Geen witte benen meer! Maar wel rode... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Geen witte benen meer! Maar wel rode... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Geen witte benen meer! Maar wel rode...

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

05 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Wederom weer een week die voorbijgevlogen is!

Deze week hadden we bijna geen wedstrijden, alleen zaterdag hebben we een dubbel gespeeld tegen Central Florida! En die hebben we nu even alle twee de keren gepakt! Dus lekker gewonnen, en de coaches ook weer blij gemaakt!

De rest van de week dus lekker met mama en Sylvia doorgebracht, een beetje gespijbeld :$ en natuurlijk nog wel getraind.

Maandag had ik dus mijn spijbeldagje van school, in plaats van engelse grammar en reading onzin lekker weg geweest met mama en Sylvia. We zijn naar een natuurpark gegaan, waar een heel mooi en rustig strand bij zat. Dus na eerst een lekker wandelingetje, zijn op het strand gaan liggen, mama en Sylvia voor een groot gedeelte onder de parasol, maar ik wilde wel lekker bij bruinen. En dat heb ik voor de rest van de week geweten ook! Maar goed, na me helemaal ingesmeerd te hebben ben ik in de zon gaan liggen, ik heb lekker even gezwommen in de golven, en na me toen nog een keer ingesmeerd te hebben ben ik nog even in de zon gaan liggen. Met als resultaat dat ik s’ avonds natuurlijk weer een kreeftje was… En dit keer niet alleen dat, maar als kreeften zouden kunnen blozen, was ik zeker een blozende kreeft, zooo verbrand was ik! Vandaag was ook Hannie’s verjaardag! Dus dat hebben we gezellig met de familie Merkx gevierd met een etentje bij Chili’s. Dat was echt heel gezellig, lekker gegeten en een goede afsluiting voor mij van de tijd die ik met hen heb doorgebracht, want dit was helaas al de dag dat ik afscheid heb moeten nemen van ze!

Eenmaal thuis aangekomen kon ik bijna niet normaal meer lopen van de pijn, gelijk ingesmeerd met afster sun maar dat was echt hopeloos… Dus de volgende dag gelijk gezocht naar wat zwaarder geschut die de brand wel een beetje uit mijn lichaam kon halen. Gelukkig hebben we cold spray gevonden, die helaas al na 1 dag weer leeg was. Dus de dag daarna nog maar een fles gaan halen en nog wat extra Aloe gel. De eerste avond echt dramatisch geslapen, elke beweging deed pijn, en ik kon alleen maar op mijn rug liggen. Ik ben denk ik 5x wakker geworden, waarvan ik 1x niet eens in mijn bed kon blijven liggen, dus toen ben ik maar in de douche gaan zitten met iedere keer koude handdoeken op mijn benen. De tweede nacht ben ik gelukkig nog maar 3x wakker geworden ofzo. En daarna kon ik pas weer redelijk slapen en me gewoon normaal bewegen. Maar echt niet normaal zeg, ik ben echt al een aantal keren verbrand, en best erg ook, maar zo erg als dit nog nooit geloof ik!

Buiten het feit dat het verzorgen van mijn verbranden die week aardig wat tijd in beslag nam, heb ik natuurlijk nog wel super leuke dingen gedaan! Dinsdag na school hebben m’n moeder en Sylvia Marjolein en mij opgehaald en hebben we lekker bij hun appartementje gerelaxed. Dit was tevens ook Marjoleins flirtdagje! Toen we aan het wachten waren tot we opgehaald werden, is er vanuit verschillende auto’s wel iets naar haar grepen: ‘Hee sexy!’, en ‘Can I get you phone number?’, maar het toppunt was echt op het einde van de dag, dat zal ik zo vertellen. We zijn lekker bij de appartementen bij het zwembad gaan zitten, Marjolein in de zon en ik in de schaduw natuurlijk… En terwijl ik even met Coen aan het skypen was heeft Marjolein echt een top flirt gehad! Een erg leuke jongen (niet echt dus...) kwam gezellig bij haar zitten, even een praatje maken. Hij kwam uit India, hield heel erg van sport, maar hij was echt 15 ofzo. Op een gegeven moment had Lein het wel een beetje met hem gehad, en vroeg ze of ik even kon komen. Ik moest zeggen dat we bijna weggingen, waardoor de jongen ook wegging. Uiteindelijk was hij eerder weg dan wij waren, maar niet voordat hij Lein d’r nummer had gevraagd. En omdat Lein niet onbeleefd wilde zijn had ze wel een nummer gegeven… Maar niet die van haar! Haha. Dus hij ging weg met een verkeerd nummer, maar dat betekende dat wij nog eventjes bij het zwembad konden blijven, althans dat dacht ik… Want ongeveer 10 minuutjes later kwam hij weer terug om te vertellen dat het nummer niet bestond! Hahaha. Lein had een nummer gegeven die niet in gebruik was. Dus toen hadden we hem overgehaald zijn nummer te geven en dan zou Marjolein wel contact met hem leggen… Niet dus! Verder heeft Marjolijn expres haar naam verkeerd gespeld, zodat hij haar niet op facebook op zou kunnen zoeken, haha.

De rest van de week ben ik iedere dag gewoon als een brave student naar school gegaan. We hebben woensdag, donderdag en vrijdag gewoon weer getraind, in de 33 graden zon en ik met mijn lange donkerblauwe joggingbroek aan, omdat mijn benen echt niet in de zon konden. Twee keer wel lekker getraind, heb de bal nog 1x tegen het hek geslagen (A), en 1 keer een wat mindere training! Maar die zitten er natuurlijk ook wel eens tussen. Gewoon weer even wat gefield en veel geslagen, om ons voor te bereiden op het tweede deel van de competitie (die we dus goed begonnen zijn met twee wins tegen Central Florida).

Deze week heb ik ook bij heel veel lekkere tentjes gegeten met mama en Sylvia. Ik had ze verteld over Ale house, waar ze echt de lekkerste desserts ooit hebben. Dus we hebben daar gegeten, en dat beviel ze zo goed, dat we er uiteindelijk nog 2x gegeten hebben voordat we weggingen. En nee, dat was niet voor de desserts hoor, die hebben we alleen de 1ste keer op, maar die waren wel heeeeeel lekker! Verder hebben we nog heel veel geshopt, en daarvoor zijn we donderdag na de training naar de St. Augustine outlet geweest. Alle lijstje afgegaan van iedereen die thuis zit, hele speurtochten gehouden naar de juiste schoenen, handschoenen, slaghandschoentjes, shirts! Maar uiteindelijk alles gevonden, en iedereen thuis weer blij gemaakt! :) En natuurlijk zelf ook wat spulletjes gekocht/ gekregen. Van mama en super gave under armour trui, en van Sylvia echt hele gave Nike schoenen! :D

En om de gezellig week nog veel leuker af te sluiten, zijn we naar Jacksonville Zoo geweest zondag. Het was ontzettende heet, maar we hebben alles gezien, van de apen, tot de leeuwen, de krokodillen, giraffen, olifanten, noem het maar op en ze hadden het. We zijn nog door een vlinderhol gelopen, en ik heb als klein kindje lekker de roggen geaaid! We begonnen eerst met een treinritje rond de hele zoo, waarna we zelf ronde de zoo zijn gaan lopen. Na het eerste (van de 6 delen ofzo) gezien te hebben, kon mama helaas alleen niet zo goed meer lopen. Dus zijn we een rolstoel gaan halen, en heb ik haar als een omaatje de hele zoo verder doorgereden! (Grapje he mam! (A)) Maar was echt heel leuk en gezellig weer!

We hebben deze dag nog afgesloten met een etentje bij Ale house, en toen was er alweer een weekje voorbij! Weer een heeeeele leuke week, waar ik lekker een vakantiegevoel aan over heb gehouden!

Tot de volgende update weer!

Liefs Cindy

P.S. Met mijn enkel gaat het ondertussen goed, ik heb vanaf deze week gewoon weer kunnen trainen en spelen, alleen nog wel ingetaped. Maar geen limits meer dus, gewoon lekker alles weer doen! En de vellen van het verbranden hangen ondertussen aan mijn buik, maar het branden is eindelijk helemaal weg! :)

  • 05 April 2012 - 16:05

    Opa En Oma:

    Wat een geluk dat het verbranden nu weer te verdragen is. Ik weet wat het is ik heb het één keer ook zo erg mee gemaakt in mijn jonge jaren.Gelukkig kan je ook weer trainen en spelen met je enkel. Om eerlijk te zijn word ik bijna jaloers, zoveel en zo lekker dat jullie daar hebben gegeten haha.Lief hoor van mam en Silvia door je zo te verwennen. Blijf zo lekker genieten van je tijd in Jacksonville. Liefs en een dikke kus van ons.

  • 05 April 2012 - 16:21

    Lisa:

    Cin! Was het nog erger dan in Albufeira?? Ik vond het daar al erg, dus wel heel veel medelijden! Wel super leuke dingen allemaal die je gedaan hebt :) geniet er van!
    liefs

  • 05 April 2012 - 18:23

    Rein:

    Je moeder is weer onder de mensen, heeft een flinke Jetlag en ook koud. Hoe zou dat komen!!!
    Het gaat lekker met de wedstrijden dus the States en the Nationals moeten lukken. Zoniet dan boor je Hannie en anderen een reis door hun neus. Dus goed spelen want dan komen ze snel weer. Jammer dat Coen er nu niet is om je verbrandde lijf in te smeren.

    Succes met the Games en alles erom heen.

    groetjes van de bewoners van the Vila

  • 05 April 2012 - 19:55

    Maaike:

    Hey Cindy. Ik heb net je moeder door haar slaapneigingen heen gepraat en zo hoorde ik dat je toch weer een verhaaltje had geplaatst. Nooit gehoord van komkommers of yoghurt op je verbrande benen? Calendula emulsie is dus eigenlijk iets dat niet in jouw reistasje naar een zonnig oord mag ontbreken. Dat helpt helemaal geweldig. Maar goed: advies vanuit een ver Nederland en dan ook nog een week na het feit: dat heeft dus geen zin meer voor nu. Voor later: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Heb net gehoord dat jullie een super tijd hebben gehad. Daar kan je dan nog even op teren en voor je het weet, zit je al weer hier. Dus genieten en veel succes met de wedstrijden!!

  • 06 April 2012 - 10:47

    Elise:

    Kindy!
    Wat een leuke dingen doe jij zeg!
    Hahah ik zie het al helemaal voor me hoe rood je bent:P hoop dat t snel weer weg is en dat je opeens helemaal bruin bent!
    heel veeeeel plezier nog!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 72866

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: