4 weken voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu 4 weken voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

4 weken voorbij gevlogen!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

02 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Woooow, al 4 weken voorbijgevlogen, sinds we hier in JAX aangekomen zijn. Eigenlijk echt snel gegaan!

En raad eens wat ik vanaf vandaag eindelijk heb…. Mijn Student ID pasje! Jeeeeej! Geen visitorspasje meer halen, iedere maandag, woensdag en vrijdag. Vanaf nu ben ik gewoon een legale student op FSCJ, in het bezit van mijn eigen Student ID pasje met een prachtig ingezoomde foto erop! Haha.

Deze week heb ik best last gehad van vermoeidheid. Het afgelopen weekend is best zwaar geweest, en dat heb ik bij de trainingen deze week aardig gevoeld.

Allereerst hebben we maandag wel een rustdagje gehad. S’ochtends alleen school, verder lekker rust gehad, natuurlijk een heerlijk Yobe’s ijsje gegeten en lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag mijn allereerste echte toets op school gehad, van College Succes. Was niet erg moeilijk, want we hadden al 3 keer een quiz gehad over hetzelfde onderwerp, dus ik heb ook niet meer hoeven leren voor de toets. Vandaag mijn cijfer terug gekregen en het was lekker een A, dus dat is een goed begin! Daarna dinsdag getraind, begonnen met 20 minuten rennen op de atletiekbaan, en daarna alleen maar geslagen. Ik voelde me na deze training al aardig vermoeid, dus thuis lekker gegeten, wat huiswerk gemaakt en toen gaan slapen.

Woensdag mijn tweede toetsje gehad, deze keer van Reading. We moesten een paar woordjes leren, en daar moesten we wat opdrachten over maken, was ook niet zo moeilijk, dus ik ben niet zo bang voor mijn cijfer. Verder hadden we echt een hele zware training woensdag, iniedergeval was ik helemaal kapot, tijdens de training al…. We hebben eerst een best groot conditie deel gedaan, een rondje warmlopen, sprintjes trekken, piramide van 4 en dan nog 10 minuten lopen, joggen sprinten, waarbij de coach roept wanneer we overgaan naar 1 van de drie loopsoorten. Het was erg warm en de lucht was erg droog, wat er voor zorgde dat ik hierna al helemaal kapot was, ik voelde me zo slap als een vaatdoek. De training ging ook niet lekker, en ik vond het erg vervelend dat ik niet meer de energie had om te doen wat ik normaal doe. Dus ik had best even een baaldagje… Maar die mogen er ook wel eens tussen zitten. Vandaag was dat gelukkig weer helemaal over.

Gisteren hebben we ook weer ‘even’ lekker boodschappen gedaan bij Wal Mart. Ik zal even een flashback geven: we werden vorige week aangesproken door een ‘greeter’, dat is iemand die iedereen die Wal Mart binnenkomt begroet. En die wist dat we Dutchies waren, hij vertelde dat hij nog een gulden had waar Koningin Juliana op stond, maar dat hij de gulden precies die dag vergeten was. Voor de rest had hij nog helemaal verhalen, en vragen aan ons, en hij beloofde de volgende keer dat we hem zagen dat hij de gulden zou hebben. Toen gingen we gisteren dus boodschappen doen, en dat wilden we eigenlijk alleen even snel doen, want er moest nog huiswerk gemaakt worden. Dus wij nog speciaal kijken bij welke van de 3 ingangen hij stond, en we zagen hem niet. Dus wij lopen naar binnen, staat hij een eindje verder op bij de groente en fruit…. Haha! Dus alsnog een praatje met hem gemaakt, Lein heeft zijn gulden gekregen, en toen heeft t uiteindelijk nog een uur geduurd voordat we eindelijk klaar waren met onze boodschappen.

Vandaag lekker 2 uurtjes College Succes les gehad, alleen in mijn stoeltje zitten lekker luisteren naar de lerares. Daarna een korte training gehad, waarin we weer alleen maar geslagen hebben. En waarbij we lekker in de echt warm zon hebben gestaan, dus ik voel nu dat de zon lekker op mijn gezicht heeft gestaan. Daarna hebben we echt heel lekker gegeten. Jessie heeft namelijk een paar zakjes kruiden meegenomen uit Nederland, dus daar hebben we er 1 van uitgekozen. Heerlijk kip met tomaatjes, courgettes, paprika, tomatenpuree, kruiden en rijst. Goede maaltijd dus!

Nu lekker zin in morgen! Twee super wedstrijden spelen tegen Gulf coast op ons eigen veldje! Ons veldje, die we vandaag heel mooi gemaakt hebben, zodat we er morgen lekker op kunnen knallen!

Dan zaterdag en zondag gaat ons team lekker nog een goede indruk achterlaten op het St. Augustine tournament!

En het is misschien ook wel even leuk om te vertellen, dat school ook veel vertrouwen in ons heeft als Softbal team. We worden mega verwent, zelfs bij de wedstrijden van morgen en bij het toernooi krijgen we elke dag een lunch die we zelf uit hebben mogen kiezen, en die speciaal voor ons gehaald wordt. Coach vertelde dat er normaal nooit wat voor dit toernooi gedaan wordt, maar wij worden dus lekker verwent! :D

Ik update snel weer over hoe de wedstrijden gegaan zijn!

Liefs Cindy

  • 03 Februari 2012 - 11:43

    Rein:

    Jullie worden verwent omdat je dat thuis ook wordt en om jullie je thuis te laten voelen kopieren ze het van ons n.a.v. diverse mailtjes die wij als ouders hebben gestuurd naar school en de coach. En weet je.......................Nog 5 weken en dan komen wij er al weer aan.

    geniet en speel ze

  • 03 Februari 2012 - 13:55

    Mam:

    lekker! laten jullie je maar eens verwennen. En ben heel benieuwd hoe de wedstrijden gaan. 1/5 gehad van je avontuur. Tot horens kus

  • 03 Februari 2012 - 15:56

    Opa En Oma:

    Het is fijn dat nu je ID pasje eindelijk klaar is. Dat is dan weer een zorg minder en we zijn benieuwd naar de foto die er op staat haha. Inderdaad mag je best weleens een baaldag hebben hoor, die hebben wij ook weleens. Veel succes met jullie wedstrijden en we horen wel of jullie ze hebben ingemaakt.
    Groetjes en een dikke kus.

  • 03 Februari 2012 - 15:58

    Dennis Van O.:

    Hoi Cindy, leuk om je verhalen te lezen. Voor mij als, softbal leek, is het veel abracadabra, fieldbal etc., maar erg leuk om te lezen dat het het naar je zin hebt. Leuke foto's en jeetje wat zag het cakeje er lekker uit! Geniet lekker en doe je best!. Gr. Dennis

  • 04 Februari 2012 - 09:08

    Maaike:

    Hey Cindy. Je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor. Veel drinken en vooral voor jou regelmatig wat eten, want dat heeft dat lijfje nou eenmaal nodig. En een mindere dag of dagen kan altijd gebeuren; beter van de week op de training dan nu tijdens het toernooi. Hier is het ijsberen koud en er ligt volop sneeuw dus geniet lekker van de zon. Hopelijk zijn de wedstrijden geslaagd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 72859

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: