Gewoon even een updateje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Gewoon even een updateje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Gewoon even een updateje

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

09 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Even een snel updateje, heb ik nu even tijd voor en zin in! :) Er zijn namelijk allemaal kleine dingetjes gebeurd die ik wel leuk vind om te vertellen.

Allereerst gisterenochtend, Lein en Jessie hebben op woensdag altijd al vroeg les, die moeten hier om half 8 weg, terwijl ik pas om half 10 op wordt gehaald. Dus ik lig nog lekker te dromen als zij al opgehaald worden. Deze keer dacht ik dat ik over Lein had gedroomd, die echt keihard had staan te roepen hier in het appartement, waarover geen idee, maar dat dacht ik. Maar toen ik Lein die middag zag, vertelde ze dus, dat ze echt keihard heeft staan roepen, omdat het teamgenootje waar zij mee mee zouden rijden, gewoon voorbij ons appartement reed en ze dus vergeten was, dus die dag begon voor hun al goed, haha.

Verder hebben we woensdagmiddag een lange en best zware training gehad. We zijn begonnen met een conditie deel waarbij we weer sprintjes getrokken hebben, piramide gelopen en daarna nog ongeveer een mile hardgelopen. Daarna hoge ballen en fieldballen gedaan. En helaas, werd er lekker een bal geslagen met een prachtige stuit die precies op de middelvinger van mijn gooihand kwam.. Dus nu heb ik een dikke en blauwe vinger. Zoals ze dat hier zeggen, heb ik mijn vinger ‘gejammed’. Niks aan de hand verder, maar ik kon even niet meer gooien en slaan, dus heb ik de rest van de training lekker geijsd en ballen geraapt in het outfield. S’avonds werd die zere vinger wel weer goed gemaakt door onze heeeeeerlijke zelfgemaakte pizza!

Vandaag was ik niet helemaal zeker of ik kon trainen, mijn vinger was/is namelijk nog steeds dik en een beetje blauw, maar toen ik op de training kwam, was het eerste wat de coach vroeg, hoe gaat het met je vinger? Dus ik: ‘ja gaat wel goed, hij is dik en een beetje blauw en ik kan hem nog niet echt buigen en strekken’. Dus toen tikte ze erop, dat deed geen pijn, dus toen heb ik hem voor de training bewogen in ijskoud water, een tapeje erom gedaan en gewoon lekker getraind! Nou jaa, erg lekker was het niet, want ik kon niet echt zeggen dat het fijn was die bal te gooien, maar gelukkig hebben we niet zoveel gedaan vandaag, en hoefden we niet te slaan. Morgen een dagje rust in de bus naar MIAMI (:D) en dan zaterdag gewoon weer alles kunnen! Ik heb gelukkig Lein, die me er elke keer op wijst dat ik mijn vinger hoog moet houden moet ijsen dus ik wordt goed in de gaten gehouden, haha.

Verder heb ik vandaag voor de training lekker een massage gehaald (A). Ik durfde eerst eigenlijk echt niet, maar Lein heeft me overtuigd ook een massage te gaan halen. Bij ons bij het veld zit een gebouwtje waar masseurs/masseuses worden opgeleid. En iedere dinsdag en donderdag voor de training mogen wij proefpersoontjes spelen daar. Dus ik ging vandaag, maar vond het eigenlijk een beetje eng, haha. Ik en Lein hadden alle twee precies een man die ons ging masseren, maar geen leukerds natuurlijk… Haha. Wel hartstikke aardig overigens hoor! Maare echt weer een Cindy actie die ik daar had bij die masseur. We lagen allemaal apart, afgezonderd met van die schotjes, dus ik moest me uitkleden (gewoon met gepaste kleding/ ondergoed nog aan natuurlijk!) en toen kwam hij binnen. Wat bleek nou, ik moest dus onder een doek gaan liggen voordat ie binnenkwam, maar die doek lag echt heel raar, helemaal dubbel, dus het leek net alsof het alleen maar zo’n hoes was die onder je hoofd ligt. Dus hij kwam binnen, en zo preuts als die Amerikanen natuurlijk zijn, sprong gelijk weer naar buiten, en zei snel jaa je moet onder die doek gaan liggen. Dus ik zo huuuh welke doek, na een beetje goochelen had ik eindelijk die doek uitgevouwen, maar naar de verkeerde kant. Dus toen lag ik weer aan de verkeerd kant. Toen dacht ik uuuh nee dat kan ook niet kloppen want dat hoofdding zit nu aan de verkeerde kant, dus ik heel die doek weer omgedraaid en uiteindelijk lag ik dan goed. Gelukkig was de massage wel lekker, haha. Mijn rug weer los, mijn benen en mijn armen!
Vanavond waren we een beetje inspiratieloos met eten, maar uiteindelijk super lekkere home-made hamburgers gemaakt, met sla en in de oven gebakken aardappel-patat-schijfjes.

En net als toetje, omdat we even een oppeppertje nodig hadden, heb ik lekker chocoladefondue gemaakt. Lekker chocolade gesmolten in de pan, banaan, appel, druiven en mandarijntjes gesneden, de brownie die we voor Coen’s verjaardag gemaakt hadden erbij gelegd en nog wat chocoladekoekjes (alsof we nog niet genoeg hadden, haha). Maar heerlijk gezellig even met mn dutch roomies gefonduet :)

Verder heb ik nog wat dingetjes opgeschreven die me hier in JAX, Florida zijn opgevallen. Ik dacht misschien een leuk idee die ook eventjes met jullie te delen:
- Elke keer als iemand zijn auto op slot doet, denk ik dat er iemand naar me toetert. (Hier gaat de toeter namelijk 1 keer kort af als men de auto op slot doet)
- Het weer varieert hier echt van de ene dag 13 graden en de volgende dag 26.
- Alles word hier gegeten met pindakaas, vooral pindakaas met chocolade, Americans love it!
- Ze rijden hier echt met van die oude schoolbussen die je ook in de films ziet
- Ik zit bij een meisje in de klas die elke keer lacht als een hamster, met zo’n heel hoog geluid ieee ieeee ieeee (en aangezien dit bij College Succes is, met de leuke lerares, lacht ze dus iedere les wel een paar keer…)
- Ik mis toch mijn knee pads wel, want nu loop ik heel de tijd met blauwe knieën rond.
- Rechts inhalen is hier normaler dan links inhalen.
- Country muziek is hier de populairste muzieksoort. Dus iedere keer in de auto, horen we prachtige countrymuziek…
- Er zitten meiden in ons team die de muziek zo hard zetten, dat door die bas gewoon heel je lichaam trilt, echt niet normaal.

Nu morgen vertrekken we met de bus om 1 uur richting MIAMI! Echt heeeeeeeel veeeel zin in!

Ik laat zo snel mogelijk weten hoe het gegaan is!

Liefs Cindy

  • 10 Februari 2012 - 07:56

    Claus:

    Hey Cin, in amerika mag je ook gewoon een bal fielden met je handschoen hoor, dat hoeft niet met blote hand :)
    Het is echt super leuk om je berichtjes te lezen. Succes dit weekend in Miami!!

  • 10 Februari 2012 - 10:13

    Elise:

    heeel veeel plezier in miami!!:)
    xxx

  • 10 Februari 2012 - 11:03

    Maaike:

    Hey Cindy. Fijn dat jij zin in een update had, zijn wij heel erg blij mee. Miami hè. Je komt nog eens ergens. Misschien is Arnica of SRL gelei of .. een goede tip voor je blauwe plekken en zere vingers, want dit zal heus je laatste 'ongelukje' niet zijn. Het zat bij ons ook al snel in het pakkettencircuit ;-) Veel plezier en succes dit weekeinde.

  • 10 Februari 2012 - 11:43

    Rein:

    Leuk dat getoeter. Kun je tenminste je auto terug vinden op de parkeerplaats bij de MALLs of de outlets. Pindakaas, vooral de cups zijn erg lekker!!!!! Nog een paar weken en dan zijn we er allemaal en kunnen we de verjaardag van Coen, Michel en Hannie gaan vierem.

  • 10 Februari 2012 - 18:54

    Opa En Oma:

    Hey Cindy,

    Als je dit leest ben je weer terug uit Miami .We hopen dat je hebt kunnen spelen ondanks je zere vinger. Of jullie het naar jullie zin hebben gehad lezen we vanzelf in je verslag. Dus je snapt wel dat we uitkijken naar je bevindingen in Miami.
    liefs.


  • 10 Februari 2012 - 22:14

    Mam:

    Zeg ik hoop dat ik niet ook zo'n raar geluidje maakt als ik lach want dan bellen de buren straks een dierenambulance hihi ik heb echt wel gelachen net bij je verslag hahah Amerikanen zijn toch wel een bijzonder volk.Nog een paar keer naar de masseur en we kunnen echt wel naar de sauna!

  • 12 Februari 2012 - 04:35

    Anja:

    Hi Cindy,

    ja ja je ziet het ik lees dus ook je verslagen. En wat vond je van Miami?? Ik vind het prachtig om te lezen hoe je over die Amerikanen denk. Ik kan het alleen maar beamen, er zullen steeds wel wat meer verhalen bij gaan komen. And what about a PJ sandwich!! :-)

  • 15 Februari 2012 - 10:31

    Sophie:

    Hahaha Cin wat heb ik moeten lachen, vooral je stukje bij de masseur. Inderdaad echt een Cindy actie. Nog 4 weeeeeeeekjes! :D

  • 15 Februari 2012 - 11:14

    Cheryl:

    Haahahaha Cin! Ik zit nu op school en zit gewoon hardop te lachen door je verhaaltjes hahahah! Echt weer iets voor jou! Dat zou met mij ook kunnen gebeuren hoor hihi... xx

  • 15 Februari 2012 - 11:40

    Monique:

    Leuk allemaal te weten Cindy..enne die massage aktie had ook IEMAND anders kunnen overkomen hoor hahahah liefs Monique

  • 15 Februari 2012 - 12:32

    Greta En Jaap:

    Hey Cin,

    Leuk verslag hoor, beter om te schrijven als je er ook echt even zin n hebt!! Dan wordt die dus zooooo leuk!!!
    Amerikanen zijn en blijven apart (lees raar)....hahahaha.
    Als je weer terg bent in Nederland zul je wel moeten wennen met het inhalen want het is wel makkelijk in USA en je went er snel aan, niet doen hier, krijg je een hoge bekeuring (zou overigens wel ook een echte Cindy actie zijn)....hahaha.
    Geniet nog lekker en tot het volgende verslag!
    Kus Jaap en Greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 72863

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: