Vrijdag 16 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 Oktober

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

16 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag begon mijn reis dan eindelijk!:D Na veel voorbereidingen ging ik vandaag eindelijk naar Zuid-Afrika. Vanochtend al om 5 uur mijn bedje uit, maar dat heb ik er zeker wel voor over! Op het punt dat we naar Tessa, waarmee ik gereisd heb, gingen kwam ik er nog achter dat ik nog geen kofferriem had.. Dus tenzij ik het niet erg zou vinden dat er een kans bestond dat de inhoud van mijn koffer dadelijk over de hele loopband lag, moest ik daar nog wat op verzinnen. Wim, Tessa’s vader, had nog wel en kofferriem, maar die lag in S’Gravendeel, en het was te laat om die te gaan halen, dus jammer dan. Maar toen we uiteindelijk weggingen en bij Tessa aankwamen was Wim toch zo aardig om die riem te gaan halen. Dus ik hoefde niet bang te zijn dat ik mijn spullen bij elkaar zou moeten rapen hier op het vliegveld in Johannesburg. Toen we op het vliegveld aankwamen zijn we bijna gelijk gaan inchecken, gelukkig hoefden we niks bij te betalen! Het plan was dat we na het inchecken nog even wat met onze ouders zouden gaan drinken, maar dat ging niet meer door. Bij de tijd dat we ingecheckt hadden was het al half 9, en we moesten om kwart over 9 al naar de gate toe. Dus we hebben onze ouders gedag gezegd en zijn door de douane gegaan. Na wat eten en drinken zijn we naar de gate gegaan, en zijn we ingestapt. We zaten met z’n drieen; ik bij het raam, Tessa in het midden, en een andere passagier bij het gangpad. Heel gezellig, behalve dan dat die passagier de hele reis geslapen heeft en wij af en toe naar de wc moesten. We vonden het gemeen om haar wakker te maken dus hebben we maar gewacht totdat ze uit zichzelf een beetje wakker zou worden… Na stiekem een beetje harder te gaan praten en lachen werd ze wakker konden we dan eindelijk naar de wc.
Terug op onze plaats kregen we onze lunch, die was net zoals de avondmaaltijd niet zo lekker, maar je kan ook niet alles mee hebben. De vlucht ging goed, we hebben mooie bliksemschichten gezien, en maar een klein beetje turbulentie gehad. Het uitzicht was wel ontzettend mooi, zo boven de wolken! We konden de vlucht goed doorkomen met een televisieschermpje in de stoel van je voorganger, waarop je films kon kijken, muziek kon luisteren en spelletjes kon spelen. Uiteindelijk na ongeveer 10,5 uur vliegen kwamen we dan aan in Johannesburg, we liepen weer door de slurf en kwamen terecht in een heel nieuw mooi gebouw (wat natuurlijk gebouwd is voor het WK voetbal 2010). Hier zijn we weer door de douane gegaan, hebben we de koffers gepakt (die kofferriem had geholpen) en toen gingen we kijken of we onze gastgezinnen konden vinden. Gelukkig zagen we alle twee ons gastgezin gelijk staan, dus hebben we afscheid genomen en zijn met ons gezin meegegaan. Bij mij stonden de moeder van het gastgezin, Wilma, de vader van het gastgezin ,Jaap, en een van hun zoons, Steven me op te wachten. Dit was dan het einde van mijn eerste vlucht.
Na een korte kennismaking ben ik met mijn gastgezin begonnen met onze zoektocht naar parkeerplaats 1. We zijn 3 keer verkeerd gelopen, maar uiteindelijk hadden we de auto dan gevonden! In de auto was het wel weer even wennen, want ze hebben het stuur rechts en ze rijden links, dus af en toe dacht ik even dat we zouden botsen. Onderweg heb ik veel gepraat met Wilma. Het was heel gezellig en we hebben veel dingen besproken.
Na ongeveer 3 kwartier rijden kwamen we bij het huis aan, binnen kreeg ik een rondleiding door het huis, die by the way erg groot is, en toen hebben we gezellig met z’n allen koffie en thee gedronken. Was erg gezellig en het is een heel aardig en zorgzaam gastgezin! Ik heb de cadeautjes die ik meegbracht had gegeven en na de koffie en thee zijn we naar bed gegaan.
Zin in morgen!:D

  • 17 Oktober 2009 - 18:12

    Opa En Oma:

    Wat leuk om zo mee te kunnen genieten van je reis en verblijf in Afrika.Heerlijk voor je dat je zo goed bent opgevangen in je gastgezin.We zullen je met veel interesse volgen de komende tijd.Kus voor jou en groeten voor je gastgezin. Opa en Oma.

  • 17 Oktober 2009 - 18:35

    Jaimie:

    hoi cindy,
    wat gaaf die leeuwen.dat je er zo dichtbij kon komen. ik zie ze alleen maar via animalplanet. gr jaimie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 72887

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: