Linedancende Cowgirls - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Linedancende Cowgirls - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Linedancende Cowgirls

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

26 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Deze week eerst een heeerlijk dagje vrij gehad. Lekker uit kunnen slapen tot 10 uur, daarna eigenlijk de hele dag niks echt meer uitgevoerd. Een beetje schoongemaakt, geksyped met thuis en s’avonds natuurlijk wel naar Yobe’s geweest. We werden lekker allemaal weer op een heerlijk ijsje getrakteerd, deze keer door Lein haar ouders, met excuus dat het in Nederland carnaval was dus dat wij daar hier wel een ijsje op mochten eten, dankjulliewel! :) Dark chocolate met strawberry smaak, versierd met cookie dough en chocoladehagelslag, en dan nog lekker aardbei eroverheen. Lekkerrrrrr!

Dinsdag was het helaas weer gewoon tijd om naar school te gaan, maar s’middags wel lekker getraind.

Woensdag had ik een toetsdagje, met eerst een toets van grammar gevolgd door een toets van reading. Ik heb mijn cijfers al teruggehaald, en weer twee A’s gescoord, zonder ook maar iets ervoor gedaan te hebben, dat is me nog nooooit bij een toets in Nederland gelukt! Haha. Maar op deze manier kan ik mijn eer misschien toch nog een beetje herstellen, door te laten zien dat ik heel misschien toch niet echt in die lessen thuis hoor. Wel lekker relaxed om niets te hoeven doen en toch goede cijfers te halen (A). En dat is op de trainingen wel even anders, dat is namelijk hard werken! Vandaag heeeeel veeeel gefield, en deze keer heb ik mezelf verplicht heel de training met een bril te fielden die de helft van mijn zicht wegneemt. Dat betekent dus dat ik overdreven naar de bal moet blijven kijken, anders zou ik iedere bal missen die op me afkwam. En raad eens…. Het ging echt veel beter! Ik heb denk ik sinds ik hier ben nog niet zo goed gefield als met die bril, alleen weer een beetje jammer dat ik er als een marsmannetje uitzag gedurende de hele training. Maar ja, ik hoef dan ook geen indruk te maken op de jongens hier! Haha.

Op donderdag weer een lesje College Succes, en ondanks dat ik me in het algemeen niet echt inzet voor de lessen, zet ik me voor deze les dus wel heel erg in. Daar ben ik eigenlijk zelf gewoon verbaasd om, want ik had eigenlijk de lessen hier al een beetje opgegeven, haha. Maar de lerares is ook echt gewoon super leuk! We hebben donderdag een film gekeken genaamd “Homeless to Harvard”. Echt een hele goede film, maar ook een erg emotionele film, iniedergeval voor mij. Heb zelfs 2 of 3 keer met traantjes in mijn ogen gezeten (ja ja, een huilebalkje… maar ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die bij deze film traantjes kregen!) Het gaat over een meisje die opgroeit met verslaafde ouders en een zus die niet eens naar haar omkijkt. Ze komt uiteindelijk op straat terecht, maar uiteindelijk vind ze toch de mogelijkheid terug naar school te gaan, en eindigt ze uiteindelijk op Harvard (duuuh, dat is precies wat de titel zegt, maar even voor de duidelijkheid). Door een samenvatting te schrijven van de film kunnen we extra punten verdienen, dus dat heb ik gelijk gedaan natuurlijk. En dan heb ik mijn samenvatting natuurlijk wel wat uitgebreider gemaakt dan degene die ik net gegeven heb.
Verder heb ik in een keer even met de hele familie geskyped, die gezellig op mijn neefje z’n verjaardag waren. En we hebben weer foto’s gemaakt vandaag! Deze keer door een echte fotograaf, wat betekent dat er wel gelijk een prijskaartje aan hing. Maar deze keer wel met mijn krullen op de foto hoor mam! Haha. Ik ben zelfs met oorbellen op de foto gegaan deze keer, ben ik toch aan het veramerikaniseren… Haha. Een teamfoto en een individele foto met een pose die je zelf mocht verzinnen. En omdat ik al echt zo’n fotomodel ben was ik daar echt heel goed in… NOT! Dus heeft een teamgenootje me uiteindelijk maar een pose gegeven. Nu afwachten of ik geen 30 dollar heb betaald voor een foto waar ik echt belachelijk op sta, haha.

Daarna op de training nog even geslagen, en toen kwam 1 van onze teamgenootjes echt met een super idee, om lekker eens een avondje uit te gaan! We hadden de dag erna toch geen training, en natuurlijk was ik de enige sukkel die nog wel les had, maar ja tijdens die lessen kan ik toch slapen, dus natuurlijk ging ik gewoon mee. Voordat we uitgingen kwam een ander teamgenootje met nog een goed idee, lekker uit eten bij Ale house. Deze keer de mountain melt op, en ja het woord zegt het al, een berg met patat, kaas en kip. Deze berg heb ik gelukkig wel gedeeld, want ik had hem nooit helemaal alleen op kunnen eten. Daarna het allerlekkerste toetje aller tijde op; Captain Jack’s buried treasure, een soort cakepuntje, met chocolade, caramel en oreo. Dat moet je als je hier bent echt een keer gegeten hebben!

Maar daarna kwam het dus, we zijn een keertje uitgeweest! :D En waar we naartoe gingen? Een country club! Haha. Dus een cowboyhoed op, cowboylaarzen aan en daar gingen we dan! Natuurlijk hebben we dat niet echt gedaan. We zijn gewoon in een spijkerbroek en shirtje gegaan, want er was ons verteld dat er na 12 uur ook gewoon popmuziek gedraaid werd. We zijn met z’n 6en geweest, en ik vond het erg leuk. Voordat we naar binnen gingen kregen we twee mega kruisen op onze handen, omdat we hier natuurlijk nog geen alcohol mogen drinken. Ook erg vervelend voor ons, want we drinken natuurlijk altijd alcohol… Haha. Maar we kwamen verder zonder problemen binnen, en het zag er ook echt gelijk country achtig uit. Zo’n rodeo nep stier, alles van hout, en een hele grote dansvloer waar een hele groep mensen aan het linedancen was. Dus wat hebben wij de rest van de avond gedaan? Gelinedanced! Haha, ik vond het echt heel leuk. Ik ben met onze amerikanen gewoon erbij gaan staan en heb de hele avond mensen nagedaan. Op elk liedje is er weer een andere dans, maar de pasjes worden per lied wel de hele tijd herhaald, dus ieder keer op het einde van het liedje kon ik de passen eindelijk! Ik was bijna een echte cowgirl! Haha. Verder was er nog 1 jongen die mijn naam vroeg, maar me uiteindelijk voor ‘insane’ uitmaakte omdat ik weigerde mijn naam voor de derde keer te herhalen, haha. Plus normaal krijg ik altijd bier over me heen gegooid als ik uit ga, en ik vond het al heel wat dat dat die avond nog niet gebeurd was. Totdat we naar huis gingen… op mijn weg naar de uitgang, botste er natuurlijk iemand tegen me op, en kreeg ik een golf van bier over me heen, heeerlijk… Maar ik vond het verder erg gezellig, en dat linedancen vond ik eigenlijk ook echt erg grappig om te doen! :)

Die vrijdag naar school geweest, maar echt niks uitgevoerd. Ik ben wel heer erg blij met mijn ipod waar ik stiekem ‘af en toe’ spelletjes op kan spelen (A). Verder hebben we weer boodschappen gedaan, en s’avonds een gezellig filmavondje gehad. We hebben The Last Song gekeken, ook een erg mooi film, maar deze keer niet gehuild hoor! Ons teamgenootje, Erycka, had een super lekkere strawberrycake met glazuur gemaakt! En jullie moeten nu inmiddels echt denken dat ik tonnetje rond terugkom, en daar wordt ik zelf ook een beetje bang voor als ik bedenk hoeveel lekkere dingen ik hier eet! Haha. Maar gelukkig krijgen we hier ook genoeg lichaamsbeweging, en eten we in ons appartement gewoon iedere avond gezond. Maar ik zal er wel een beetje op letten hoor, want ik wil natuurlijk niet als een dikkertje terugkomen! Haha.

En vandaag dan onze eerste twee wedstrijden van het weekend gehad, en uiteindelijk ook de laatste twee want de wedstrijden van morgen zijn afgelast. Maar eerst de wedstrijden van vandaag maar eens vertellen. We hebben 1 wedstrijd gewonnen en 1 verloren. De eerste gewonnen met 11-1 en de tweede verloren met 6-5… Dus coach was niet al te blij met ons, en we hebben dan ook na de wedstrijden nog even wat extra mogen rennen. De eerste wedstrijd hebben we wel gewoon goed gespeeld, maar in de tweede wedstrijd hebben we veel te weinig geslagen en een aantal fouten in het veld gemaakt. Verder heeft de tegenstander de bal twee keer over het hek geslagen, wat ook niet echt goed nieuws is natuurlijk. Ik heb vandaag alleen aangemoedigd, Lein heeft een aantal innings gepitcht en Jessie heeft op 1ste honk gespeeld en gepitcht.

We hebben nu net lekker zelfgemaakte salade op (gezond!), en toen kregen we een berichtje dat de wedstrijden van morgen niet doorgaan omdat er slecht weer voorspeld wordt, en onze tegenstander moet 3 uur rijden om hier te komen. Dus die wilden niet de kans lopen dat ze hier voor niks naartoe kwamen rijden. Dus we hebben nu morgen een onverwachte dag vrij, en maandag geen training. Dat betekent dus dat we dinsdag pas weer Softballen.

Omdat we morgen vrij zijn gaat ons Amerikaans appartement genootje, Jeanna, naar de kerk en ze vroeg of er iemand mee wilde. Dus ik heb gezegd dat ik wel mee wilde gaan voor een keer, gewoon om te kijken hoe het is. Ik denk dat het ongeveer net zoiets zal zijn als de kerk in Zuid- Afrika, maar daar ga ik morgen dus waarschijnlijk achter komen. Wel apart dat ik in Nederland nog nooit naar de kerk ben geweest, maar dat ik overal in het buitenland wel naar de kerk ga, haha.

Verder staat er nog niks op de planning voor de komende dagen, dus dat krijgen jullie bij mijn volgende update weer te horen!

Liefs Cindy

  • 26 Februari 2012 - 10:19

    Mam:

    hihi weer een leuk verslag Cin! Ik beleef het helemaal mee en ben vooral blij dat ik je dans genen heb meegegeven hahah. Alleen 3 keer je naam moeten herhalen? Het zou voor die Amerikanen toch makkelijk in het gehoor moeten liggen.... als het nou bv Geertruida of zo zou zijn... Gelukkig mag je nu zelf je kleren wassen na een avondje uit! Ben benieuwd naar je foto en pose en ik ben niet de enige die krullen leuker vind hoor!!
    Liefs en dikke knuffel

  • 26 Februari 2012 - 16:06

    Opa En Oma:

    Lieve Cowgirl,
    Dat we je zo nog eens zouden aanspreken had ik nooit verwacht haha.
    Maar uit ervaring weet ik dat als je éénmaal bij de meute staat je vanzelf mee danst en nog leuk gaat vinden ook.
    Opa en ik begrijpen nu waarom je zo gek op brownies bent. Lidl heeft ze nu in de aanbieding dus Opa heeft ze gekocht, Mmmm lekker hoor maar slecht voor de lijn. Daar hoef jij je nog niet druk over te maken, je traint het er wel weer af. Dat je meegaat naar de kerk geef je inzicht in het leven van je teamgenoot daar kan je altijd wat van opsteken. We zijn benieuwd naar de foto's en leuk dat je er met krullen opstaat, want wij vinden ze juist heel mooi hihi.
    liefs en een dikke kus.

  • 29 Februari 2012 - 10:01

    Maaike:

    Hey Cindy. Net een verslag ter grootte van een A4-tje weggewerkt door even te kijken of het nou Coen of Koen is (weet het nog niet). Ik ben een beetje laat met mijn reactie, maar ik heb net Karin op Schiphol gebracht. Laatste dagen dus erg druk om de laatste dingen te doen, te kopen enz. Met vertraging op Schiphol, een tussenstop van een paar dagen in Tennessee, komen de meiden dan ook richting Florida. Lekker veel spelen en ook een beetje van het warme weer genieten. Misschien gaan jullie ze ook nog opzoeken in Clearwater? Ook je moeder komt binnenkort van het mooie weer en de lekkere dingen genieten, maar eerst zal je wel aan het aftellen zijn voor het bezoek van de fam. Merkx en dan wel die ene ;-)
    Linedance hebben wij heel lang geleden al bij Blue Hitters gedaan onder de bezielende leiding van Wim en Anneke de Boef. Zelfs die honkballers (Maarten en Erik Visser, Jasper Kalis enz.) vonden het toen leuk. Gelukkig heb jij de dans genen van je moeder (lees ik), zodat je lekker mee kon doen. Het schijnt verslavend te zijn, dus pas op. Aan de andere kant kan je je dan wel weer een ijsje, brownie of wat anders permitteren. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 72862

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: