Vrijdag 30 oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 oktober

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

30 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lekker weer hier joh….:P Het heeft net keihard geonweerd, de straten staan nu zowat blank en we zaten ongeveer een uur zonder elektriciteit, haha. Dus hebben we gezellig in de woonkamer gezeten zonder elkaar te kunnen zien. En we hebben net gezellig gegeten met kaarsjes. Zoals ik gister al vertelde ben ik vandaag niet meer naar the Farmhouse school gegaan, terwijl de rest wel gewoon vandaag moest werken. Dus kon ik vandaag een beetje uitslapen, maar ik heb mijn wekker wel om half 10 gezet want anders zou ik waarschijnlijk pas rond 12 uur wakker worden en dat is een beetje zonde! Dus ik werd om half 10 wakker en het eerste wat ik dacht is: ‘Au, mijn kont’ (toen ik rechtop in mijn bed ging zitten), haha. Dus was het nu wel wat makkelijker om mijn bed uit te komen:P; ik heb me aangekleed en ik ben gaan ontbijten (verassend hea!) Maar omdat ik vandaag vergeleken met de rest van de afgelopen 2 weken eigenlijk bijna niets gedaan heb, heb ik dus ook niet zo’n interessante blog te schrijven vandaag.

Nadat ik ontbeten heb ben ik buiten in de tuin gaan liggen. Maar ja er was vandaag natuurlijk precies veel bewolking.. Ik heb spelletjes gespeeld met de kinderen van de buren, Ruth and Timothy, en ik heb nog even gezwommen. Ik was alleen wel een beetje bang dat ik als een smurf uit het zwembad zou komen.. Ik zal even uitleggen waarom: Toen we dinsdag bij de Crocodile Farm waren, zag het water waar de krokodillen in zwommen er echt mooi blauw uit. Daarna hebben we in het winkeltje flessen zien staan die ze gebruikt hebben om dat water zo mooi blauw te maken en om het schoon te houden. Dus Wilma besloot toen een fles te kopen en het in het zwembad te gooien. Toen het er ingegooid werd, werd het water gelijk heel snel die mooi blauwe kleur. Toen dacht ik ‘als ik maar niet die mooie blauw kleur wordt..’ Maar gelukkig ben ik geen smurfin geworden:)

Na het zwemmen kwamen Wilma en Steven alweer thuis met een vriend van Steven, Kevin. Wilma heeft me toen meegenomen naar het winkelcentrum, terwijl Steven en Kevin gewoon thuis bleven. Wilma en ik zijn eerst naar Krugersdorp gegaan, maar daar hebben we niet veel interessants gezien. Hierna zijn we naar Meltz gegaan, dit is een supergrote winkel met allemaal vet leuke kleren! Ze hadden bijvoorbeeld kleren van Nike, Oneill, Puma etc. Dus we gingen daar naar binnen en ik zag al super veel leuke kleren, maar ik dacht ik ga niet alles passen. Dus toen na een tijdje zag ik Wilma echt al met een hele berg lopen, ik denk dat ze wel 20 kledingstukken had, haha! Uiteindelijk heb ik dus nog wel wat kleren gekocht, en gekregen van Wilma, want ze stond erop dat ze die voor me zou kopen! Ik heb echt geprobeerd haar ervan af te praten omdat ze echt al zoveel voor me gedaan/betaald had, maar ze stond erop. Dankuwel Wilma!

Dus na nog wat boodschappen gedaan te hebben, gingen we op weg naar huis. Het was ondertussen al keihard gaan regenen, en er kwam ook nog een beetje hagel tussendoor. Maar toen we thuis kwamen viel de stroom dus uit… Gelukkig had Neill het eten al gekookt, anders hadden we niet eens kunnen eten:P En eigenlijk hadden we ons voorbereid op de laatste chocolate smoothie vanavond (met al die smoothies moet ik wel afvallen als ik weer in Nederland ben:P). Maar ja, zonder stroom was dat dus niet mogelijk.. Dus zijn we ganzenbord gaan spelen met overal kaarsjes zodat we nog wel iets konden zien. En raad eens.. Toen ging het licht aan, tijd voor smoothies!:D Door het slechte weer heb ik geen kans meer gehad om paard te rijden.. Maar ik hoop dat ik morgen misschien nog even tijd heb om dat te doen!

Nu is het alweer mijn laatste avond in Zuid-Afrika, morgen zit ik alweer in het vliegtuig naar huis.. Aan de ene kant heb ik iedereen thuis natuurlijk wel een beetje gemist, maar het is echt zo gaaf hier!! Ik heb echt twee fantastische weken hier gehad!

Morgen gaan we waarschijnlijk nog naar het Voortrekkers museum en daarna moet ik gaan inpakken..

  • 30 Oktober 2009 - 20:11

    Opa En Oma:

    Kindje, wat heb jij toch ontzettend geboft, dat je bij Wilma terecht bent gekomen.Ik snap wel dat ze met je is gaan winkelen.Wilma heeft vast gedacht heerlijk om eens niet met jongens maar lekker met een meisje te winkelen. Ik kan me voorstellen dat je morgen met pijn in je hart afscheid neemt. Maar daar staat tegenover dat wij je met veel blijdschap zondag opwachten. In het frans zeggen: Partir est mourir un peu. Dat betekent afscheid nemen is een beetje sterven. {dit weet ik van Opa)XX dikke kus.

  • 30 Oktober 2009 - 20:53

    Mieke:

    Lieve Cindy, wij zijn ook zo blij dat jij en de familie een prachtige tijd daar hebben gehad. De meegenomen drop maakt dus plaats voor de nieuwe kleren in je koffer. Is er nog wat over van al die drop? Of is er nog iets verstopt? Kus van ons allen hier.

  • 30 Oktober 2009 - 21:39

    Wilma:

    Ok.... Ik weet nu dus waarom ik geen dochter heb....... Helemaal te gek die leuke kleding...Ik had wel door kunnen blyven gaan..
    Maar even op een ander noot...
    Waar Cindy hier ook al geweest is, heeft ze een enorme positieve indruk gemaakt en ze is ook overal welkom om weer terug te komen. Ik geloof eigenlyk dat ik een van de onderwyzeressen van Kings hoorde zeggen dat als ze het ergens anders niet naar haar zin heeft, komt ze gewoon maar terug.
    Ik heb ook een sterk gevoel dat er uit dit project van haar een hoop positieve 'spin offs' zullen komen.
    All in all we have tremendously enjoyed her stay with us and I for one have become pretty fit, trying to keep up with a teenager; indeed, in the end I wondered if she would keep up with me....hehehe

  • 30 Oktober 2009 - 21:40

    Wilma:

    O ja Miek,

    Van die drop is zeer zeker weggestopt......

  • 30 Oktober 2009 - 22:55

    Gerrit-Jan:

    Hi Cin, what can I say? I'm amazed and glad of what you have experienced these last two weeks and I'm not surprised at all with Wilma's reaction. Please keep on being yourself.

  • 31 Oktober 2009 - 14:18

    Maaike:

    Hey Cindy. Aan alles komt een eind en jammergenoeg ook aan jouw 1e verblijf in Zuid Afrika en het beschrijven van al je belevenissen. Vergeet niet om er een mooi boek van te laten maken, dan kan je thuis af en toe nog eens terug in beeld, tekst en gedachten. Als je dit nog leest voor je vertrekt: een heel goede reis terug en een gezellig welkom op Schiphol.

  • 31 Oktober 2009 - 17:42

    Wim R:

    Hoi Cin ik kan me voorstellen dat het je zwaar valt om weer weg te gaan want het waren wel 2 super weken voor je.Maar aan al het goede komt een einde en ik weet zeker dat je dit nooit meer zal vergeten.Maar als je dit leest ben je vast al weer thuis dus zeg ik welkom thuis Cin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 72879

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: