Deeeeeel 3! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Deeeeeel 3! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Deeeeeel 3!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

01 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ik begin mijn achterstand eindelijk een beetje in te halen, want hier is deeltje 3 alweer!

Een week met veel wedstrijden, natuurlijk de week waarin mama en Sylvia aankwamen, en dit was ook nog eens Spring Break, dus ik hoefde lekker niet naar school toe!

Ik heb maandagavond nog lekker bij familie Merkx mogen slapen in het huisje, samen met Lein en Morgan. En dinsdag was het tijd om te spelen tegen Daytona, een team die als 1 van onze zwaarste tegenstanders werd gezien. Bij de warming-up ging het bij mij alleen al een beetje fout. Bij het slaan in de slagkooi, ging ik door mij enkel… En niet toen ik aan het slaan was ofzo, nee bij zoiets doms als een bal oprapen ging ik dus door mijn enkel heen… Ik heb de rest van de dag niet meer gelopen, wat betekent dat ik dus ook niet gespeeld heb of uberhaupt iets gedaan heb. Natuurlijk heb ik wel aangemoedigd, en we hebben alle twee de wedstrijden gewonnen, gewoon omdat we erg goed gespeeld hebben! Deze avond kwam ook Sylvia en mama aan. Maar die kwamen al aan toen wij nog met de tweede wedstrijd bezig waren 2 uur verderop in Daytona. En in plaats van me nou goed voor te bereiden, door mijn telefoon opgeladen te hebben zodat we elkaar konden bereiken, was precies mijn telefoon natuurlijk leeg. En ik daarbij komt ook nog eens dat ik ineens het nummer niet meer uit mijn hoofd wist, dus dat was weer lekker gestress! Gelukkig was mn moeder zo slim om hannie te bellen, die het telefoonnummer van Jeanna , mijn Amerikaanse huisgenootje, had en die bij mij in de bus zat. Dus uiteindelijk kregen we dan contact, en heb ik ze die avond gelijk gezien! :)

Met mijn enkel is het de rest van de week niet heel goed gegaan, ik heb hem heel de week ingetaped gehad, maar al had ik mogen spelen, had het niet echt gekund. Mijn enkel had even rust nodig, dus de andere 4 wedstrijden die we deze week gespeeld hebben, heb ik alleen maar aangemoedigd! Maar helaas heeft dat niet echt geholpen…

Donderdag speelden we tegen Santa Fe, ook een goede tegenstander. Maar wel 1, waar wij alle twee de wedstrijden van hadden moeten kunnen winnen. We hebben alle twee de wedstrijden tot aan de laatste inningen voorgestaan. Maar helaas scoorden zij aan het einde ook nog wat punten, wat resulteerde in het verliezen van de eerste wedstrijd en een gelijkstand van de tweede wedstrijd. Maar die 2de wedstrijd moest natuurlijk iemand winnen, en gelukkig waren wij na het spelen van een extra inning de sterkste. Dus we zijn uiteindelijk met 2 van de 4 punten weggegaan.

Na deze wedstrijden zijn we met alle Nederlanders lekker gaan eten bij een tentje waar je je eigen hamburger kunt samenstellen. Was erg gezellig en erg lekker! En ondanks het wat mindere resultaat van de wedstrijden hadden we de dag erna geen training, dus kon ik lekker met mijn moeder en Sylvia mee!
Maar om het goede begin van de week even slecht te eindigen, hebben we zaterdag tegen Seminol alle twee de wedstrijden verloren. Het was wederom een goede tegenstander, maar we hebben ook gewoon niet goed gespeeld. Dit was eigenlijk een grote teleurstelling voor ons allemaal, en we zijn van plan dit niet meer te laten gebeuren!
Buiten al deze wedstrijden om, hebben we maar 1 keer getraind deze week, wat dus betekende dat ik lekker veel tijd met mama en Sylvia door kon brengen. En het allereerst wat we gegeten hebben toen ik bij hen gegeten heb, is natuurlijk spaghetti! Lekker op de manier waarop ik het thuis altijd eet! :)Verder hebben we lekker gewandeld op Jacksonville Beach, zijn naar Towncenter geweest om lekker te shoppen en we zijn een dagje naar St. Augustine geweest.

St. Augustine is de oudste stad van de U.S., dus het was veel oude gebouwen bezichtigen. Klinkt heel saai, maar ik vond het eigenlijk echt leuk om te zien! Toen we daar aankwamen, zagen we het niet zo zitten om de hele stad door te lopen, want dan zou je waarschijnlijk nog maar de helft zien. Maar ze hadden daar van die treintjes die langs alle bezichtigingen reden, dus hebben we betaald om met onze luie kont in zo’n treintje te gaan zitten.. Het was heel gezellig, en de stad was erg mooi om te zien dus we hebben dan ook heel veel foto’s genomen.

Dit was weer een weekje die voorbij vloog, en waarin ik dus even geen tijd had om mijn blog te schrijven en te uploaden! Mede doordat ik ook het internet in het huisje van m’n moeder en Sylvia om zeep had geholpen :$ Dus ik kon ook helemaal niet op internet toen ik daar was. Toen we daar aankwamen voor het eerst, deed het internet het dus niet. Dus ik had de stekker er een keer uit getrokken en er weer ingedaan. Maar hij deed het nog niet, we konden wel verbinding maken, maar we hadden geen internettoegang. Dus toen drukte ik met mijn domme hoofd (met toestemming van m’n moeder en Sylvia) op de reset knop… Maar dat was dus het domste wat ik kon doen, want dat betekende dat alles nu opnieuw ingesteld moest worden. Dus ik heb inmiddels al 10x naar de verhuurder gebeld, maar die neemt niet op, of hij zegt dat hij het de volgende dag doet, en doet het dan uiteindelijk niet. Dus nu moeten we elke keer tussendoor bij restaurants even op internet, om thuis te contacten, lekker handig!

Maar ik heb nu gelukkig even tijd gehad om mijn blog weer up to date te krijgen!

Deze week zijn er natuurlijk ook al veel dingen gebeurd, maar het is nog geen zondag en wie weet wat er in die tussentijd nog gebeurd! (A)

Dus die verhalen komen binnenkort weer!

Liefs Cindy

  • 01 April 2012 - 16:48

    Opa En Oma:

    O.O.O. wat heb je toch weer een pech met je enkel en dat met het oprapen van een bal. (echt Cindy he???) Het begon al lees ik met het vergeten van het opladen van je telefoon zodat je moeder geen contact met je kreeg. Maar we kennen je moeder die zit niet zo gauw voor één gat gevangen dus dat kwam goed. Jammer dat het geluk jullie ook tijdens de wedstrijden soms in de steek heeft gelaten. Wie weet gaat het van de week allemaal beter ook met je enkel zodat je weer kan spelen.Geniet nog maar van de dagen dat je moeder en Silvia daar zijn en van al het mooi's dat je ziet. liefs en dikke kus

  • 03 April 2012 - 16:04

    Maaike:

    Hey Cindy. Ik had het Mastenbroek Toernooi dus was het weekeinde in het oosten. Koud joh! Niet te geloven! Fijn dat je weer een beetje bij komt met je verhalen-tijdlijn, maar sh.. dat je geblesseerd bent geraakt. Hopelijk ben je al weer herstellende en kan je weer spelen. Lullig dat je moeder en Sylvia je weinig in actie hebben gezien. Gelukkig heb jij nog zeker 5 tot 6 weken om te doen waarvoor je ging. Niet te veel verliezen anders is state en nationals niet binnen je bereik. Ben je wel weer snel terug natuurlijk, maar geniet er nog maar zo lang mogelijk van. Je ziet wel: het is voorbij voordat je het weet.

  • 05 April 2012 - 15:01

    Maaike:

    Hey Cindy. Je moeder is inmiddels weer thuis (ik heb haar slechts kort gesproken) dus hopelijk krijgen wij snel te horen hoe het haar en jou is vergaan :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 72864

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: