Laatste weekje met Nederlandse aanhang - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Laatste weekje met Nederlandse aanhang - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Laatste weekje met Nederlandse aanhang

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

09 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ik was bij mijn vorige verhaaltje blijkbaar al zo enthousiast over de dierentuin, dat ik er zo graag over wilde vertellen dat ik mezelf heb voorgehouden dat we op zondag naar de dierentuin gingen, terwijl we eigenlijk pas op maandag gingen. Dus maandag zijn wel lekker naar de dierentuin geweest. Die zondag daarentegen zijn we lekker rustig aangedaan, en zijn we lekker gaan shoppen! Toen heb ik ook gelijk mijn jurkje gekocht voor the athletes banquet, dat over een paar weken zal plaatsvinden. Ik weet eigenlijk niet precies wat het is, maar de sporters worden dan iniedergeval gehuldigd en iedereen zal dan in mooie jurkjes komen, dus moet ik natuurlijk ook! Daarbij nog wat leuke kleertjes gekocht! :D

Maandag dan gezellig naar de zoo geweest ( en dus weer een dagje school gespijbeld… ), en dinsdag was het weer tijd om te spelen! Eerst naar school geweest, en daarna de langste busreis gehad van de competitie, waarbij we ongeveer 2,5 uur onderweg waren. Twee wedstrijden tegen Lake Sumter, het was ontzettend warm, maar we hebben gelukkig wel lekker 2 keer gewonnen. Ik ben zelf ook 1 keer ingezet bij deze wedstrijden om te bunten, en heb nog 1 inning op 9 gestaan.

Na de wedstrijden, was het alweer de laatste avond met mama en Sylvia, we hebben gezellig met Jessie’s familie bij Chick- fil a gegeten, en hebben toen de lange reis weer naar huis gereden. Ik heb nog 1 avondje lekker kunnen kletsen en gezellig kunnen doen met Sylvia en mama, en de volgende dag was het dan weer tijd om afscheid te nemen. Met nog dagje spijbelen extra, hebben Sylvia en mama me rond 11 uur thuis gebracht, om daarna naar het vliegveld te gaan en hun reis naar het koude Nederland weer te beginnen. En omdat ik afscheid nemen haat, was dit natuurlijk ook niet leuk, maar ik zou ze over 7,5 weken alweer zien op Schiphol! Ik ben de rest van de dag lekker met Lein, Jes en haar familie op stap geweest. We zijn eerst naar de shopping mall geweest, en daarna lekker naar het strand.

Het was echt heerlijk weer, wat dus wel betekende dat ik op moest passen dat ik niet weer zou verbranden. Ik was immers nog steeds aan het vervellen… Dus heb ik terwijl iedereen lekker in het water bruin stond te worden, de parasol erbij gepakt (op aanraden van Jessie’s moeder), en heb ik lekker met parasol en al in het water gestaan, haha. Wat uiteindelijk ook een mooi fotoplaatje is geworden. Ik heb nog wel ook even lekker gezwommen, want er waren lekkere golven. En wij waren niet de enige die dat vonden geloof ik. Op een gegeven moment stonden ik en Sem (de zus van Jessie) wat dieper in het water, vlakbij de golven, toen er ineens echt een mega huge rog omhoog schoot op die golf. Waarna Sem en ik aardig snel het ondiepe water weer wisten te vinden! Buiten dat hebben we nog iets veel spectaculairders gezien op JAx Beach…. Orca’s! :) Jessie’s moeder zei al dat ze eens dolfijnen hadden gezien, vlakbij het strand, maar deze keer waren het dus orca’s. Je zag elke keer of een kop of staart boven water komen, en dan een hele grote plons. De eerste 4x ofzo mistte ik het natuurlijk weer. Want dan zat ik naar het water te staren, en net precies op het moment dat ie bovenkwam keek ik ergens anders naar of zat ik weer niet op te letten. Maar uiteindelijk heb ik ze toch ook nog een paar keer mogen zien!
Na het strand hebben we heerlijk pizza op bij het huisje van Jessie’s familie. En daarna zijn Lein en ik lekker thuisgebracht, en heeft Jessie nog een nachtje kunnen blijven slapen daar.

Donderdag was het tijd voor onze volgende twee competitiewedstrijden, wat tevens onze laatste uit wedstrijden van de competitie waren. Helaas hebben we deze wedstrijden tegen St. Johns gedeeld… En hebben we het onszelf ontzettend moeilijk gemaakt om nog conference champions te worden. Omdat te worden moeten we deze week alle wedstrijden winnen, terwijl we echt sterke tegenstanders tegenover ons hebben nu! Maar we gaan ons best doen, want die titel willen we natuurlijk maar al te graag binnenhalen!

De overige dagen van de week hadden we lekker 3 hele vrije dagen. Geen school omdat het goede vrijdag was, en geen wedstrijden of trainingen. Helaas hebben we hier niet als in Nederland nog een 2de Paasdag, waardoor we maandag wel weer gewoon naar school moesten en getraind hebben. Maar die 3 hele vrije dagen waren wel lekker, en ook genoeg. Lein was met Morgan mee naar huis gegaan om Pasen te vieren, en Jeanna was ook naar huis gegaan. Dus Jes en ik waren gezellig met z’n tweetjes! We hebben iedere dag lekker uit kunnen slapen, heerlijk gerelaxed, muziek geluisterd, filmpje gekeken, en gewoon gezellig gedaan! Erycka is nog een avondje langsgeweest, lekker gekookt en gegeten. Zaterdag zijn we bij een wedstrijd van de honkballers gaan kijken, een wedstrijd waarbij ze in de 5de inning, toen wij aankwamen, voorstonden en uiteindelijk met 8-3 verloren hebben… Dus het was geen hele leuke wedstrijd, maar wel lekker om eens een keer te kijken. We hebben nog een avondje pannenkoeken gebakken, en we hebben ook weer een keertje aardappels gegeten, lekker een beetje Hollands!

Dus we zijn weer klaar om er tegenaan te gaan deze week tegen Daytona (dinsdag), Santa Fe (donderdag) en Seminol (zaterdag)! En we zijn zeker van plan ze te pakken deze keer!

Volgende update wordt een spannende, want dan krijgen jullie te weten of we het voor elkaar hebben gekregen om conference champions te worden! Dus tot volgende week! :)

Liefs Cindy



  • 10 April 2012 - 10:37

    Opa En Oma:

    Hey lieverd,
    Terwijl jij je blok zat te typen zaten wij met zijn allen bij je (lieftste tante en oom) zoals jezelf zegt. hihi We hebben je nog gesproken op skype dus was je er toch een klein beetje bij. We wensen je veel succes toe bij de komende wedstrijden deze week. En natuurlijk hopen we dat we je na de wedstrijd van zaterdag kunnen feliciteren. Ook wij wachten dus inspanning af hoe de uitslag zal zijn, nogmaals heel veel succes. Liefs en een dikke kus van ons.

  • 10 April 2012 - 13:13

    Mam:

    Het was al warm maar na het jurkje shoppen helemaal.
    En heb jij een stukje geslapen in de bus? Volgens mij was het zeker 3 uur rijden.
    Ik was wel blij met die bunt, had ik je toch nog in actie op de film.
    En het afscheid werd gelukkig verzacht door de lieve aandacht van je huisgenootjes en van Rob en patricia en familie. Mijn dank hiervoor! Ben wel heel benieuwd naar de parasol foto.
    Liefs X

  • 10 April 2012 - 16:56

    Maaike:

    Hey Cindy. De overgang naar het koude Nederland was niet zo lekker voor de soms zongebruinde ouders. Het was dan ook weer erg koud dit weekeinde. Hopelijk wordt het nu weer wat beter. Ik ben gewoon jaloers op de lekkere temperaturen waarin jij je wedstrijden kan spelen. Succes van de week en op naar het Conference Championship. Ik ga morgen met je moeder naar cursus en ze komt eerst bij ons eten; dan kunnen we in de auto nog wat meer bij praten. Tot nu toe was het voornamelijk verhalen over het shoppen en shoppen en shoppen ;-)

  • 13 April 2012 - 07:10

    Jenneke:

    Lieve Cin, wat fijn om al jou avonturen te lezen ! Altijd jij weer, die verbrandt, hoop dat het snel weer over gaat, en dan gewoon met 50 smeren haha. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaaltje, even de spanning opbouwen met conference champions he?
    Ben benieuwd of je als echte Amerikaanse terugkomt, haha !
    Liefs, Jen

  • 13 April 2012 - 12:42

    Sandra:

    Hee Cin!
    Super leuk dat je zoveel op je blog blijft schrijven! Blijven wij in Nederland ook nog een beetje op de hoogte van al je avonturen:-) heel goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Heel veel succes met je wedstrijden deze week, ik wacht in spanning af of het is gelukt! En geniet er nog even goed van, want die 40 dagen zullen vast voorbij vliegen! Liefs van Sandra

  • 19 April 2012 - 19:01

    Maaike:

    Hey Cindy. Het is wel een goed teken, dat je weinig nieuwe verhaaltjes schrijft, want dan heb je het druk en mis je ons niet, maar wij zijn wel weer toe aan een klein verhaaltje hoor ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 72856

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: