First few days - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu First few days - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

First few days

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

07 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Zal ik dan eindelijk maar eens een berichtje achterlaten?! :)

Donderdag 5 uur Nederlandse tijd, was HET moment. Na het afscheid nemen van iedereen hier in Nederland (niet mijn favoriete bezigheid…) gingen we met z’n drieën de lucht in op weg naar dat grote Amerika. Een land waar ik nog nooit was geweest, dus dat maakte het nog ietsje spannender.

Een goede vlucht gehad, met 1 minpuntje, een zeurende man die achter je zit…. Na 10 minuten al zeuren dat je te veel beweegt… “Ja, de meiden naast je zitten netjes stil, maar jou stoel beweegt de hele tijd”… Aangezien ik in die eerste 10 min al naar de wc geweest was (omdat ik dat geluid van die wc in het vliegtuig echt eng vind, dus dacht dan heb ik het maar vast gehad) en dus amper op mijn stoel had gezeten, daarbij stond mijn stoel ook niet eens naar achteren, snapte ik niet zo goed waar die man het over had. Dus op een schoppende man tegen mijn stoel, oorpijn, en haasten om onze overstap op Atlanta te halen na, hebben we een goede vlucht gehad, haha.

Om 12 uur lokale tijd kwamen we in ons appartementje aan, erg mooi, groot en een lekker bed, waar we dan ook gelijk in gingen liggen, we waren namelijk doodmoe.

Volgende dag hebben we gelijk wat dingen voor school geregeld. We moesten er om 10 uur zijn, dus half 9 de wekker gezegd. Maar natuurlijk lukte het niet om te blijven slapen tot half 9, dus om half 8 waren we lekker al klaarwakker. Op school wat dingen geregeld en een tweede soort TOEFL (Engels) test gedaan, en die heb ik even niet zo lekker gemaakt… Dus vandaag bij de advisor geweest, en daar heb ik twee Engelse lessen toegewezen gekregen. Daarbij heb ik nog een Computer les online (dus gewoon lekker thuis) en een les waarvan ik niet eens weet waar het over gaat gehad gekregen. In totaal maar 4 lessen, en per week geloof ik maar 8 uur echt les op school. Dus ik heb me voorgenomen me gewoon lekker te concentreren op het Softballen, daarvoor ben ik tenslotte hier!
Verder is het wel een beetje wennen hier, maar ik heb gelukkig Marjolein en Jessie die me overal mee helpen. Zou er niks van snappen als ik dit allemaal zelf had moeten doen, heb al 12 formulieren in moeten vullen ofzo, met elke keer hetzelfde, je naam, adres, social security number, bla bla bla. Ik heb al 4 mensen moeten bezoeken op verschillende locaties, en er zijn vragen gesteld waar ik het antwoord echt niet op wist. Dus thanks Lein en Jes! :)

Morgen lekker een dagje vrij, en maandag eerst schooldagje en eerste training! Iedereen lekker leren kennen, en lekker softballen! Zin innnnn!

En misschien dat ik dadelijk mijn verslagen in het Engels kan schrijven, aangezien er nu hier gedacht wordt dat ik er niks van bak, en die Engels lessen mij dus heeeeeeel goed Engels zullen leren, haha.

I’ll write again soon!
(Even laten zien dat ik nog wel een beetje Engels kan(A))

Liefs!

  • 08 Januari 2012 - 09:47

    Hoi, Grietje:

    Had je stoel zover mogelijk naar achteren geschoven had hij geen ruimte gehad om zijn benen te bewegen haha. En die engelse bijlessen zijn een pinuts voor jou, je moet er nog inkomen. Volgende week denk en praat je constant in het engels. liefs Opa en Oma

  • 08 Januari 2012 - 11:05

    Maaike:

    Hey Cindy. Had al een berichtje onder je Z-Afr verhaal gezet en je moeder gevraagd hoe het was gegaan, maar gelukkig dan eindelijk een berichtje. Vond je Atlanta niet supergroot? Ik was daar ook blij dat we even de tijd hadden om het uit te vinden allemaal, hoewel 5 uur best lang was. Voor ons hoef je je verslag niet in het Engels te doen hoor, want wij weten wel wat je kan en je moet het Nederlands ook niet verleren!! Ik weet zeker dat het naast overweldigend ook allemaal geweldig zal zijn en GENIET er van. Veel succes en plezier van ons.

  • 08 Januari 2012 - 11:37

    Mam:

    Hoi meisje,

    Laat ze maar een poepie ruiken hihi

  • 09 Januari 2012 - 10:56

    Dennis:

    Hoi Cindy, eindelijk ben je daar dan in het grote Amerika. waar je de kans grijpt om het softballen naar een nog hoger niveau te tillen! Wat een ervaring man!
    Ben benieuwd naar je verhalen. Groetjes Dennis.....enjoy the experience.....

  • 10 Januari 2012 - 02:40

    Cindy V/d Zanden:

    Echt heel leuk om jullie reacties te lezen!
    Dankjulliewel!

  • 10 Januari 2012 - 16:27

    Maaike:

    Ik weet uit Karin's ervaring hoe leuk het is, dat mensen hier met je meeleven. Als je zo weinig naar school hoeft, mag je wat mij betreft elke dag wel een stukje schrijven. Kijken of er nieuws is, doe ik namelijk elke dag. Veel plezier.

  • 10 Januari 2012 - 20:45

    Ilse&jaap:

    Hy Cindy, haha je site gevonden. Ilse heeft net je moeder weer blond gemaakt dus we hebben al het eea gehoord over je belevenissen tot nu toe. We blijven je volgen. Ciao x

  • 10 Januari 2012 - 20:45

    Ilse&jaap:

    Hy Cindy, haha je site gevonden. Ilse heeft net je moeder weer blond gemaakt dus we hebben al het eea gehoord over je belevenissen tot nu toe. We blijven je volgen. Ciao x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 72903

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: