Eerste keer Yobe's! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Eerste keer Yobe's! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Eerste keer Yobe's!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

18 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

En dan is het alweer woensdag!

Allereerst de maandag, het onverwachte extra dagje vrij. Lekker uitgeslapen, en vond het een goed idee eens een keertje te stofzuigen, dat is ook gelijk het enige nuttige wat ik op die dag gedaan heb eigenlijk… (A) Toen Lein en Jessie weer terug kwamen van de training, heeft Jeanna heerlijke chocolate chip wafels voor ons gebakken. Dan zou je denken, oooh lekker, chocolade dus daar hoef je verder niks meer op te doen. Maar nee, ze gooien er hier dan nog een berg stroop en pindakaas overheen (in die combinatie ook echt). Ik heb t geproefd, en ik vond het niet heel succesvol. Daarna overgegaan op chocolate chip wafel met pindakaas, dat was wel echt heerlijk (vooral omdat de pindakaas dan nog lekker op de warme wafel smelt, yummiee! ). Verder die middag lekker met thuis geskyped, heeeeeel lang. En s’avonds lekker left overs gegeten.

En nu komt het hoor, hetgeen waar Marjolein het al over heeft sinds zowat de eerste week dat ze hier was in Augustus: YOBE’s! Een zaak waar ze yoghurt ijs verkopen in verschillende smaken en waar je zelf nog zoveel topping als je wilt over heen kunt gooien(cookie dough, chocolade (hagelslag! :D), nootjes , allerlei soorten fruit). Ik heb gekozen voor een mixje van normal en strawberry yoghurt ijs, en daarop had ik natuurlijk chocoladehagelslag, cookie dough en aardbeien gegooid. En toen ik erachter kwam dat je per gewicht moest betalen, heb ik er nog wat extra chocolade hagelslag over gegooid, want dat weegt toch niks (A). Het was echt onwijs lekker! Ik zou er elke dag wel naartoe willen. Gelukkig hebben ze de half price on Monday’s, dus hoeven we op maandag maar de helft van de prijs te betalen. En het is maar goed dat we zo gierig zijn dat we dan ook echt alleen maar op maandag willen gaan, want het zou niet goed zijn dit vaker dan 1x per week te eten. Maar ik weet zeker dat we Yobe’s nog wel een aantal keren gaan bezoeken!

Dinsdag weer terug naar het oude ritme, naar school en trainen. Op school weer een les over College Succes gehad, gelukkig een leuke lerares, dus dat maakt de les ook een stuk leuker. Daarna om 2 uur weer het begin van een nieuwe training. Eerst aardig wat gelopen op de track (atletiekbaan), wat oefeningen gedaan, en we eindigden met 2x 300 meter lopen, de eerste keer moest iedereen binnen 1 min en 20 sec. eindigen en de tweede keer binnen 1 min en 15 sec. Na elke keer die mile gelopen te hebben vorige week, dacht ik dat dit wel mee zou vallen, nou mooi niet dus. De tweede keer, vond ik die laatste 100 meter toch nog een heel eind. Bijna iedereen heeft t wel ruim binnen die tijd gelopen, maar toch wel met wat gehijg erachteraan. En er waren een aantal twijfelgevallen, waarbij coach zei dat ze op precies 1 min 15.0 sec binnen kwamen, dus daar hebben we wel een beetje geluk mee gehad. Daarna zijn we het veld op gegaan en hebben we heel veel situaties gedaan, waarbij we zijn geëindigd met bunt verdediging.

Er is sinds dinsdag ook wat vooruitgang op school gelukkig, mijn lessen zijn eindelijk betaald, dus ik mag nu gewoon altijd de lessen in zonder problemen. Maar daarentegen kan ik mijn boeken nog steeds niet halen, omdat mijn Student ID elke keer weer niet gemaakt kan worden (En ik elke keer maar weer proberen er een beetje leuk uit te zien voor die foto... Haha). Dus hopen dat dat nu nog snel gaat lukken, dan kan ik gewoon normaal al mijn lessen volgen en mijn huiswerk maken natuurlijk! (A) Ik doe nu zelfs al echt iets aan school, ik heb hand-outs gekregen als huiswerk, en mijn computerles is volop aan de gang. Dus ik ga toch nog wat uitvoeren op school!

Verder was het hier, net als bij jullie heb ik gehoord, bagger weer. We hadden miezer, en het was zelfs best koud. Dus vandaag alleen wat gelopen en binnen geslagen. Verder hebben we vandaag op de training een blaadje in moeten vullen met wat gegevens / weetjes van ons die op de site komen.

Zodra ze op de site staan, zal ik hier een link opzetten, is wel leuk om te weten wat wij en onze teamgenoten hebben geschreven, zo weten jullie ook iets over onze leuke teamgenootjes!

Verder heerlijke taco’s gegeten vandaag, ons tenue aangepast waarmee we morgen op de foto moeten voor het Clearwater tournament, en nu lekker slapen!

Liefs Cindy




  • 19 Januari 2012 - 10:52

    Tessa:

    Heel leuk om alles te lezen cin! ben stiekem wel een beetje jaloers hoor haha!

    Heel veel plezier! we gaan snel weer skypen :)

    xxxx

  • 19 Januari 2012 - 11:06

    Opa En Oma:

    Mmmm Cindy,
    Dat klinkt goed zeg al dat lekkers.
    Maar stroop en pindakaas lijkt mij ook geen combinatie. Aan één kant is het goed dat je budget het niet toelaat te veel Yobe's te gaan halen. haha Andes moet je gelijk op dieet als je weer thuis bent. (Zijn die amerikanen daarom aan de zware kant)? Hoewel ik denk dat met al je trainen het er wel weer afloopt. Gelukkig dat het op school iets beter gaat en nu nog wachten op je studieboeken. Succes lieverd.
    dikke kus.

  • 19 Januari 2012 - 15:27

    Maaike:

    Hey Cin. Weer leuk om te lezen en foto's te kijken. Geweldig hè al die nieuwe spullen. Wat dat betreft zijn ze niet gierig die Amerikanen. Ik weet wel dat ik volgende keer wat te eten meeneem als ik je stukje ga lezen, want het water loopt me iedere keer in de mond ;-) En er zijn zoveel tentjes waar wat lekkers te halen valt (als je 't al niet zelf klaar maakt). Je geniet er in elk geval van!! En dat moet je ook doen.

  • 22 Februari 2012 - 22:20

    Anouk:

    Whahahaha toch dat Nederlandse in Florida :-) heerlijk ie gierigheid en vooral heeeeeeeerlijk dat yoghurtijs mmmmm! Doe mij ook n ijsje :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 73546

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: