1st Schoolday + Practice - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu 1st Schoolday + Practice - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

1st Schoolday + Practice

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

10 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Is there a Cindy in THAAA HOUSE?!

Dat is hoe mijn financial aid advisor liet weten dat ik naar zijn kantoor mocht komen, haha. Hele leuke man, tijdens het tekenen van alle papieren etc. zat hij lekker mee te bewegen op de muziek, echt heel relaxed!
Verder is nog niet echt alles geregeld, dus ik ben nog niet helemaal klaar om naar school te gaan. Ik heb gisteren wel mijn eerste twee lessen gehad. Ondanks dat ze nog niet eens betaald zijn, dus ik ben lekker illegaal, met een visitors pasje geweest.

Zoals ik eigenlijk al een beetje dacht, stellen die Engels lessen niet zo veel voor. Dus als ik daar mijn credit points niet voor haal aan het eind van dit semester, weet ik niet hoe ik in hemelsnaam voor mijn TTO geslaagd ben, tenzij mijn hersenen vanaf mei vorig jaar tot nu gekrompen zijn…

Maar nu natuurlijk waar het echt om gaat, Softball! Ik heb gisteren om 2 uur mijn eerste training gehad. We begonnen met stretchen en kracht in de zaal. Lekker push- ups en buikspieren, kon ik goed bijhouden, het enige nadeel is dat ik nu heeeeeerlijke spierpijn heb. Maar gelukkig trainen we vandaag weer, dus mag ik het er lekker uit gaan trainen. Daarna hebben we 1 mile gelopen. Coach heeft iedereen een tijd gegeven waarin ze het moeten lopen. Dat verschilt ongeveer van 8 tot 9 minuten. Zolang niet iedereen zijn tijd haalt blijven we die 1 mile voor iedere training lopen. Ongeveer de helft van het team heeft het gisteren niet gehaald, dus ik denk dat we nog wel een aantal keren gaan lopen. En we bekijken dit natuurlijk positief, het is goed voor onze conditie! (A)

Daarna gingen we het veld op. Eerst outfield ballen, daarna infield ballen, een rondje slaan en daarna end of practice. Dit klinkt als heel weinig, maar ik denk dat dit bij elkaar nog wel zo’n 2.5/3 uur geduurd heeft. Was heerlijk buiten weer lekker hoge ballen en fieldballen te krijgen! :)

Ik heb wel gemerkt dat ik bij slaan heel wat kracht tekort kom vergeleken met de meiden hier. Dus ik moet hard werken aan mijn kracht, maar daarvoor ben ik ook lekker hier. Lekker hard trainen, kracht/snelheid ontwikkelen en veel leren. En natuurlijk enjoying the experience! :)

Verder lekker left-overs gegeten gisteren, gedoucht en lekker geslapen.

Over een half uurtje begint de training, dus ik ga er weer vandoor!

Liefs!


  • 10 Januari 2012 - 18:54

    Anne-Marie:

    Ik volg je hoor Cin! Echt super gaaf, ik zou het niet kunnen al dat sporten haha. Is het niveau eigenlijk een beetje wat je gewend bent of is het anders?
    Zijn de mensen een beetje leuk daar?
    xxx

  • 10 Januari 2012 - 20:58

    Mam:

    hersens gekrompen spieren geslonken nou dat wordt wat in Amerika.
    Kom je nu twee keer zo slim en twee keer zo breed terug?
    Ben benieuwd

  • 10 Januari 2012 - 21:14

    Opa En Oma:

    Ook al spreken we elkaar op skype toch vinden we het geweldig om je verslagen te lezen. Je schrijft zo heerlijk ontspannend en weet je belevenissen zo goed te verwoorden, dat we er naar uitkijken om ze te kunnen lezen.
    Liefs

  • 11 Januari 2012 - 06:52

    Monique:

    Spierballen kweken dus Cin!!! liefs xx

  • 11 Januari 2012 - 09:08

    Elise:

    Leuk cin!
    Klinkt allemaal echt heel gaaf!!
    Al een beetje bruin aan het worden? haha

    xxx

  • 11 Januari 2012 - 18:14

    Fleur:

    Klinkt echt super vet Cin! Waaauw
    Die kracht ga je gewoon opbouwen en Engels... Tja dat móet gewoon lukken toch?? Haha
    Heeeeeeel veel succes! Xxxx

  • 11 Januari 2012 - 19:03

    Anja:

    he lekkerding volgens mij heb je een fototoestel gekregen... je schrijft heel leuk,maar we willen ook foto's zien hahaha..

  • 12 Januari 2012 - 08:06

    Maaike:

    Hey Cindy. Mezelf voor de 2e keer getrakteerd op je verhaal ;-) Blij dat je het allemaal weer wat rooskleuriger tegemoet ziet. Even het hoofdklasse programma er bij gepakt om te kijken wanneer ik je vorderingen kan zien. Als jullie de Nationals winnen (Chippola deed dat toen Karin er speelde!!) zijn jullie met Pinksteren misschien nog niet terug, dus als ik niet naar Florida kom, wordt het zeker juni. Ik kan niet wachten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 72902

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: