Zondag 1 November - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Zondag 1 November - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Zondag 1 November

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

01 November 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Net nadat ik mijn blog gisterenavond in de auto af had gemaakt, gebeurde er iets dat ik ook in Nederland nog nooit had meegemaakt… We hadden ongeveer nog 10 minuten te gaan voordat we bij het vliegveld aan zouden komen, totdat er ineens 1 politieauto voor ons en 1 politieauto achter ons gingen rijden. Ze verplichtte ons om te stoppen langs de snelweg.. Dus wij stopten en toen kwamen er 6 politieagenten hun auto’s uit rennen, en begonnen te roepen ‘Get out of the car!, hurry!’ Dus wij allemaal uitstappen, vragen wat er aan de hand was etc. Toen beschuldigden ze ons ervan dat we niet op tijd stopten, want ze reden al een hele tijd achter ons (wij dachten dat ze er gewoon langs moesten ofzo:P). Maar toen moest ik dus mij koffer en mijn tassen openen, die gingen ze helemaal doorzoeken (nieuw douane systeem= koffers en tassen doorzoeken voordat je überhaupt op het vliegveld bent..). Daar vonden ze natuurlijk niks in! Dus toen vroegen wij naar de reden dat ze ons stopten, toen zeiden ze dat er bij die rugby wedstrijd een aantal auto’s gestolen waren die op onze auto leken. En omdat wij eerst niet precies wisten waar we heen moesten en dus een beetje ‘slordig’ reden, vonden ze dat verdacht en dachten ze dat wij dus in een gestolen auto reden.. (De reden van het doorzoeken van mijn bagage snapte ik dus ook niet helemaal, maar ja…). THEY SCARED THE HELL OUT OF ME! En Wilma en Jaap hadden dit zelfs ook nog nooit meegemaakt. Dus was een leuke ervaring om nog mee te maken in Zuid-Afrika.. haha.

Hierna mochten we gelukkig wel gewoon door rijden naar het vliegveld, en ik was gelukkig ook nog gewoon op tijd. Maar toen ik op het vliegveld aankwam, moest ik eerst Tessa nog vinden en we konden elkaar niet bereiken via mobiel dus dat werd nog lastig. We hadden om half tien afgesproken, maar toen ik Tessa nog niet gezien had om 10 uur ben ik alvast in gaan checken. Ik ben toen nog niet door de douane gegaan, maar we zijn toen even ergens wat gaan eten en drinken zodat ik Tessa misschien nog zou tegenkomen voordat ik door de douane ging. Maar om half 11 had ik haar nog niet gezien, dus besloot ik afscheid te nemen en door de douane te gaan. Afscheid nemen is vreselijk… Natuurlijk weer die bekende traanoogjes.. Maar ik heb het overleefd! Ik ben hierna door de douane gegaan, en daar kwam ik na een tijdje gelukkig Tessa tegen. Dus hebben we nog even wat gedronken, we hebben nog even bij de gate gezeten en toen zijn we rond kwart voor 1 in het vliegtuig gestapt. Tijdens het opstijgen was het ongelofelijk mooi om al die lichtjes van Johannesburg te zien en ik realiseerde me eigenlijk toen pas echt dat ik Zuid-Afrika verliet. Maar ik hoop echt dat ik er ooit nog een keer naar terug ga!

De vlucht ging goed, we kregen eindelijk lekker eten gelukkig:). Alleen is slapen in het vliegtuig is nou niet echt lekker.. Maar ja, jammer dan:P. Toen we op Schiphol aankwamen, konden we gelukkig bijna gelijk onze bagage van de band halen! Daarna toen we uit de Terminal kwam werden we opgewacht door onze familie en vrienden, en het was toch ook wel heel fijn om hun weer te zien!:)

Hier eindigde my fantastic, awesome, incredible, unbelievable, outstanding, excellent journey! Ik heb echt enorm veel geleerd en het was echt ongelofelijk gaaf! Ik raad ook echt iedereen aan, om als je de kans krijgt een keer af te reizen naar Zuid-Afrika! (En natuurlijk moet je dan even op visite bij Wilma en Jaap! Haha)

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor jullie reacties!Het was echt ongelofelijk leuk om te lezen wat jullie van mijn blog vonden en om wat berichtje vanuit Nederland te krijgen! En het is natuurlijk fijn om te weten dat je blog gelezen word, anders doe je het ook een beetje voor niks:P.

En natuurlijk wil ik familie Heesterbeek enorm bedanken voor alles wat ze voor me gedaan hebben! Ik weet eigenlijk echt niet zo goed hoe ik jullie moet bedanken.. It was such an incredible experience!

THANK YOU VERY MUCH EVERYBODY!!

  • 02 November 2009 - 09:56

    Jaap:

    Hi Cindy,
    Ik ben blij dat je geen trauma heeft overgehouden van die politie ervaring, wij vonden het allemaal een beetje eng, maar gelukkig bleef idereen kalm en het was goed afgelopen. Het is altyd een kunst om het goede van wat overblyft in te kunnen sien, en ek geloof dat jij daarin nogal goed bent. Veels geluk met je lewen voorwaarts, geniet de rest van je school dit jaar!

  • 02 November 2009 - 12:14

    Maaike:

    Hey Cindy. Nou dat waren nog even spannende momenten. Eerst de politie: ik kan me voorstellen dat dat erg scary was. Goed dat je moeder dat niet wist, die had het 7-kleuren in haar broek gedaan (ik ook trouwens). Als je het dan vertelt en ze kan je vast houden of zien, dan is het lang zo erg niet als wanneer je nog ver weg bent. En daarna ook nog Tessa niet kunnen vinden. Jij hebt vannacht vast heel goed geslapen!! Bedankt voor het delen van je belevenissen. 1 ding is heel duidelijk: jij hebt een geweldige tijd gehad!!

  • 02 November 2009 - 19:32

    Opa En Oma:

    Als afsluiting ook van ons nog een reactie. Wat waren we gisteren blij dat we jullie aan zagen komen.Het is achteraf maar goed dat wij niets van je avontuur geweten hebben.Want mama had dan niet alleen 7 kleuren in haar broek gehad. Maar je had geen spannender einde kunnen verzinnen.Dit vergeet je, je leven lang niet meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 72881

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: