Zaterdag 31 Oktober - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Zaterdag 31 Oktober - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 31 Oktober

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

31 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We hadden gisterenavond een plan gemaakt voor vandaag maar die is toch een beetje anders verlopen. We zouden rond half 9 vanochtend vertrekken naar het Voortrekkers monument, daarna zou ik weer naar huis gaan om in te pakken terwijl Wilma en Jaap naar collega’s van Jaap zouden gaan. Dan zouden we hierna weer uit eten gaan en vanuit daar door rijden naar het vliegveld. Uiteindelijk is het een beetje anders gegaan..

We zijn vanochtend wel op tijd opgestaan om naar het Voortrekkers monument te gaan, maar het was handiger alles in een keer achter elkaar te doen. Dus hadden we afgesproken rond half 12 van huis weg te gaan naar het Voortrekkers monument, dan naar Jaap’s collega’s, daarna uit eten, en dan uiteindelijk eindigen bij het vliegveld in Johannesburg. Na het ontbijt hadden we nog hartstikke veel tijd voordat we vertrokken, dus had ik nog tijd om paard te rijden!:D. Ik heb weer op Red gereden, en het ging al een stuk beter dan vorige keer! Alleen deed m’n kont nog wel een beetje pijn, en ik denk dat ik het in het vliegtuig ook nog wel zal voelen.. Jammer dan!

Na het paardrijden ben ik mijn koffer in gaan pakken (nou daar ben ik dus echt zo slecht in!). Toen nog niet eens alles erin zat kreeg ik hem al niet meer dicht..:P Dus heb ik het samen met Wilma nog een keer geprobeerd, en toen ging (met moeite) mijn koffer dicht. Ik dacht dat ik nu wel onder de 20 kilo zou zitten, omdat ik nu geen drop mee hoefde te nemen (ik had op de heenweg ongeveer 6 kilo drop bij me). Daarom dacht ik dat ik er makkelijk onder zou zitten, dus ik zet hem op de weegschaal, weegt hij 25 kilo:O. Toen heb ik maar weer dingen in mijn handbagage erbij gepropt, en nu weegt hij ongeveer 22 kilo, hopen dat ze daar niet moeilijk over gaan lopen doen..

Na het inpakken gingen we weg, dus heb ik afscheid genomen van de buren (en het huis natuurlijk:P). En toen zijn we op weg gegaan naar het Voortrekkers monument. Dit is een heel groot gebouw, dat van binnen ingedeeld is als een museum. Hier kon je zien hoe de Voortrekkers leefden; wat kinderen als ‘speelgoed’ hadden, onderwijsboeken in die tijd, Bijbels etc. De Voortrekkers zijn Europeanen (Fransen en Nederlanders) die vroeger naar Zuid- Afrika gingen en daar door het land trokken. Doordat de zwarte mensen ook door Zuid-Afrika trokken ontstonden er dus gevechten tussen deze twee groepen. Toen later kwamen de Britten ook nog eens naar Zuid-Afrika en die gingen met de boeren vechten. Dus toen zijn er veel gevechten geweest tussen de Voortrekkers, de zwarte populatie en de Britten. Na het Voortrekkers museum, zijn we nog naar een klein museum die ernaast staat geweest, waar veel geschiedenis van Afrika stond beschreven, was wel leuk om daar ook nog even te kijken.

Hierna zijn we naar de collega’s van Jaap gegaan, maar we hebben nog even een tussenstop gemaakt bij het winkelcentrum. Daar zag ik al allemaal mensen in blauwe shirts lopen, dus ik vroeg me al een beetje af waarom.. Dat was dus omdat er vanavond een belangrijke rugby wedstrijd was tussen The Blue Bulls en The Cheetahs. De Blue Bulls komen dus van de regio Gauteng (waar wij nu zitten), dus toen we bij Jaap’s collega’s aankwamen zagen we ook iedereen in die blauwe shirts, haha. Dus hebben we nu net met z’n allen naar de rugby wedstrijd gekeken, en gelukkig hebben de Blue Bulls gewonnen, dan bleef de sfeer tenminste goed:P.

We zijn daar nu pas net weggereden, en het is ongeveer 3 kwartier rijden, dus hebben we geen tijd meer om ergens wat te gaan eten. En ik zou het eten betalen, omdat het hele gezin al zoveel voor mij gedaan heeft! Maar dat gaat nu dus niet meer.. Nu heb ik Wilma verplicht dat wanneer ze volgende maand naar Nederland komt, ze uit eten gaat met mij. En ze moet dan voor zichzelf, voor Steven en voor Jaap eten en dan betaal ik!:P. Dus hebben we net met jaap’s collega’s potjiekos gegeten (met z’n allen rond een kampvuur). Was wel lekker:D

Ik zit nu in de auto onderweg naar het vliegveld en het is best lastig om te typen in de auto (zeker als je gewoon als je een stabiele ondergrond hebt, ook niet goed kunt typen:P). En nu moet ik dadelijk iedereen gedag zeggen… Daar zie ik echt wel een beetje tegenop! Maar nu nog even mijn laatste uurtjes in Zuid-Afrika, dus ik ga nog lekker even naar de omgeving kijken (ja het is donker, maar dan kun je nog wel de lichtjes enzo zien:P).

Morgen schrijf ik mijn ‘afsluitblog’!

Sorry, ik heb vandaag geen foto’s, want ik kon de foto’s van vandaag niet meer op mijn laptop zetten, omdat ik dat snoertje ergens diep ingepakt heb(slim he!:P).

  • 31 Oktober 2009 - 19:51

    Opa En Oma:

    Lieve schat, je zal dit denk ik pas lezen als je weer in Nederland bent. Maar mocht je het op het vliegveld lezen of in het vliegtuig. Wij wensen jullie een goede vlucht toe. We zien jullie morgen wel op Schiphol.Doe Tessa de groeten en hopelijk kunnen jullie lekker slapen tijdens de vlucht. Komen jullie morgen een beetje uitgerust aan. Daag kussen van ons beiden

  • 01 November 2009 - 08:52

    Maaike:

    Hey Cindy.
    Fijn dat je nog een afsluitblog schrijft, kan ik nog 1 keer je site bezoeken. Maarr.. WELKOM TERUG

  • 01 November 2009 - 16:23

    Wim R:

    Welkom thuis Cindy.

  • 01 November 2009 - 19:03

    Wilma:

    Hey Cindy..

    Hoope dat je heel thuis bent aangekomen. Wil wel heel graag je verslag van je laatste uur in Zuid Afrika lezen. Dat was nou eens even een echt afrikaans avontuur.
    XX
    W

  • 01 November 2009 - 19:05

    Wilma:

    Zat dat gezin wat hun vlucht gemist had nog op jullie vlucht??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 72882

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: