ging de vlucht echt snel. Rond een uur of 7 s' ochtends kwam ik in Londen aan, waar 3 uur later mijn volgende vlucht pas ging. Na die drie best lange uren vloog ik het laatste stukje naar Amsterdam, en landde ik weer op Nederlandse bodem. Hier wachtten mijn ouders, mijn opa en oma, mijn zus, mijn broer en zn vriendin op me, dus dat was een leuk welkomstcomitee! :)

Thuis al mijn nieuwe spulletjes laten zien, even lekker gedoucht en toen op naar Brabant om Coen te verrassen! Mijn moeder ging mee, want het leek haar niet zo verstandig om mij zelf te laten rijden, dus mijn moeder belde eerst aan en ging naar binnen. Ik belde 5 minuten later en, en toen zag Coen door het glas dat ik het was, waarbij hij echt een erg leuk gezicht trok, haha. Het was heel fijn om hem weer even een knuffel te kunnen geven! :)

Dit was het einde van mijn reis naar het verre Florida. Ik heb heel veel geleerd, gezien en meegemaakt, ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en een hele nieuwe fase in mijn leven doorgemaakt, het was een super ervaring!

Ik wil jullie heel erg bedanken voor het lezen van mijn blog en voor alle super leuke reacties! :D

Liefs Cindy

  • 04 Juni 2012 - 18:53

    Rein:

    Ben je alweer thuis? Gezellig in de regen! Had je niet een heel klein beetje zon in je koffer mee kunnen nemen?

  • 05 Juni 2012 - 07:20

    Opa:

    Hey lieverd,
    Nu hier ook voor de laatste keer een reactie.
    Wat waren we blij toen we je op Schiphol met al je bagage door de deuren zagen komen haha. We moesten wel even slikken van ontroering hoor. Maar heel gelukkig, dat we je weer zagen want we vonden het toch heel eng dat je deze reis helemaal in je eentje moest maken. Complimenten hiervoor van Opa en mij. Het is wel jammer dat je geen Blog meer hoeft te schrijven want wij keken er altijd naar uit om je bevindingen te kunnen lezen. Hoewel, nu ben je weer lekker thuis en kunnen we gezellig met elkaar over je bevindingen kletsen daar gaat toch niets boven.
    Nou lieverd tot de volgende reis zulllen we maar zeggen, je weet maar nooit.
    Dikke kus Opa en Oma

  • 14 Juni 2012 - 12:40

    Maaike:

    Hey Cindy. Bij de eerste poging om je afsluitende verhaal te lezen, haalde ik een virus binnen. Was een beetje angstig om nog een keer te kijken, maar vond toch dat ook ik een afsluitend dankwoordje voor al je leuke en lekkere verhalen moest typen. Ik wist nog niet dat je Coen zo had verrast. We zien elkaar zaterdag weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 3784
Totaal aantal bezoekers 72872

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: