Triple Crown Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Triple Crown Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Triple Crown Tournament

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

07 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Het is al bijna een week geleden dat ik geblogd heb, dus hoog tijd voor een nieuwe!

Afgelopen weekend weer een druk weekend gehad. We begonnen met onze allereerste thuiswedstrijden op vrijdag tegen Gulf Coast, een goede tegenstander. Nadat ik nog even snel een grammar toets had gemaakt, opgehaald was, we in Downtown verdwaald raakten , kwamen we een half uur te laat op het veld aan. Dus het team was al met de warming-up begonnen, maar we konden gelukkig gewoon gelijk aansluiten. We hadden heerlijk weer, en coach hechtte erg veel waarde aan het verdedigen van ons thuisveld, dus we waren erg blij met het winnen van beide wedstrijden. De eerste hebben we gewoon goed gespeeld, en lekker gewonnen. Geen echte moeilijkheden, maar gewoon lekker gedaan wat we moesten doen. De tweede wedstrijd was een stuk moeilijker en spannender, maar uiteindelijk na 3 tie-breaks toch gewonnen met 4-3.

We hebben de avond afgesloten met een heerlijke lunchbox die we uiteindelijk als avondeten gegeten hebben. Ik had een vegetarian broodje (een boordje gezond), en daar zat een chocolate chip cookie bij en een zakje chips. Dus dan probeer je een keer gezond te doen, stoppen die Amerikanen er nog ongezonde dingen bij, haha. Daarna lekker gaan slapen, want de volgende ochtend werden we om 7 uur opgehaald om naar St. Augustine te rijden, om het Triple Crown Tournament te spelen.

De verzameltijd was half 9, en er was ons verteld dat het dik een uur rijden was, maar we waren er dus al na driekwartier. Dus hadden we nog lekker lang de tijd om een beetje wakker te worden. En als we dat nog niet waren, werden we de eerste wedstrijd zeker gelijk wakker geschud door de tegenstander die echt een team vol reuzen had. Ze werden in dat team geloof ik geselecteerd op formaat, en bij het inslaan sloegen ze allemaal al lekker over het hek heen. Helaas is dit tijdens de wedstrijd ook een paar keer gebeurd, waardoor we uiteindelijk de wedstrijd verloren hebben, omdat wij het niet voor elkaar kregen genoeg punten te scoren. Jessie, Lein en Rachel hebben alle drie gepitched, maar de homeruns en honkslagen waren niet tegen te houden. Ik heb op tweede honk gespeeld, en dat ging op z’n zachtst gezegd niet zo lekker… Het enige wat me wel gelukt is, is een goede dragbunt, dat is iets waar Nederlanders gewoon goed in zijn.

Als troost hebben we wel weer een lekkere lunch gekregen, een Italian broodje voor mij deze keer en wederom natuurlijk weer met een chocolate chip cookie en chips.

De tweede wedstrijd was gelukkig weer een goede die we gewonnen hebben. Dit was een wedstrijd waarin Lein heel goed gepitched heeft en we als team lekker geslagen hebben.

De derde wedstrijd hebben we gelukkig ook gewonnen, met mercy rule, dus we waren na 6 innings al klaar. Deze wedstrijd heb ik op kort gespeeld, en dat ging gelukkig iets beter. Hierna zijn we lekker met een groot deel van het team naar Coach gegaan, die had heerlijke spaghetti, mijn lievelingseten :D (‘Spaghetti eet ik graag, maar spinazie eet ik traag’, hè Tes? Haha) gemaakt met kaas en garlic stokbrood, sla en als toetje echt yummie chocoladetaart met 4 chocolade rozen erop. Toen we binnenkwamen en ik die taart zag, riep ik ‘ooooh I want a rose!’ Dus coach hoorde dat en zei, ‘okay then you’ll get one’. Maar natuurlijk toen het mijn beurt was een stukje taart te pakken, was dat niet een stukje bij die rozen, en ik ga niet zomaar midden in die taart snijden natuurlijk! Dus ik nam netjes gewoon een ander stukje. Maar toen ik mijn stuk op had, kwam coach naar me toe, met nog een stuk taart: ‘Here is you rose’. Dus toen heb ik uiteindelijk twee stukjes taart op + een roos, haha.

Hierna snel naar huis gegaan, want zondags moesten we nog een uur eerder op het veld staan. Uiteindelijk hebben we wel maar een half uur eerder op hoeven staan gelukkig, want deze keer wisten we zelf dat het maar driekwartier rijden was.

Eenmaal op het veld aangekomen wisten we dat we gelijk een zware wedstrijd zouden spelen tegen Miami Dade, een team die vooral vorig jaar echt als de vijand werd beschouwd. Deze wedstrijd scoorden we gelijk in de eerste inning punten, dus het begon goed. Wij hebben ze hierna gelijk niet echt meer in de wedstrijd laten komen en hebben gewonnen met 8-1.

Je raad het al, na deze wedstrijd weer een lekker lunch. Dit was de lekkerste van alle drie, en ook de gezondste, want deze keer geen koekje of chips erbij! Ik had gekozen voor een superrrr lekkere wrap met kip, mandarijn, appel, sla, stukjes walnoot en limoendressing. Yummieeeee!
Verder heb ik nog ‘krachttraining’ gedaan, of nou ja eigenlijk dacht ik dat ik sterker was dan ik eigenlijk was. Want we hadden een grote cooler met wieltjes met allemaal ijs en heel veel flesjes gatorade en water bij ons en die moest weer gevuld worden met flesjes uit de auto. Dus ik dacht ik sleep die cooler wel even naar de parkeerplaats, doe er flesjes in en ga weer terug. De heenweg ging goed, maar op de terugweg, toen hij helemaal vol zat met flesjes kwam ik niet zo ver, toch nog wat meer spierballen trainen! Haha, maar gelukkig was er een vader op de parkeerplaats die me geholpen heeft dat ding weer terug te slepen naar het veld. Vandaag ook nog mijn spierballen aan Lein en Jessie laten zien, en die zeggen dat er nog steeds niet zoveel te zien is :( Dus helaas, hopelijk dat ze de komende 3,5 maand toch nog een beetje gaan groeien, haha.

Nu weer even terug naar de laatste wedstrijd van het toernooi. Een wedstrijd waarin het deze keer jammer genoeg omgedraaid was, en wij met de mercy rule verloren hebben. De bal werd wederom weer meerdere malen over het hek geslagen, en wij sloegen daarentegen helemaal niets. Dus de wedstrijd uiteindelijk met 8-0 verloren in de 5de inning. Dit betekende dus slagtraining voor vandaag (voor de wedstrijd was gezegd dat als we deze laatste wedstrijd goed zouden spelen, we maandag en dinsdag vrij zouden krijgen, maar dat werd het dus niet).

Na deze wedstrijd weer lekker moe op weg naar huis gegaan, toen hebben we nog dutch pancakes gebakken en heerlijk gegeten, dit gevolgd door een goede nachtrust en maandag weer lekker school. Mijn test results terugekregen, 100 % procent voor mijn reading test en 94 procent voor die grammar test van vrijdag, dus weer 2 A’s gehaald! :)

Maandagmiddag rust gehad, veel met thuis geskyped. En natuurlijk precies om 6 uur hier (12 uur in Nederland) lieve coen gefeliciteerd zijn verjaardag. Want natuurlijk hou ik Nederland ook nog in de gaten! :D Dat lekkere koude Nederland met sneeuw en ijs en temperaturen alleen maar onder nul. Vind het wel een beetje jammer hoor, dat ik niet lekker op natuurijs kan schaatsen, maar natuurlijk is dat heerlijke zonnetje hier ook niet erg! Ik ben hier dit weekend al lekker bruin geworden. Je ziet de figuur van mijn shirt om mijn nek zitten, echt prachtig… Haha.

S’avonds weer het lekkerste ijsje gehaald bij Yobe’s, we waren deze keer gezellig met zijn vijven, en deze keer hebben mijn lieve opa en oma ons getrakteerd. Was erg lekker, dankjulliewel van ons allemaal! :)

Vandaag weer een lesje College Succes gehad, en daarna slagtraining wat echt een lekkere training was. Dit gevolgd door nog even een boodschapje bij Wal Mart en toen begonnen aan het maken van ons avondeten lekkere tortilla’s . Op het moment dat we de tortilla’s zelf warm moesten maken, waren we ze alleen kwijt. We hadden ze net gekocht, maar ze waren echt nergens meer te vinden. Heel het huis doorzocht, de meest rare dingen bedacht en flink gebaald toen bleek dat ze nog in de auto lagen bij een teamgenootje. Dus ik en Jes gingen rennen om ze te halen, kwamen we langs zo’n weggetje, ging er ineens zo’n hond keihard en irritant blaffen dus wij schrokken ons rot en gingen nog harder lopen. Toen liepen we de trap op, kwam die hond nog achter ons aan, want het bleek dus dat die vrouw in datzelfde gebouw woonde. Ik liep achteraan en ik duwde Jessie die trap op, en toen kwamen we uiteindelijk helemaal buiten adem aan, dus ons teamgenootje keek ons een beetje raar aan, haha. Het grappige is nog eigenlijk dat die hond alleen maar een chiuaua was, dus nog zo’n klein beest ook. Maar dat blaffen van zo’n klein mormel (sorry als deze opmerking iemands hond beledigt), is echt vreselijk, haha.

Gelukkig nog wel lekker tortilla’s kunnen eten en daarna nog lekker brownies gemaakt om Coen’s verjaardag te vieren, een goede reden om weer iets lekkers te eten (A). Haha.
Morgen en donderdag gewoon weer naar school en s’middags weer trainen. En dan vrijdag naar Miami, om de Miami Cup te spelen! Woehoeeee :D

Tot de volgende update!

Liefs Cindy

  • 08 Februari 2012 - 10:05

    Tessa:

    hahaha, ik moest echt heel hard lachen Cin! lekker spagetthi haha!
    die zal ik echt nooit vergeten :p

    klinkt weer heel leuk allemaal, het lijkt wel of de tijd vliegt. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt :)

    Heel veel plezier en succes in Miami!
    xxxx

  • 08 Februari 2012 - 10:29

    Mam:

    fijn om te lezen dat het reizen naar St Augustine maar 3 kwartier rijden is want wij wilde daar ook een kijkje gaan nemen kan jij ons de weg wijzen.....nou toch maar liever niet want als jullie zelfs verdwalen op weg naar het veld hahah
    Was die roos net zo lekker als hij eruit zag?

    liefs

  • 08 Februari 2012 - 11:17

    Maaike:

    Hey Cin. Gelukkig kan jij ook lekker uitgebreid vertellen, jammer dat er zo weinig eten in voor komt ;-( Ik kreeg een link toegestuurd van je moeder met slaggemiddelde 571 en 6 RBI's. Niet verkeerd dacht ik zo. Nog gefeliciteerd met Coen!! Dat zijn dus weer heel wat kusjes in het doosje om te bewaren voor je terugkomst ;-) En met zomaar een vader in de buurt hoef jij dus je verworven spierballen dus niet te belasten. Je moet ze ook niet te snel laten groeien hoor, want anders lopen ze voor je uit! Veel plezier verder.

  • 08 Februari 2012 - 13:14

    Opa En Oma:

    Het is toch zo leuk om je verslagen te lezen. Het is net of we het zelf een beetje mee maken. De wedstrijden kunnen door een verslaggever niet beter weer gegeven worden. We zijn blij'dat de Yobe's gesmaakt hebben (graag gedaan) voor nu en nog eens zullen we zeggen.Dat je zo bang van een klein hondje kan zijn, doch uit ervaring weet ik dat ze gemeen kunnen bijten. haha. Liefs en een dikke kus van ons.

  • 08 Februari 2012 - 13:52

    Cindy V/d Zanden:

    Oeps typfoutje, spaghetti eet ik Graag, maar je snapte t he tes? Haha.
    Bedankt voor jullie reacties, weer super leuk om te lezen en te weten dat jullie mijn verhaaltjes lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 72869

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: