1ste week al voorbij! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu 1ste week al voorbij! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

1ste week al voorbij!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

12 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Nu ik mijn armen en benen weer redelijk kan bewegen, kan ik wel weer een verhaaltje typen. Ik heb namelijk echt mega spierpijn gehad! Dinsdag na het lopen van die mile stonden de spieren in mijn benen helemaal strak, na de training liep ik gewoon als een pinguin het veld af, haha. En ik had ook echt overal spierpijn s’avonds, armen, benen, buik en zelfs billen!

Maar nu zijn we alweer twee daagjes verder, en het gaat een stuk beter met mijn spierpijn, het is allemaal een beetje stijf, maar dat train ik er vanmiddag wel weer uit.

Maar laat ik eens even bij dinsdag beginnen. Eerst ben ik met Lein (die had les) mee naar school gegaan, om te proberen mijn Student ID aan te maken, zodat ik mijn boeken eindelijk kan halen. Dus ik ging naar ‘The Welcome Center’ om mijn ID te laten maken (mijn haar een beetje gedaan, leuk shirtje aan, oorbellen in, make –up op, zodat ik een beetje een leuke foto kon laten maken), blijkt dat ik niet in het systeem sta. Vanaf dinsdag ben ik gedropped uit mijn lessen, geen Student ID dus voor mij. Het grappige is nu dat ik hoorde, dat toen ik beneden zat te wachten totdat Lein d’r les was afgelopen, mijn les boven bezig was. Ik dacht dat ik op Dinsdag vrij was, maar ik kwam er vandaag achter de les die ik vandaag had, College Succes, ook op dinsdag is. Dat is dus bye bye vrij dagje! Die les is trouwens echt best apart. In die les leren studenten hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze slagen in het Studenten leven. Het is naar mijn gevoel niet echt een les waar ik thuishoor. Het zijn vooral studenten die net weer begonnen zijn met studeren, die al een kind hebben, in de gevangenis hebben gezeten, drugs gebruikt hebben/ gebruiken. Dus het is echt voor mensen die hun leven weer op moeten pakken. Ik denk niet echt dat ik er daar 1 van ben, maar vond het best interessant om te zien hoe anders het leven kan zijn voor ieder. Die studenten zijn namelijk net zo oud als ik en die hebben dan al een kind of een heel verleden achter zich. Terwijl ik echt nog moet beginnen voor mijn gevoel. Maar dus die lessen zal ik op dinsdag en donderdag gaan volgen.

Verder hebben we dinsdag en woensdag middag weer lekker getraind. We hebben dinsdag na het lopen van de mile eerst nog conditietraining gehad, dus die conditie verbeteren moet haast wel gaan lukken. Daarna zijn we het veld opgegaan, fundementals voor fielden doorgenomen. We hebben gefield met een bril op die de onderkant van je ogen afschermt, zodat je heeel goed naar de bal moet blijven kijken, als je bang bent voor de bal en je hoofd dus een beetje omhoog doet, ben je de bal al kwijt. Daarbij hebben we nog gefield met een platte handschoen, zodat je je hand bij de bal moet doen. Daarna weer een rondje geslagen en toen was het end of practice.

Gisteren op de training alleen de mile gelopen en binnen geslagen. Dus dat was best een rustige training.
Verder gaan we nu lekker weer trainen, de overige spierpijn eruit trainen, en dan hopen dat het voorlopig even niet meer terug komt!

Liefs!

Owh ja liefste oom en tante, ik zal vanavond wat foto’s op de computer en op internet zetten (A)

  • 12 Januari 2012 - 18:28

    Opa En Oma:


    Gelukkig dat je spierpijn minder aan het worden is. Knap dat als je als een pinguin het veld af moet lopen, je de andere dag gewoon weer gaat trainen.Wat betreft je vrije dag dat is wel jammer, maar we hopen dat je toch wat kan opsteken bij de lessen die je nu moet volgen. We vinden wel dat je voorlichting slecht is.
    Maar je slaat je er goed door heen en probeert er toch wat van op te steken. Succes en een dikke kus.

  • 13 Januari 2012 - 13:25

    Maaike:

    Hey Cindy. Zelf voor je zaakjes zorgen word je op die manier wel geleerd in Amerika. Er is altijd wel iets mis. Hopelijk komt alles goed. Het belangrijkste is dat de softbalcoach(es) weten dat je er bent en mee wil en kan doen. Die spierpijn schijnt er de eerste week bij te horen. Moet voor jou geen probleem zijn. Lekker buiten trainen, daar kunnen ze hier alleen nog maar van dromen. Het regent weer eens en de kou schijnt er aan te komen. Nog 1 dag en dan heb je weer weekend. Hier kunnen we genieten van de Indoor Cup.

  • 14 Januari 2012 - 12:00

    Sandra:

    Hee Cin!
    Super leuk om te lezen wat je daar allemaal aan het doen bent. Volgens mij heb je het hartstikke naar je zin als ik dat zo lees;) Heb je al beetje leuke mensen ontmoet?
    Blijf lekker veel schrijven, ik zal je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 72903

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: