Clearwater Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Clearwater Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Clearwater Tournament

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

29 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Na een zwaar, maar heel leuk weekend heb ik eindelijk weer tijd / energie om te updaten!

Bij de oefenwedstrijd en de training van donderdag is de energie van het hele team losgekomen. Iedereen was opgewekt, keek uit naar het weekend, en we waren van plan te gaan knallen! En dat is gelukt! :D We hebben dit weekend op het Clearwater Tournament, waar 26 teams aan meededen, 6 van de 7 wedstrijden gewonnen, en we hebben goed gespeeld!

Vrijdagochtend vertrokken we hier om kwart voor 9, om vervolgens om half 10 met de bus vanaf het veld te vertrekken. Na 3 keer checken of ik alles bij me had, was ik toen we in de auto wilde stappen toch mijn muziek player vergeten, of tenminste dat dacht ik. Dus ik weer terug naar boven gerend, heel het appartement doorzocht, natuurlijk niet gevonden. Gelukkig vond ik hem toen we op het veld waren toch in 1 can de tassen die ik bij me had, echt weer een Cindy-actie dus. Maar gelukkig gedurende de 4 uur durende busreis, lekker muziek kunnen luisteren en boekje gelezen. Daarbij hebben we heerlijke felgekleurde cupcakes gegeten, we hebben tussendoor geluncht bij Chick fil a, kipnuggets gegeten, en onderweg hebben Lein en Gaby iedereens haren gevlochten (we moeten gelijk een goede indruk achterlaten natuurlijk, dus dat betekent dat iedereen er ook goed uit moet zien). En toen uiteindelijk rond half 3 aangekomen op het softbalcomplex van Clearwater. Een groot en mooi complex met 4 softbalvelden die allemaal om de kantine heen liggen. Wij hadden om 4 uur onze eerste wedstrijd, dus eigenlijk zijn we gelijk met de warming-up begonnen. Uiteindelijk was het nogal uitgelopen, en begon onze wedstrijd pas om 5 uur dus hebben we na de warming nog even een stukje wedstrijd kunnen zien.

De 1ste wedstrijd, was er gelijk een waar we flink voor hebben moeten vechten. We hebben goed gespeeld, maar de tegenstander was ook erg sterk, dus uiteindelijk was de stand na 7 innings 1-1. Dat betekent dus tie-breaks. Uiteindelijk waren wij de sterkste ploeg, die na 3 tie- breaks heeft gewonnen. Jessie was deze wedstrijd DP, en ze heeft de laatste 4 innings gepitcht, wat ze erg goed gedaan heeft!


De tweede wedstrijd hebben we best dik gewonnen, met de mercy rule van 15 punten verschil. Lein en ik mochten deze wedstrijd spelen, Lein heeft goed gegooid, en ik heb ook redelijk gespeeld. Aan slag ging het goed, squeeze play uitgevoerd, 2 honkslagen geslagen en 1 keer een rotballetje waarop ik uitging. In het veld ging het daarentegen wat minder, maar ik heb niet zoveel ballen gehad.
Doordat de wedstrijden zo uitgelopen waren, en wij ook nog die extra innings gespeeld hebben, waren we pas rond 10 uur klaar met spelen. Daarna nog moesten we nog avond eten, en dat hebben we gedaan bij Mac Donalds, de ideale sportersmaaltijd, haha. N het eten hebben we ingecheckt in het hotel. Was een goed en mooi hotel, met heerlijke bedden. Dus na het douchen snel mijn bed ingedoken, en heel lekker geslapen. Helaas niet lang geslapen, want om half 7 moesten we alweer opstaan, zodat we om kwart voor 8 op het veld konden zijn en om 9 uur onze eerste wedstrijd van die dag konden spelen.

Deze wedstrijd hebben we ook redelijk makkelijk gewonnen. Ik heb de hele wedstrijd op kort mogen spelen, maar ik heb niet geslagen. Ik heb helaas wat errors gemaakt, maar ook wel wat dingen goed gedaan. Voor de rest is er in deze wedstrijd niet heel veel bijzonders gebeurd.

Gelijk na deze wedstrijd nog een wedstrijd gespeeld, ook een wedstrijd die we redelijk makkelijk gewonnen hebben. Maar ondertussen zijn we wel gefocused gebleven, en zijn we ons best blijven doen.

Hierna hadden we een lange break, want de volgende wedstrijd speelden we pas om 6 uur, dus we zijn heerlijk gaan lunchen. We hebben geluncht bij Panera bread, echt een hele lekker zaak die allerlei GEZONDE dingen verkoopt. Heerlijke broodjes, soepjes en salades. En ik heb echt de lekkerste Ceasar salade op met grilled chicken erin en stokbrood erbij. Ook gelijk even snel gebruikt van de WIFI daar en snel een berichtje naar huis gestuurd met Lein haar ipod. Daarna terug gegaan naar het veld, wedstrijden gekeken, waarbij 1 van onze grote concurrent in onze competitie dadelijk, Santa Fe.

En tijdens het kijken hebben Jessie en ik wel gemerkt dat de wereld toch eigenlijk erg klein is. Jessie en ik waren aan het praten over Jong Oranje, welke toernooien we daar wel niet mee gespeeld hebben, en dat de World Cup in Praag toch echt wel een hoogtepunt was. Toen vroeg een meisje naast ons, waar komen jullie vandaan? Toen wij hierop antwoordden dat we uit Holland kwamen, zei ze dat ze tegen ons gespeeld had in Praag, zijn speelde namelijk in het team van Puerto Rico. Het team waar wij in de halve finale van gewonnen hadden! Dus dat was best bizar, om haar hier aan de andere kant van de wereld tegen te komen, haha!
Na deze lange break, hebben we onszelf weer opgepept om de laatste wedstrijd van die dag te spelen. Deze wedstrijd hebben we ook met een mercy rule gewonnen, deze keer met 8 punten verschil. Ik heb in deze wedstrijd niet veel ballen op kort gehad, maar ik had best last van mijn arm, dus dat was niet heel erg. En aan slag wel nog een basehit geslagen, 1x 4 wijd en een balletje van niks.

Gelukkig waren we toen eens tuk eerder klaar met de wedstrijd. Dus konden we lekker gaan avondeten, dit keer bij Taco Bell, heerlijke combinatie op met burrito, taco en een sandwich. Daarna lekker naar het hotel gegaan, om weer in dat lekker bed te slapen. Deze keer had ik het bed alleen niet voor mezelf, want Gabby kwam bij mij liggen (we hadden twee 2-persoonsbedden, en we slipeen met z’n 3en op een kamer) want onze roomie Toni, was al in slaap gevallen en had het hele bed in beslag genomen, haha.

Na iets langer geslapen te hebben dan de nacht ervoor, ging de wekker toch weer om kwart over 6, om al mijn spullen te pakken, en lekker te gaan ontbijten. Ze hadden in het hotel best een lekker ontbij, wafels, oat meal (soort van pap), yoghurtjes, fruit, boterhammen, dus wij Dutchies waren zo slim onze tupperware bakjes te gebruiken, en boterhammen mee te nemen naar het veld .Hierdoor kreeg ik wel de een opmerking van de coach over dat ik wel heel erg hongerig was (omdat mijn bord dus volgestapeld lag met eten voor het ontbijt zelf en voor s’middags, haha).

Eenmaal op het veld aangekomen, gelijk weer begonnen met onze warming up. En zowat toen we al met de warming-up bezig waren zag ik pas dat we op een ander veld waren als de dagen ervoor. Dat komt omdat het er bijna precies hetzelfde uitzag, met de kantine in het midden en 4 velden eromheen.
Maar deze eerste wedstrijd die we gespeeld hebben, was erg hard werken. We speelden tegen North Western Florida, een heel goed slagteam met echt 4 reuzen erin die echt kracht hadden van hier tot en met Tokyo. Ik begon op 2de honk met spelen, maar verplaatste de 2de inning naar de korte stop plek. Toch dacht ik op de momenten dat die reuzen aan slag kwamen toch wel even twee keer na over waar ik precies ging staan (niet te ver in dus). We kwamen eerste 2 punten achter te staan, toen werd er door een van die reuzen een grand slam geslagen waardoor we in 1 keer 6 punten achter stonden in de tweede inning. Toch zijn we echt door blijven vechten, en hebben we ons best gedaan de punten terug te pakken. Het is ons nog gelukt 2 punten terug te pakken, maar intussen hadden zij nog een homerun geslagen waarop 2 punten binnenkwamen. Uiteindelijk hebben we dus met 8-2 verloren, maar we zijn blijven vechten tot het einde, dus dat hebben we goed gedaan. Ik heb op kort bijna alleen maar hoge ballen gekregen. En 1 zo’n reus sloeg de bal echt mega hoog, ik had echt in de tijd dat de bal in de lucht was, wel 6 rondjes kunnen draaien voordat ik hem ving. Dat maakte het inschatten van de bal best lastig, waardoor mijn vangbal geen schoonheidsprijs won, maar gelukkig had ik de bal wel. Ik heb tijdens deze wedstrijd 3 keer aan slag gestaan, waarvan ik twee keer 4 wijd kreeg en helaas 1 keer 3 slag. Ik heb wel een punt binnengelopen, dus dat is wel iets waar ik blij mee ben! :)

Na deze vermoeiende wedstrijd hadden we nog een wedstrijd te gaan. Onze tegenstander was Polk, het team die we de dag ervoor tegen onze ‘enemy’ Santa Fe hadden zien spelen, wat een spannende wedstrijd met een tie-break was geworden. Dus we wisten dat het een sterke tegenstander zou zijn. Lein heeft deze wedstrijd 5 innings gepitchd, dit heeft ze erg goed gedaan, er zijn 2 punten gescoord. En daar is het de hele wedstrijd verder bij gebleven. Aan slag wilde het bij ons niet echt lukken, we hebben tot de 6de innning met 2-0 achter gestaan. Maar gelukkig kwamt Kirstie op het honk, en hebben we ons er toen zo in vastgebeten, dat we in die inning 5 punten gescoord hebben. Coach heeft die inning flink gebruik gemaakt van wissels, ik ben vervangend loper geweest, en onze vervangende slagvrouw, Kimmie Jo, heeft de perfecte basehit in het outfield geslagen waar 2 punten op binnen kwamen. Het enige wat ons na deze inning nog te doen stond is 3 nullen maken, dat hebben we gedaan en toen was het toernooi voor ons afgelopen. We zijn geëindigd met een goede wedstrijd en konden met een goed gevoel de bus instappen op de weg terug naar Jacksonville.

Voordat we onze busreis begonnen hebben we eerst nog lekker geluncht (weer bij Panera bread, dit keer een heerlijke panini met kip, tomaat en kaas op). Toen nog een echt super lekker muffin met kaneel, rozijnen en frosting gekocht voor onderweg, en nog een hele lekkere frappucino met chocolate chips gehaald bij Starbucks :)

We gingen de bus in, en echt na 5 minuten was ik al in slaap gevallen. Ik heb in totaal 2 van de 4 uur geslapen, dus de busreis is lekker snel gegaan. Eenmaal op het veld aangekomen, zijn wel lekker snel naar huis gegaan, gewacht op onze tassen (want die pasten niet in de Mini van Jeanna, dus die hebben we achter in de grote truck van een ander teamgenootje, Ashley, gegooid). In die tijd heb ik nog even dit verhaal getypt, en ik ga nu heerlijk slapen, ik ben moe mijn lichaam is moe, en morgen weer naar school toe. Geen training, dus onze lichamen kunnen wel even rust nemen morgen.

Dit was wel een erg lang verhaal voor mijn doen, maar is ook bijna een week geleden dat ik wat geblogged heb, plus we hebben een super leuk toernooi gespeeld waar ik veel over te vertellen had! Ik/ we kunnen echt met veel plezier op dit toernooi terugkijken, we hebben teambuilding gedaan, goed gespeeld en we hebben laten zien wie we zijn. En voor mijzelf was het heel fijn, dat ik me op mijn gemak voelde, ik me hierdoor goed focuste op de wedstrijden en dus veel minder gespannen heb gespeeld, dan dat ik de afgelopen weken getraind heb. En dat was niet alleen mij, maar ook de coaches opgevallen.

We hebben allemaal heel veel zin de competitie, en we gaan lekker knallen!

Dit is wel even genoeg update voor vandaag!

Liefs Cindy

  • 30 Januari 2012 - 07:40

    Mam:

    Je weet wat ze zeggen een goed begin is...... juist nou volgens mij is dit een goed begin. Leuk hoor dat jullie harde werken wordt beloont. Grappig he zo'n ervaring hoe klein de wereld eigenlijk is? nou op naar de competitie ik kijk al uit naar je volgende wed verslagen liefs

  • 30 Januari 2012 - 14:12

    Opa En Oma:

    Wat een geweldige ervaring is dit weekeind voor je geweest. En we lezen uit je blog dat je er veel van hebt geleerd en nog belangrijker genoten. Je hebt je zelfvertrouwen opgevijzeld en dat is ook goed voor je. Nu kan je de volgende wedstrijden met vol vertrouwen tegemoet zien. Inderdaad wat is de wereld klein he dat je nu net dat meisje daar moet tegenkomen, leuk hoor. kus van de Ootjes.

  • 31 Januari 2012 - 06:06

    Maaike:

    Hey Cin. Grappig. Ook Karin had zo'n moment van herkenning in Clearwater. Daar kwam een meisje naar haar toe, die zelfs vroeg jij bent toch... Die Nederlandse teamspelers laten hun indruk dus wereldwijd wel achter ;-) Wat een lekker lang verhaal met al je ervaringen (en wat een lekker eten!). Fijn dat je zo de kans krijgt om te spelen en wat van jezelf te laten zien. Kan dus alleen maar beter gaan, want elke dag leer je meer. Hoofdklasse teams vrezen de dag dat jullie terugkomen ;-) Veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 19173
Totaal aantal bezoekers 72871

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: