The Picture! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu The Picture! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

The Picture!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

24 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Hoi Nederland,
Wat jammer dat jij toch nog zo koud gaat worden…
Terwijl wij hier lekker in 25 graden met stralende zon zitten! (A)

Wij hebben echt heerlijk weer gehad vandaag, gewoon zomer weer zowat, dus ik heb mijn sokken maar naar beneden gehouden tijdens het trainen, zodat mijn benen gelijk een beetje bij konden kleuren (nog geen resultaat natuurlijk, maar ik geef de hoop nog niet op).

Maar laat ik maar weer eens even bij zondag beginnen, onze onderlinge oefenwedstrijd! Eerst wat warmgelopen, paar ballen geslagen, toen begonnen met de wedstrijd. We hadden een leuke umpire, mooie wedstrijdhonken en lekker weer, dus tijd om heerlijk te spelen. We hebben als team in het algemeen goed gespeeld en alle Dutchies zaten samen in een team :) Er zijn goede plays gemaakt, mooie hits geslagen en veel honken gelopen. Ikzelf begon daarentegen niet goed, ik voelde me ook niet echt mijn gemak. Voor de wedstrijd hadden we een aantal fieldballen gekregen, en daar had ik echt een potje van gemaakt, met andere woorden het leek net alsof ik voor het eerst aan het fielden was. Gelukkig ging het in de wedstrijd zelf redelijk. Ik begon met een hele slechte drie slag, daarna een bal in het rechtsveld geslagen, waarop ik helaas nog wel op 1 uitging, maar wel geëindigd met een goede dragbunt waarbij ik safe was op 1. En waarbij leuk gereageerd werd door teamgenoten en de coach, wat het extra leuk maakte!
In het veld heb ik in totaal 4 innings op kort en twee innings op 3 gestaan. Jessie en Lein hebben beide gepitcht, Jessie heeft nog op 1 gespeeld en we hebben alle drie niet echt geknald deze wedstrijd. Maar het was onze eerste wedstrijd na de break, na al die trainingen, en we zijn van plan dit weekend op het toernooi lekker te gaan knallen! :D

Na de wedstrijd hebben we bij Larry’s lekkere subs (broodjes) gegeten. Ik had echt een mega lekkere sub met chicken parmesan: kip, met tomatensaus achtig iets en kaas, nice!

Verder hebben we zondag niet zoveel meer uitgevoerd, alleen lekker weer even geskyped met thuis! En ik heb s’avonds voor de verandering helemaal zelf het eten gemaakt, en dat zonder het aan te laten branden.(A) Lekker tortilla’s! (Omdat dat zo goed was gegaan mocht ik maandag zelfs weer koken, pasta met kip en heerlijke kruiden. Dus ik ga hier nog eens iets anders leren koken dan altijd de Knorr gerechten die ik thuis maakte, haha.)

Toen maandag weer heerlijk naar school toe, maar het wordt steeds beter, ik heb nu zelfs vrienden gemaakt! Dus dat zal de lessen hopelijk in de toekomst een stuk leuker maken. Niet meer in mijn eentje achter in de klas gaan zitten, beetje niks doen. Nu naast iemand zitten, beetje kletsen en als nog niets doen, haha.

Op de training hebben we eerst een goed en lang gesprek gevoerd over wat ons doel voor dit jaar is, het halen van de Nationals! Dus we gaan er met z’n allen hard voor werken! Daarna buiten nog lekker wat ballen geslagen, en de coaches hebben aangegeven dat mijn swing er al beter uitziet, dus nog iets om blij mee te zijn! Helaas konden we vandaag de dag niet afsluiten met een lekker yoghurtijsje van Yobe, maar daar hebben we iets heel goeds voor in de plaats gekregen. We hebben bij Kelli Jo een echte superrrr lekkere glazuurcake op! Alexis had deze gebakken voor Kelli Jo’s verjaardag, een super grote cake met 4 lagen in fel blauw en roze helemaal bedekt met een groene dikke laag glazuur. Dit gaf me weer even genoeg energie om nog een computertest te maken, lekker in de woonkamer gezeten met de ramen open, heerlijke frisse lucht en weer 100 uit 100 punten gehaald (in het boek zoeken, antwoord vinden, en letterlijk kopieren is dan ook niet heel moeilijk :P).

Vandaag zijn Lein en ik nog gezellig voor onze lessen naar het winkeltje op school geweest, daar hebben we een bijpassend shirtje en een bijpassend topje voor op onze Florida State College joggingbroek (die we gisteren al gekocht hadden) gehaald. Hierbij ook nog een roze tasje met ons school logo erop erbij gekocht. Dit konden we allemaal met ons ‘boekengeld’ betalen, dus dat maakte het kopen ervan nog leuker. Nu wel hopen dat we het niet terug hoeven te betalen, want tjaa kleren en tasjes horen niet echt onder het kopje boeken…. Maar daar komen we vanzelf achter, we wilden die kleren toch hebben! (A)

Daarna weer een klas College Succes gehad, en raad eens wat er bij mijn Quiz geschreven was: ‘You were the top scorer on this pop quiz’, en ik had alle antwoorden goed! (A) Vandaag weer een quiz gehad, en daar had ik minder geluk mee, want er is sowieso 1 vraag die ik fout heb… Haha, maar 1 foutje mag wel toch?! (A)

Vanmiddag was het dan eindelijk tijd voor THE PICTURE! En dit gaat natuurlijk helemaal op z’n Amerikaans, iedereen haren los, gestyled, make-up op, oorbellen in, net of er een modeshow gelopen gaat worden. De Indoor hal werd omgetoverd tot een Photoshop, waarbij lampen en alles gebruikt werden. Natuurlijk moesten wij Dutchies ook volledig aan deze show meedoen, dus Lein heeft mijn haren gestyled en ik heb wat extra mascara opgedaan, maar die oorbellen heb ik lekker in mijn tas laten zitten. Was wel erg leuk om een keer een mooie foto van jezelf te laten maken in je softbal tenue! (Eens niet na een hele training/wedstrijd met een rood bezweet hoofd en je haren helemaal door de war op de foto gaan, zoals het in Nederland altijd gaat, haha.)

Er werden eerst individuele foto’s gemaakt vanuit 3 verschillende hoeken. Hier mocht je er zelf 1 van uitzoeken, en als je met geen van drieën tevreden was, mocht je gewoon weer opnieuw. Dus je raad het al, sommige meiden zijn tot 4 keer toe opnieuw op die stoel gaan zitten om de foto opnieuw te laten maken. Het heeft dus een eeuw geduurd voordat iedereen eindelijk aan de buurt was geweest. Maar de Dutchies zijn zoooo fotogeniek, dat we het gewoon in 1 keer goed deden (A) (of nou ja, bij mij was het eigenlijk meer zo dat ik 1 keer op die stoel zitten wel genoeg vond, haha).

Daarna nog echt 15 teamfoto’s gemaakt, voordat we die perfecte foto hadden. Toen voor het trainen eerst nog formulieren ondertekend, en uiteindelijk toch nog het veld opgegaan om te trainen. Heel veel situaties (1-3 situatie, cut off, relay) gedaan, en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Pesto pasta met kip gegeten, met Jeanna en Morgan naar de knutsel winkel gegaan, nog snel een stukje cake gegeten bij Kelli Jo en Alexis, en nu lekker weer een stukje voor mijn blog schrijven.

Morgen opnieuw een oefenwedstrijd, donderdag nog een keer trainen, en dan het Clearwater Tournament spelen dit weekend! :D

En dit was mijn verhaaltje weer voor vandaag!

Liefs Cindy


  • 25 Januari 2012 - 06:55

    Fleur:

    Ik liep even achter, maar ben weer bijgelezen hoor!
    Wat een leuke verhalen Cin! Lekker eten ook vooral haha.
    Is zeker wel fijn dat alles nu geregeld is en goed loopt. Het lijkt me sowieso erg wennen in het begin.
    Succes met het bruinen van je benen en ik ga Skype eens uitvogelen!
    Liefs,

  • 25 Januari 2012 - 08:39

    Mam:

    ik heb je verslag net op het werk zitten lezen en mijn collega's keken me regelmatig aan omdat ik zo moest lachen. Ze wilde weten wat er zo leuk was hihi

  • 25 Januari 2012 - 10:36

    Maaike:

    Lekker lang verslag Cindy. Goed om te lezen, dat je zo veel leuke dingen mee maakt en dat je kwaliteiten als keukenprinses zich ook ontwikkelen. Wij zijn destijds ook in Clearwater geweest, dus veel succes met het toernooi. In gedachten ben ik vaak in Florida vooral nu je die lekkere temperaturen ook nog een aanhaalt. Hier schijnt het steeds kouder te worden (haha..)

  • 25 Januari 2012 - 12:17

    Opa En Oma:

    Wat een mooi foto's zijn het geworden en het is ook leuk dat jullie er zo verzorgd uitzien. Wat goed dat je kookkunst ook verbeterd. Daar kunnen wij dan weer van genieten als je weer thuis bent, Geen knor gerechten dus meer voor ons met verjaardagen haha( is toch altijd lekker geweest hoor.)We lezen ook in je verslag dat je het goed naar je zin hebt, nu het op school ook wat lekkerder loopt. Laat dat zo blijven en geniet met volle teugen van het mooie weer.
    Dikke kus

  • 25 Januari 2012 - 19:57

    Rein:

    Cindy van der Zanden!!!
    Wat is erop tegen dat er foto's worden gemaakt als je gesport hebt. Aktiefoto's zijn mooier als posefoto's. Wie gaat er nu met make-up op en gestyled haar softballen!!!! Juist ja, The Stars.
    Dus geen foto's meer van Cindy, alleen op verzoek en voor de wedstrijd.

    gr

    Rein

  • 29 Januari 2012 - 10:18

    Maaike:

    Uiteraard "voor niets" gekeken. Jullie vereren Clearwater met een bezoek. Hopelijk gaat het goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 72872

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: