Brevard en Polk - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Brevard en Polk - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Brevard en Polk

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

En dan is het alweer een week later!

Er is deze week niet veel bijzonders gebeurd, dus ik had niet zo veel om te vertellen. Dus dacht ik, laat ik de hele week eens in 1 keer vertellen!

Dinsdag had ik dan dat toetsje van College Succes, wat ik de vorige keer nog verteld heb. Eerst zal ik even vertellen voor degene die het niet weten, bij 90 punten op je toets heb je een A, dat is het hoogste cijfer wat je hier kunt halen, en dat is ook mijn doel bij alle vakken. Maar raad nou eens wat ik voor mijn College Succes toets had… 89.5 punten! Niet te geloven, net 0.5 punten te weinig, dus nu heb ik lekker mijn eerste B gehaald, haha! Gelukkig sta ik gemiddeld nog wel een A (A) Na de toets zijn we alweer lekker naar huis gegaan. De planning was misschien naar het strand te gaan, maar het was natuurlijk precies geen lekker weer op onze vrije dinsdag, dus toen maar gewoon lekker thuis gerelaxed :)

Woensdag was de eerste dag waarop we weer gewoon training hadden. Eerst weer een paar uurtjes naar school en daarna trainen. De helft van de training hebben we conditie gedaan op de track, en de andere helft van de training hebben we binnen geslagen. En dat slaan gaat echt steeds lekkerder! :D

Verder had ik afgelopen week echt mijn ‘off-week’. Ik had gewoon even een rot week waarin mijn hoofd helemaal ontplofte van al het denken. 1 van de ontplof factors in mijn hoofd was bijvoorbeeld is dat ik zolang ik hier ben nog steeds niet heb laten zien wat ik in het veld kan. Het fielden lukt even totaal niet. En degene die mij kennen, weten dat ik dan veeeeel te veel na ga denken, op het veld en buiten het veld. Dus wat er dan bij mij gebeurd, is dat ik blokkeer en dat het alleen maar erger wordt. Hier baal ik dus enorm van, en dit wordt dus iets waar ik de komende weken hard aan moet gaan werken; hoofd leegmaken en gewoon gaan softballen. Extra fieldballen nemen op
trainingen, beginnen vanaf de basis, en NIET te veel NADENKEN! Ik heb het hier met coach ook even over gehad, en die had het ook gemerkt, ze vergeleek het met het filmpje wat ik opgestuurd had voordat ik hierheen kwam en ze zei dat dat er echt goed uitzag, en dat ze gemerkt heeft dat het hier inderdaad niet zo lukte. Maar ze zei ook dat ze gelukkig niet teleurgesteld in me was, en dat ik gewoon mijn hoofdje leeg moest maken, en gewoon lekker moest blijven softballen.

Mede door dit, kwam afgelopen week even alles eruit, alles wat ik even minder leuk vond of waar ik van baalde kwam eruit, waardoor ik een lekker huilbui had… (jaa, jaa jankerd!) Maar jaa, dat gebeurd iedereen wel eens toch?! Natuurlijk wilde ik eigenlijk thuis niets laten merken, want die gaan zich dan alleen maar zorgen maken. Maar dan moet je natuurlijk niet gaan skypen als je hoofd op onweer staat, dus natuurlijk werd het wel gemerkt. Dus uiteindelijk heb ik het er eerste even met mama over gehad, en dat voelde toch wel heel goed. Gelukkig heb ik ook Marjolein en Jessie, en heb ik er met hen over kunnen praten. En ik ben nu een beetje bezig met al mijn gedachtes weer gewoon op een rijtje te zetten en niet me die gedachtes door mijn hoofd te blijven gaan. En hier helpen zij me gelukkig een beetje mee! :)
Dit is dus eigenlijk waar ik donderdag en vrijdag mee bezig ben geweest. Alles eruit gooien (een beetje op aandringen van Lein, haha), nog naar school geweest natuurlijk en s’middags getraind.

Donderdag hadden nog wel een super leuke verrassing. We hebben onze meal plan gehad! :D. Zo’n meal plan houdt in dat we op school gratis lunch kunnen halen (tot aan $6). Dus nu kunnen we iedere middag voor de training lekker op school eten. En ze hebben echt van alles natuurlijk in die kantine. Van patat, tot wraps, tot salades, tot brownies, bananen, mueslirepen, chips, allerlei soorten drinken, noem het maar op en ze hebben het. Dus nu hoeven we lekker niet meer s’ ochtends braaf boterhammetjes met pindakaas te gaan smeren om mee te nemen, maar kunnen we gewoon lekker lunchen in de kantine!

En dan komen we nu eindelijk aan bij het weekend! Nou ja, bijna. Want vrijdagavond na de training zijn Jessie en ik nog even naar de Apple store gegaan. En omdat mijn muziekspeler vorige week naar Miami kapot was gegaan, mocht ik in de Apple store lekker een Ipod Touch kopen! :D Jessie wilde er ook graag een, dus nu hebben we hier allemaal een Ipod Touch in huis! Dus afgelopen weekend in het hotel kon ik lekker berichten met mijn eigen Ipod, ben er echt superrrr blij mee! Die avond hebben we ook nog lekker Mexican rice gegeten, dat had een teamgenootje voor ons gemaakt. En we hebben nog de Notebook gekeken, super mooi film! Lekker een chil avondje gehad dus!

Daarna zijn we zaterdagochtend om half 10 met de bus vertrokken voor een 3 uur durende reis naar Brevard Comunity College. Hier hebben we twee wedstrijden tegen gespeeld, en we hebben ze lekker weer alletwee gewonnen.

We hebben alle twee de wedstrijden gewoon goed gespeeld. Goed geslagen, en in het veld weinig fouten gemaakt. Ik heb de tweede wedstrijd op 2 gespeeld. Best wat ballen gehad, geen errors gemaakt, maar het verdiende ook niet echt de schoonheidsprijs… Maar het was al wel een vooruitgang op wat ik die twee dagen ervoor op de trainingen had gedaan. Aan slag ging het helaas niet zo goed, 3 slag en 1x een drag bunt.

Na deze wedstrijden zijn we eerst natuurlijk weer LEKKER gaan eten bij Texas Roadhouse. Een restaurant met overal van die olifantenpinda’s, die eigenlijk doppinda’s heten. Ik werd hard uitgelachen door Lein toen ik ze olifantenpinda’s noemde, haha. Maar in films eten olifanten toch altijd die pinda’s?! Dus ik noem ze lekker zo (A) Allemaal vaten vol met van die pinda’s dus, en die eet iedereen dan, en de doppen worden overal op de grond gegooid. Dus lijkt me heel leuk om daar als schoonmaakster te werken, al die doppen iedere keer opruimen…. Maar ze hadden hier weer echt super lekker eten, en het was weer enorm veel. Ik had gekozen voor gefrituurde chickens strips, waar je twee bijgerechten bij kon kiezen, en ik heb gekozen voor ceasar salade en patat. Dus met een hele buik vol, op weg gegaan naar het hotel.

Na ongeveer 2 uur rijden kwam we bij het hotel aan. Wederom weer erg mooi, lekker grote bedden en heerlijk kunnen slapen tot 9 uur s’ochtends. S’avonds nog even tv gekeken,the ghost hunters, een programma waarin een team met ‘geestjagers’ dan hele gesprekken voeren met kwade geesten. In mijn ogen dus niet echt realistisch, maar toch krijg je er wel een beetje de kriebels van, haha. Toen lekker op mijn nieuwe Ipod berichtjes gestuurd, hot chocolate met mijn roomies gedronken en lekker geslapen daarna.

Om 9 uur de volgende ochtend lekker ontbeten, en om 10 uur op skype op mijn mijn jarige zus te feliciteren natuurlijk! Uiteindelijk zaten we om 11 uur in de bus op weg naar het veld, om vervolgens weer twee keer te winnen van Polk College. Deze wedstrijden hebben we wat minder goed geslagen, maar uiteindelijk alle twee de wedstrijden nog gewonnen met 3-2 en 3-0. Jessie heeft deze wedstrijden de allereerste waarschuwing van haar leven gekregen. En alleen maar omdat ze volgens de scheidsrechter het honk blokte toen ze iemand uit wilde tikken die terug dook naar het honk. Dus ze heeft dat ook gelijk weer meegemaakt. Ik heb de tweede wedstrijd weer op 2de honk mogen spelen voor 5 inningen. Een aantal ballen gehad, geen errors, maar weer niet overtuigend gespeeld... Aan slag 1 rotballetje geslagen, 1 keer 4 wijd en 1 keer een basehit. En nog een keertje gescoord, dus daar ben ik wel blij mee!

Na deze wedstrijden nog even wat gegeten, voordat we weer 3 uur terug in de bus naar huis zaten. Rond kwart voor 10 s ‘avonds kwamen we aan bij het veld, toen gingen we lekker naar huis en gelijk naar bedje toe, want was toch best een vermoeiend weekend.
Vandaag zijn we lekker heel de dag vrij, want het is President’s Day, een dag waarop ze niks doen ofzo, dus gewoon een vrije dag voor ons! Haha. En we hebben ook geen training vandaag. Maar jammer genoeg weer geen strand, want lekker weer is het niet.

Verder hebben we woensdag ook vrij gekregen van de training, omdat we dit weekend weer goed gespeeld hebben.
Verder zal de week weer bestaan uit school en trainen en dit weekend weer lekker 4 wedstrijden. Waarbij we op zondag 2 wedstrijden thuis spelen! :)

Dit was mijn updateje weer van afgelopen week!

Liefs Cindy

  • 20 Februari 2012 - 20:54

    Opa En Oma:

    Haha terwijl we zitten te skypen even je updateje gelezen. Lieve schat wat eis je toch weer veel van je zelf. Als je een lekkere wedstrijd speelt is het toch ook goed. Je hoeft toch niet altijd de schoonheidsprijs te hebben. We zijn blij dat je met jezelf in het reine bent gekomen. Jammer dat het weer vandaag niet mee zat je gezicht is trouwens al lekker bruin. Nu wachten op mooi weer voor het strand om de rest te bruin te laten worden. liefs en dikke kus

  • 21 Februari 2012 - 07:04

    Sylvia:

    Hoi Cin

    Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat, en dat goede spel wat je van jezelf verwacht komt heus wel weer, blijf in jezelf geloven.
    Ik lees ook steeds over al dat lekkere eten, oh man dat wordt een ramp als je moeder en ik er over een paar weken zijn,dat wordt mezelf pijnigen en sterk zijn of lekker los gaan en alle verloren kilo's weer aankomen, wat een dilemma haha.Zowiezo wil ik wel een keer naar die ijstent, volgens je moeder moeten we dat geproefd hebben. En dat strand weer komt er zeker wel, ook ik wil bruine benen hoor.

  • 21 Februari 2012 - 12:26

    Maaike:

    Hey Cindy. Ook wel eens fijn dat de traantjes er weer allemaal uit zijn!! Alle barrieres weer weggeruimd en met goede moed er weer tegen aan. Je krijgt binnenkort bezoek van je vriendje en zijn familie dus ook dat zal je goed doen. Lig niet te lang wakker van mooi softbal en errors. Het komt vanzelf. Count your blessings en je komt vast positief uit. Houd dat voor ogen. Geniet van het mooie weer (hier nog steeds niet), elke dag buiten softballen (hier nog steeds niet), veel wedstrijden spelen (hier nog steeds niet), al die lekkere ijsjes (hier niet), dat lekkere eten (hier niet zo veel mogelijkheden) en bruin worden (hier echt niet). Zie je, zelfs ik kan een heleboel pluspunten voor je opnoemen. Tover die glimlach weer op je gezicht en ga ervoor!!

  • 22 Februari 2012 - 22:12

    Anouk:

    Voor iemand die zegt dat ie niet zoveel te vertellen heeft, brei je toch n aardig lang verslagje ;-) leuk om te lezen!
    Oh en wat dat fielden betreft..komt wel weer goed schatje :-) zoals iedereen om je heen zegt en dus ook ik...koppie leeg, zet je beste smile op die bal opvreten! Je bent een hele goede fielder en je kan alles..twijfel daar nooit aan! Gebruik anders t mooie mentale cirkeltje..als je niet meer weet wat ik bedoel kan je ook altijd met mij skypen

  • 22 Februari 2012 - 22:13

    Anouk:

    :-) was nog niet klas, maar mn dikke vinger drukte op verzenden haha oh en skypen kan ook voor n leuk mopje hoor :)
    Gr. Aan de meiden xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 72859

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: