Alweer 4 daagjes verder! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Alweer 4 daagjes verder! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Alweer 4 daagjes verder!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Jeeeeeeeeeej, helemaal spierpijn vrij! Nou hopen dat dat zo blijft!

Even denken, wat er sinds donderdag allemaal gebeurt is. Donderdagmiddag getraind, en voor de laatste keer de mile gelopen! :D Er waren nog 3 meiden die het moesten halen, en met onze aanmoediging (we hebben de laatste zelfs een beetje geduwd) hebben ze de mile binnen hun tijd gelopen. Daarna weer infield/outfield ballen gekregen, ik heb zelfs een aantal fieldballen op 3de honk gehad. Coach vroeg of ik daar een aantal ballen wilde fielden, wat wel gelijk voor een blauwe vinger heeft gezorgd, haha. Het is echt best even wennen om van kort naar 3de honkt te gaan, maar ik vond de afwisseling leuk! Ook heb ik voor het eerst kennis gemaakt met onze hitting coach. Die heeft me gelijk wat aanwijzingen gegeven aan slag, dus ik heb gelijk wat om aan te werken.

Donderdagavond zijn we lekker gezellig naar een aantal teamgenoten gegaan, Kelli Jo en Alexis. Hier hebben we Just Dance op de wii hebben gespeeld. We hebben alle mogelijke dance moves gehad, from shaking your but, to Russian dancing, to dancing like a robot. It was a lot of fun!

Verder had ik donderdag een mailtje gekregen, dat ik mezelf uit die English Reading class getest heb, ik had het in de helft van de benodigde tijd gemaakt en ik had 57 van de 60 vragen goed. De test was dan dus ook echt heel makkelijk. Dus ben ik vrijdagochtend eerder naar school gegaan, om een brief van de lerares op te halen waar in stond dat ik niet meer naar de reading class hoefde te komen. Ik moest naar de decaan en de advisor gaan, om me uit deze les te halen en een andere les te kiezen. Dus ik ging vrijdagochtend een uur eerder naar school toe, bleek helaas dat de decaan helemaal niet op school was.
Gelukkig was ik nog niet voor niets te vroeg, want ik had ook al het idee om met mijn grammar lerares te gaan praten over of er een mogelijkheid zou zijn uit de les te kunnen komen. Ik heb die les immers maandag, woensdag en vrijdag, en ik moet elke keer gebracht en gehaald worden, omdat ik de enige ben die die lessen op Downtown campus heeft. Ik dacht misschien omdat ik een ‘very good’ had voor die test, ze me misschien wel toestemming zou geven om nog een test te maken om te laten zien dat ik die grammar les misschien niet nodig heb. Toen vertelde ze dat ze het daar inderdaad al over had gehad, omdat ze had gehoord dat ik die reading test zo makkelijk gemaakt had. Maar dat het echt niet mogelijk was. Het speet haar heel erg, want volgens haar zou ik een hele goede leerling in haar klas zijn. Ze gaf eigenlijk een beetje toe, dat ik die les misschien niet echt nodig heb en dat ik het waarschijnlijk makkelijk zou halen. Maar het zijn nou eenmaal de regels dat je een bepaald aantal goed moest hebben op de test die ik maandag had gemaakt, en ik had er minder goed. Dus ik baal nou ook echt van mezelf, dat ik die test nou niet gewoon beter heb gemaakt. Maar de conclusie is dus dat ik gewoon in die grammar class moest blijven, en voor mensen die kennis hebben van English Grammar, we begonnen met de bespreken van de Present Simple, en de Past Simple. Dat is iets wat we op de middelbare school in de 1ste klas gehad hebben, dus ik zal bij deze lessen wel wat concentratieproblemen krijgen ben ik bang!

Om eerlijk te zijn, heb ik hier echt enorm van gebaald. Maar ik moet mezelf erover heen zetten en de lessen gewoon volgen. Ik kan vast nog wel iets van die lessen opsteken, dus vanaf dit punt mag ik er in het vervolg niet meer over zeuren! My main focus is Softball anyway!

Maar vrijdagmiddag gelukkig wel weer lekker getraind. Het fielden ging niet echt lekker, en het slaan ging ook niet fantastisch. Maar het bunten daarentegen ging wel best echt goed. Coach zei ook dat het haar echt opviel dat Dutch girls zo goed zijn in kort werk. Dus dat is gelukkig wel een pluspuntje die ik heb, dat geeft me weer wat zelfvertrouwen. Ook ben ik begonnen met wat krachtoefeningen voor mijn handen en armen, want ik wil echt graag die bal ook lekker hard weg kunnen slaan!

Maar ik ben nog lekker niet klaar met vertellen, want buiten school en softbal hebben we ook nog wel wat vrije tijd! We zijn vrijdagavond met bijna het hele team uit eten geweest bij een Grieks restaurant! Een teamgenootje had voorgesteld daarnaartoe te gaan, ze zei dat er mensen op tafel zouden dansen en dat er allerlei servetten door de lucht gegooid zouden worden, dus dat het erg gezellig zou zijn. In het begin hebben we lekker Grieks gegeten, vooral de Pita broodjes waren echt mega lekker! Gedurende het eten waren er buikdanseressen aan het dansen, en is er een polonaise door het hele restaurant gegaan. En uiteindelijk na het eten waar wij zelf de mensen die op de tafels stonden te dansen, tussen alle vliegende zakdoeken door (Ja ja zelfs ik, haha)! Het was heel erg gezellig!

Zaterdag heel de dag vrij gehad, lekker contact gehad met thuis, even lopend boodschappen gedaan bij Wal Mart (stiekem een winkelwagentje mee naar huis genomen omdat we het anders niet konden dragen) en s’avonds zijn we bij Sweet Tomatoes gaan eten met ons appartement en Kelli Jo en Alexis. Het was een soort van salad bar, met alles erop en eraan. En het was een onbeperkt lopend buffet, dus we hebben ons echt helemaal vol gegeten! Ze hadden buiten heerlijke salades, allerlei soorten soep, heerlijke broodjes, apple en crumble, verschillende soorten pasta, muffins, brownies en super lekker ijs! Een gewoonte waar ik wel nog even aan moet wennen is dat je in een restaurant altijd gratis water krijgt, maar dat je voor ieder ander drinken flink moet betalen. Aangezien ik als eerste in de rij stond bij het drinken, en als enige zo dom was om te zeggen dat ik wel sap wilde, was ik de enige die lekker voor het drinken moest betalen! Maar dat weet ik nu voor de volgende keer! Maar uiteindelijk hebben we dus na een hele week gezond eten, even flink gezondigd gisteren! Haha.

Gelukkig hebben we dat vandaag, na nog een dagje lekker niets doen, weer goed gemaakt met gezonde spinazie lasagne!

Morgen is het Martin Luther King day, dus geen school! En net van Coach gehoord dat morgen alleen de pitchers en catchers trainen, dus morgen nog een onverwacht dagje vrij.

Vanaf dinsdag weer volop aan de bak op school en met trainen!

Dit was weer even mijn update voor vandaag,

Liefs Cindy

  • 16 Januari 2012 - 11:01

    Opa En Oma:

    Wat fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. Kan je ontspannen de nieuwe week beginnen. En nog leuker is dat je een extra vrije dag hebt geniet daar van. Hopelijk is het zulk lekker weer dat je van het zonnetje kan genieten. Jammer dat je gen foto hebt dat je op de tafel staat te dansen. Haha De andere foto's zijn erg mooi jullie staan er goed op. Heb je die met je nieuwe toestel gemaakt?
    Liefs en een dikke kus.

  • 16 Januari 2012 - 13:05

    Lisa:

    Hee cin!
    Super leuk om je verhalen te lezen! En super lekker dat je een extra dagje vrij hebt, geniet er van!
    Liefs

  • 17 Januari 2012 - 09:31

    Maaike:

    Van je moeder hoorde ik dat je weer een nieuwe verhaal had. Mezelf geplaagd om het lezen uit te stellen tot de andere dag. Leuk weer om te lezen en dan die foto's erbij. Fijn dat je stijfheid voorbij was toen je Just Dance ging doen en goed dat je al zo getraind was, daardoor kon je dat natuurlijk ook zonder stijve spieren als gevolg doen. In Amerika vinden ze het geweldig om A-students te hebben dus die Grammar troela zal je niet zo snel laten gaan. Maak er het beste van. Het is niet anders. Hopelijk heb je van je blauwe vinger geen last met de volgende trainingen, want dat zou veel vervelender zijn. En dat het even niet zo goed ging... Je dacht er waarschijnlijk te veel bij na.. Komt goed als je het dagelijks in praktijk kan brengen. Succes!!

  • 18 Januari 2012 - 15:27

    Sylvia:

    Hoi

    Ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen, maar wordt daardoor wel steeds ongeduldiger dat je moeder en ik nog 9 weken moeten wachten om alles zelf te zien.

    Gr sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 72903

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: