Update time! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Update time! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Update time!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

04 Maart 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Zoals ik in mijn vorige blog al verteld heb stond er niks op de planning voor afgelopen week, op een wedstrijd tegen de reuzen van Tallahasse na. We zouden eigenlijk gisteren tegen Tallahassee spelen, maar ze gaven erg slecht weer op, en om nou 3 uur heen en 3 uur terug in de bus te zitten voor een wedstrijd waarvan de kans dat hij afgelast zou worden zo groot was, had niet echt zin. Dus was de wedstrijd verplaatst naar vandaag. Maar na het weer van gisteren/vannacht, was het alsnog niet mogelijk om te spelen, dus uiteindelijk deze week helemaal geen wedstrijden gespeeld.

Voor de rest is er deze week eigenlijk niet veel gebeurd. Maandag naar school geweest, helaas geen Yobe s’avonds omdat we geen vervoer hadden :(. Dinsdag een toets gehad van College Succes, waar ik 114.5 punten voor heb gehaald uiteindelijk, terwijl je normaal maar 100 punten kunt halen. Maar ik had nog extra punten voor extra opdrachten, dus weer eens wat nieuws: een A+++ ofzo gehaald! Haha.
Verder hebben we van dinsdag tot en met donderdag gewoon getraind. En vrijdag hebben we weer een onderling oefenwedstrijdje gespeeld. Ik heb bij de training gewoon zonder stuit in 1 keer de bal tegen het hek geslagen! Het was wel bij een training en het hek staat hier dichterbij dan in Nederland… Daarbij komt dat het hier heel normaal is, maar voor mij is het lekker niet normaal, dus ik ben er blij mee! Haha. Verder is het met fielden deze week ook echt weer een stuk beter gegaan, zelfs teamgenoten die zeiden dat ik nu ballen pakten die ik hiervoor echt niet pakten (omdat ik gewoon een pannekoek was) haha. Dus nu lekker door blijven trainen!

Op school op Downtown heb ik ineens allemaal mensen die tegen me gaan praten, dus is wel gezellig. Ik heb nu al twee mensen bij me in de klas waar ik gesprekken mee voer, dus dat vond ik al heel wat. Er is zelfs een jongen die me heel subtiel ineens achter me ging zitten, terwijl hij altijd voor in de klas zat, maar daar heb ik vervolgens wel een heel gesprek mee gevoerd. En hij heeft aangeboden me een keer de stad te laten zien. Dus ja, ik mag echt vrienden hier, haha. Ook denk ik toch dat je kunt zien dat ik geen Amerikaan ben, want iedere keer als ik buiten lekker in het zonnetje zit te wachten totdat ik opgehaald wordt, word ik aangesproken door mensen. Deze keer een jongen, waar ik uiteindelijk van weet dat zijn moeder liever drugs gebruikt dan voor hem zorgt, dat hij Duitse voorouders heeft en dat hij graag Duits had willen leren van zijn oma, die helaas al overleden is. Aangezien dit toch best persoonlijke dingen zijn, denk ik dat ik iets uitstraal waardoor mensen het fijn vinden dat soort verhalen aan mij te vertellen, de eerste best keer dat ik ze überhaupt zie. Maar het gesprek komt ook altijd wel uit op waar ik dan vandaan kom. Dan vertel ik, ik uit Nederland, een plaatsje vlakbij Rotterdam. Maar dat zegt ze natuurlijk helemaal niets, ze weten niet eens dat dat in Europa ligt. Maar als ik dan het woordje ‘Amsterdam’ in mijn mond neem, is Nederland ineens het land waar ze allemaal naartoe willen. En de eerstvolgende de vraag die je dan naar je hoofd gegooid krijgt is “Do you smoke?”, waarop natuurlijk braaf antwoord dat ik niet rook, waardoor zij je dan weer voor gek verklaren, haha.

Verder worden Lein en ik sinds deze week slim gevonden, omdat we twee teamgenootjes geholpen hebben met een economie toets op de computer. En omdat wij de stof die zij nu krijgen al op de middelbare school hebben gekregen, lijkt het dus net alsof wij heel slim zijn, haha. Maar was nog best lastig, dus ik heb deze week toch nog mijn hersenen laten kraken op schoolgebied.

Maar uiteindelijk dus geen wedstrijden gespeeld, dus heel veel vrije tijd gehad. Gisteren weer lekker met thuis geskyped en s’avonds zijn we lekker nar de mall geweest! Eerst lekker Chinees gegeten, daarna lekker even geshopt, was erg gezellig!
Aankomende week gaat dan eindelijk onze competitie beginnen! Echt superrr veel zin in! Donderdag en vrijdag gelijk knallen. En daarna zaterdag en zondag een toernooi op ons eigen veldje. Wordt een drukke maar super leuke week!

Tot de volgende update waarin ik hopelijk kan vertellen dat wij onze eerste competitiewedstrijden lekker gewonnen hebben! Want we gaan knallen! :)

Liefs Cindy

  • 04 Maart 2012 - 18:49

    Opa En Oma:

    Hoi grietje,
    Wat fijn om te lezen dat je zelfs op school nu contacten krijgt. Eerlijk gezegd waren wij daar niet bang voor, omdat als ze door krijgen dat jij altijd interesse hebt in je medemens ze vanzelf contact met je zoeken. Dat je wedstrijden niet door zijn gegaan is wel jammer vooral omdat volgende week de competitie begint. En dat jullie slim zijn is hier al lang bekend haha. Zorg er voor dat jullie maandag nog naar Yobe's kunnen want ik geloof dat er dan weer iemand is die jullie wil trakteren .Mmmmmmm
    Liefs en een dikke kus.

  • 04 Maart 2012 - 19:18

    Rein:

    En vanaf de 12de maart gaat het pas echt beginnen. Een hollandse invasie verdeeld over een aantal weken. Je vriend Coen, Chris en Sophie ,je moeder en haar vriendin . En het begint allemaal in The Villa. Dat is dus niet alleen Yobe's op maandag maar vlgs mij ook andere restaurants gedurende een aantal weken. Eén ding is zeker: We gaan een aantal weken plezier maken.

    Groetjes van The Villa bewoners!!!

  • 04 Maart 2012 - 19:19

    Maaike:

    Hey Cindy. Deze keer dus weer een snellere reactie van mij, want ik houd het echt wel bij hoor ;-) Veel succes met het begin van de competitie en hopelijk morgen weer een Yobe's.

  • 04 Maart 2012 - 19:20

    Maaike:

    En misschien moet je een paar gekleurde linten in je haar doen ;-) als je op een Amerikaanse wil lijken. Zonder zal dat echt niet lukken HH

  • 05 Maart 2012 - 07:14

    Fleur:

    Ha Cin!
    Ik zat al met smart te wachten op een update! Wat gaaf dat het allemaal zo lekker gaat nu. Volgens mij zit jij helemaal op je plek daar :).
    Heel veel succes komende week en laat ze zien wat je kunt!
    Liefs uit Nederland xx

  • 12 Maart 2012 - 17:57

    Maaike Tuk:

    Hey Cindy. Al dagen vruchteloos kijken of er niet weer een berichtje bij staat ;-) want ik denk als Coen er eenmaal is, kunnen wij het schudden? :-)) En Coen is nu onderweg. Veel plezier!!!!!

  • 21 Maart 2012 - 14:21

    Maaike:

    Hey Cindy. Coen is gisteren keurig opgehaald door Jennifer en je moeder blijkbaar netjes afgeleverd. Je zal haar inmiddels wel hebben gezien? Veel plezier

  • 22 Maart 2012 - 23:17

    Gerrit-Jan En Mieke:

    How about an update again. It may be short. Thanks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 72868

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: