Deeltje 2! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Deeltje 2! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Deeltje 2!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

28 Maart 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Het eerste vervolg, week 1 met Nederlandse aanhang, echt een super week!

Maandag, de dag waar ik me echt op had voorbereid, en erg naar had uitgekeken! Dit was namelijk de dag dat de papa en mama van Lein, Ria en Michel, Sophie, Chris en Coen (mijn vriend!, even voor de duidelijkheid (A)) aan zouden komen op het vliegveld in Sanford Orlando. We hadden twee weken van tevoren al vervoer geregeld om ons’ naar het huisje’ te brengen waar ze de komende weken zouden verblijven, omdat dat minder ver rijden was dan het vliegveld. Alena, echt een super lief meisje, heeft ons samen met haar vriend gebracht, dus daar waren we erg blij mee! Maar we hadden nog stiekem een klein geheimpje voor de vakantiegangers (tegen wie we verteld hebben dat we ze in het huisje zouden zien). Want we hadden met Alena afgesproken dat ze ons naar het vliegveld zou brengen, om iedereen lekker te verassen! :)

Ze zouden rond 6 uur landen, en wij waren er rond half 5, dus we zouden nog even het vliegveld verkennen. Maar helaas was er dus niet veel te verkennen… Het bestond uit aankomsthallen en vertrekhallen, en dat was het wel zo’n beetje. Dus toen zijn Lein en ik lekker gaan zitten, beetje kletsen, en uiteindelijk werden we lekker gezelschap gehouden door een magicien, een goochelaar die gespecialiseerd was in kaarten truckjes. Maar voordat hij al zijn truckjes uit kast haalde, hebben we eerst zijn levensverhaal gehoord. We weten we dat hij in Disneyland werkt , hij is een kok, hij heeft meerder banen, hij was verloofd maar dat is uitgegaan mede omdat zij zo lui was, hij spreekt meerdere talen en wilde dus ook dat wij hem wat Nederlands zouden leren. Dus hij heeft een pen en papier gepakt, en wij hebben hem wat Nederlandse woorden geleerd (gewoon beschaafde woorden hoor!). Ik weet niet wat het is, maar zulke mensen blijken wij dus altijd aan te trekken, haha. Na de Nederlandse les, liet hij ons zijn kaartentruckjes zien, en hij liet zelfs zien hoe ze werkten, dus we hebben gelijk weer wat geleerd (maar dat zijn we ook gelijk weer vergeten doordat onze hoofden wel aan iets anders dachten dan aan die truckjes!) Rond 6 uur, gingen we achter een paal staan zodat ze ons niet gelijk zouden zien, en de magicien ging mee en bleef maar kaartentruckjes zien, ondertussen was Lein al stikzenuwachtig, en ik had toch ook aardig wat kriebels in mijn buik, want ze konden nu ieder moment van die trap naar beneden komen.

Tenminste dat dachten we…
Even later hoorden we Nederlanders voorbij lopen, en bleek het dus dat ze bij een andere gate eruit zouden komen. Dus wij snel daar naar toe lopen, gelukkig waren ze er nog niet, en besloten we om een hoekje te gaan staan, en die goochelaar was nog steeds bij ons, die stelde zelfs voor om met een bordje met de naam ‘Merkx’ te gaan staan, net alsof hij ze aan het opwachten was. Dus wij nog snel met Lein’s oogpotlood Merkx op een papiertje geschreven en na een tijdje wachten, zagen we eindelijk Hannie en Coen naar buiten lopen. Die liepen het bordje straal voorbij, en staken de weg al over, dus kwamen we maar uit het hoekje om ze te verrassen! Ook al was Coen zowat al aan de andere kant van de straat, ben ik eerst natuurlijk hem een beetje om zijn nek gevlogen :$. Daarna de rest van de groep een knuffel gegeven, het was echt superrrr leuk! Hierna werden de auto’s gehuurd, waarbij 1 auto zat dat echt de grootste auto is dat ik ooit heb gezien, een Chrevrolet Suburban, een auto waar we de rest van de week zowat met z’n 9en in hebben gezeten!

Op dat moment heb ik ook gelijk mijn cadeautje gehad, die Coen voor me had meegenomen. De hints die ik van tevoren gekregen had waren de volgende (kijken of iemand anders het wel kon raden, ik kon het namelijk niet, haha):
1. Het bestaat uit 3 delen
2. De binnenkant is ‘zacht’ en de buitenkant hard
3. Het is cryptisch een miljoen waard
4. Het hoort in een kluis
Iemand een idee wat het is? Ik dus niet, haha. Maar ik was er wel heeeeeeeel blij mee, het was het luchtje Lady Million (tip 3) van Paco Rabanne, dat zat verpakt in een kluis (tip 4), met een shower gel en een body lotion (tip 1). Echt een heel lekker luchtje, en aangezien ik er helemaal geen een had hier, kwam het echt heeeeeel goed uit! Lieve vriend heb ik he?! (A) :)

Hierna was het eindelijk tijd om naar het huis te gaan in Palm Coast, die de komende 3 weken bewoont zou worden door Nederlanders. Echt een enorm groot huis, met 3 slaapkamers, een geïmproviseerde slaapkamer, twee badkamers, een keuken, twee woonkamer gedeeltes, een garage, en natuurlijk het zwembad niet te vergeten. Heerlijk om weer even bij Coen te zijn, en gelukkig hadden Lein en ik die week veel vrije tijd, waardoor we veel naar het huis konden gaan! Dinsdag en vrijdag hoefden we niet naar school toe, maar we hebben wel gewoon heel de week gesoftbald. Want onze conference was begonnen natuurlijk! Dus na dit lange gedeelte (die eigenlijk alleen de maandag nog maar beschrijft... Haha), komen we weer aan bij het softbalgedeelte. We hebben die week 6 wedstrijden gespeeld, 4 conference games en 2 gewone wedstrijden. En dit was een goede week, want we hebben alle 6 de wedstrijden gewonnen! Ik heb in totaal ongeveer twee wedstrijden gespeeld, ik heb redelijk goed geslagen, helaas 1 error gemaakt in t outfield… Maar op kort ook wel redelijk gespeeld, dus daar was ik blij mee! Aan het eind van deze week was de stand in onze conference games 5 wins en 1 loss.

Maar buiten school en softbal hebben we dus een erg drukke, maar echt onvergetelijke week gehad. Zo’n beetje ieder moment dat we vrij waren, waren we samen met de Nederlandse aanhang. We zijn naar verschillende shopping malls geweest, hebben lekker gezwommen in het zwembad bij het huis, zijn lekker (en vaak) uit eten geweest, hebben heeeeel veel tipgeld gegeven, haha, en zijn zaterdag en zondag lekker naar het strand geweest (waar ze in tegenstelling tot Nederland wel echte golven hebben, dus heerlijk gezwommen!) En ook al was ik hier nu een paar maanden, kwam ik alsnog met lekkere rode plekken van het strand af… Bij mij gaan strand en rood gewoon altijd samen, maar daar heb ik later nog meer informatie over... Na zo veel leuke dingen en zoveel tijd met elkaar doorgebracht te hebben, was het echt al heeeeeeeeeel snel zondagavond. Ons laatste avondje met iedereen, want maandagavond zouden Coen, Chris en Sophie alweer naar huis vliegen. Dus zijn we lekker voor de laatste keer nog uit eten gegaan bij Sea shag, zag er echt uit als zo’n oud visserstentje, was wederom erg gezellig en een goede manier om de super leuke week al een beetje af te sluiten.

En toen was het zover hoor, het afscheid… Wat haat ik het toch echt om afscheid te nemen, dit was echt ook 1 van de ergste die ik ooit heb gehad (als het niet de ergste was… haha). Om half 4 was het zover, tijd voor Coen, Chris en Sophie om naar het vliegveld te vertrekken en tijd voor Lein en mij om te vertrekken naar de training. Het was kwart over 3 en toen kwamen de eerste traantjes bij mij al, en die zijn ook niet echt meer gestopt totdat we al even onderweg waren naar de training… Na een laatste groepsfoto, laatste knuffel, en laatste kus was het tijd om voor nog 2 maandjes afscheid te nemen van mijn lieve vriend en natuurlijk van Chris en Sophie. Ik vond het zo erg dat ik er op de training zelfs echt niks van bakte.

Maaaaar, die dag daarna kwam mijn mama lekker aan, en zou ik nog 2 super leuke/gezellige weken tegemoet gaan. Ook al begon de dinsdag niet zo goed… Maar dat komt in deeltje 3! Het is nu bedtijd voor mij, dus ik ga lekker slapen!

Hopelijk was deze blog niet te langdradig, ik kwam er pas heel laat achter dat alleen de maandag al zowat 1,5 A4’tje in beslag nam, maar het was dan ook zo leuk allemaal! En ik heb het gevoel dat ik de helft nog niet eens verteld heb! Maar deze super week ga ik natuurlijk noooooooit vergeten! :)

Ik ga mijn best doen deel 3 weer zo snel mogelijk te plaatsen!
Liefs Cindy

• 29 Maart 2012 - 06:38

Maaike:

Hey Cindy. Mijn bad liep vol, maar dat heb ik even uitgezet. Eerst jouw verhaaltje lezen. Ik voel met je mee hoe leuk het was met Coen (en de anderen).
    En als je maar de helft vertelt... de rest kunnen wij ook wel een beetje invullen ;-) Het afscheid van Coen was niet alleen voor jou moeilijk hoor; hij was dan ook wel moe, maar je zag het hem ook aan. Geniet lekker van alles wat je overkomt, want al lijken 2 maanden erg lang, het is voorbij voor je het weet. Veel succes met de wedstrijden en nog veel plezier met alle dutchies.

• 29 Maart 2012 - 06:39

Maaike:

P.S. Wat een romantische vriend met zijn cryptische omschrijvingen. Nee ik had er ook geen idee van gehad, maar wel een leuke geurende herinnering aan zijn aanwezigheid ;-)

• 29 Maart 2012 - 13:44

Rein:

Het klinkt allemaal geszellig daar. Ik zou willen dat ik er bij was geweest.

• 29 Maart 2012 - 13:56

Ria:

Mega-super zo'n week!
    Wie is er zo stom (eigenwijs??) om zo te tippen?

• 29 Maart 2012 - 14:21

Opa En Oma:

We hadden niet verwacht dat je al zo vlug je tweede deel zou versturen.
    Dat je een geweldige week hebt gehad met Coen en familie is goed te lezen uit je verslag. Fijn hoor voor je kan je nog een poosje op teren en die 8 weken daar is er inmiddels alweer 1 van voorbij. Wel jammer dat er voor mama ook al een week is voorbij gegaan, maar genieten jullie hier nog maar van. Het is jullie van harte gegund en wij kijken hier weer uit naar deel drie haha. Wat heeft Coen je verwend zeg met dat luchtje kan je iedere keer aan hem denken als je het opspuit. Lief van hem hoor. liefs van ons en een dikke kus ook voor mama.

• 10 April 2012 - 12:15

Mam:

Ik zal maar niet uitgebreid vertellen wat voor zielig hoopje ik aantrof toen ik je eindelijk gevonden had he? Maar iedereen mag wel weten dat je een bikkel bent en dus heel snel aan je herstel gewerkt hebt.:)