Dinsdag 20 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 Oktober

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend is ongeveer hetzelfde verlopen als gisterochtend. Ik kwam weer een beetje moeilijk mn bed uit, heb ontbeten en vertok met Wilma naar school.

Op school zag ik gelijk de leerlingen staan waarmee ik gisteren de hele dag mee gelopen had, dus dat kwam goed uit.
Voordat ik mijn schooldag een beetje ga beschrijven is het misschien wel handig om eerst even een paar dingen voor The Kings School te vertellen. Ik heb in totaal 12 lesuren gehad vandaag. Elk lesuur duurt 30 minuten en daarom hebben we dus zoveel blokuren. Ik loop mee met the 11th grade hier zijn er ongeveer 6 leerlingen gekozen als Prefects. Prefects dragen een speciale blazer, waardoor je kan zien dat ze Prefects zijn. Als je gekozen bent tot Prefect heb je een soort van leiderschapspositie, waardoor je meer taken hebt. The 12th grade is de laatste en dragen daarom een speciale windbreaker om het verschil te laten zien, ze heten de Matrics. De volledige naam van Kings School is: The Kings School West Rand. Johannesburg is in 4 stukken verdeeld: West Rand, East Rand and North and South. Het gedeelte waar Wilma en Jaap wonen en waar de school staat heet West Rand.

Voor de break heb ik in totaal 5 lesuren gehad. Ik begon met een blokuur geschiedenis, de lerares had de cijfers nog niet, gelukkig:P We hebben the Cold War besproken, dus dat was wel interessant. Hierna had ik 3 uur Aardrijkskunde, waar de leraar 10 minuten te laat kwam, en vertelde dat hij nog een bespreking had die ongeveer 10 minuten zou duren. Toen werd mij al verteld dat hij de eerste twee lesuren er niet zal zijn, omdat hij altijd veel te laat komt. Dus hebben we gewoon twee lesuren met z'n allen niks gedaan, beetje praten. Ik heb een paar meiden een beetje Nederlands geleerd:P. Het derde uur kwam de leraar eindelijk van zijn bespreking, maar toen heeft hij besloten maar niks meer te doen, want het was de moeite niet waard. Dus hebben we gewoon 3 uur niks gedaan, haha.

Na de break heb ik een blokuur maths gehad (hier hadden ze een toets, dus heb ik maar een beetje een van de wiskunde boeken doorgekeken). En 1 uur Afrikaans, hartstikke aardige lerares... Behalve dat als mensen buiten haar lokaal te luidruchtig zijn, ze naar buiten loopt en keihard over the court schreeuwt; 'SHUT UP!' . ik kon met moeite m'n lach inhouden (en ik was niet de enige:P). De klas moet ook een essay gaan schrijven in het Afrikaans, ik weet nog niet zo zeker if I'm going to give it a shot, because I'll probably miss:P.

Na de tweede break had ik 2 uur biologie, hier hebben we de geslachtsdelen besproken (daar hebben we het in Nederland ook over gehad, dus dat snapte ik nog wel). Ik heb toen nog een uur Life Orientation gehad in een ander lokaal dan gisteren. In dit lokaal hebben ze geen stoelen maar zitzakken, dat zit echt veel beter!!:D Na Life Orientation, had ik mn laatste uur, Engels, hier hebben we op de computers opdrachten in de vorm van een spelletje gedaan. Toen was het al kwart over 2 en ben ik weer opgehaald door Wilma.

Weer thuis heb ik nog even lekker in de zon liggen lezen, en smoothie gedronken! Toen ging ik met Wilma en Steven op weg naar Amway, een winkel waarvan Wilma en Jaap gedeeltelijk eigenaars zijn. Hier was vandaag een bijeenkomst waar ze een presentatie hielden over hoe het bedrijf werkt. Door middel van networking kun je bij dit bedrijf, als je er wel iets voor doet, geld bijverdienen. Best wel interessant om te weten hoe dat in z’n werk gaat. Voordat deze presentatie begon werd vriendelijk verzocht om alle mobiele telefoons uit te schakelen. Als grapje werd afgesproken dat als er een mobiel afging, de eigenaar ervan een paaldans aan de beamer moest laten zie. En er ging een mobiel af... van Wilma, hahaha (maar ze heeft het niet gedaan, jammer:P)

We hebben voor de presentatie bij de Stur, Steakrestaurant, gegeten, was wel lekker:D

Nu zijn we onderweg naar huis, nog even thee drinken en dan weer lekker naar bedje toe. Hopen dat ik morgen wat makkelijker uit mijn bed kan komen!


  • 20 Oktober 2009 - 19:44

    Mam:

    geweldig we snappen Gerrie nu steeds beter he!En uh huiswerk? Wha Les over geslachtsdelen?Is de engelse les te vergelijken met je les op de Willem?Ik zie uit naar je verslag van morgen slaap lekker en knuffel voor iedereen daar kus

  • 20 Oktober 2009 - 19:44

    Oma En Opa:

    Haha,jammer voor je dat Wilma geen paaldans heeft gedaan. Jij was zeker de eerste die d'r telefoon had uitgezet.Succes morgen met het opstaan he haha.

  • 20 Oktober 2009 - 19:59

    Gerrit-Jan:

    Mijn zus en paaldansen!? Goed dat ze het niet heb gedaan.Gaat niet goed komen. Bericht van mam snap ik natuurlijk niet. haha. Ben benieuwd naar je cijfer.

  • 20 Oktober 2009 - 20:30

    Wim R:

    Hoi Cin

    Zo te lezen heb jij je draai ook al aardig gevonden in dat verre Afrika maar het is ook wel vermoeien als het zo doorblijft gaan heb je straks nog twee weken nodig om bij te komen.Probeer de tweede week wel wat ontspaning te nemen hoor want het moet natuurlijk niet op werken gaan lijken.Nou meid geniet ervan en ik volg je op je blog. Gr Wim R

  • 20 Oktober 2009 - 21:15

    Wendy:

    Heeeey cin!
    Superleuk je verhalen, leuk om te volgen!
    Gelukkig heb je het er naar je zin. Had ook niet veel anders verwacht ;) mn tante vind het wel weer heerlijk, een meid in huis :P

    Leuk dat je ook naar da leeuwenpark ben geweest. wij zijn daar ook geweest. was zooo schattig! :P haha

    En ik vind het eigenlijk wel jammer dat ze niet gepaaldanst heeft ;) was wel leuk beeld materiaal geweest. haha

    Tante wilma zei net nog wat zoon beetje de plannen waren. En dat klinkt toch wel heel erg leuk. Hebben wij ook gedaan toen we daar waren. Ik zou zeggen, geniet er van!

    En doe iedereen de groetjes van me!

    xxwendy.

  • 21 Oktober 2009 - 13:44

    Jeroen:

    He Cindy,

    Erg leuk om je verhalen te lezen met de foto's erbij. Heel veel plezier nog!

    Jeroen

  • 21 Oktober 2009 - 15:04

    Maaike:

    Hey Cindy. Ook in Mookhoek word je op de voet gevolgd. Wij hebben jou zondag gemist, maar zo te lezen jij ons helemaal niet. 2 jaar geleden heb ik op deze manier al een hele bezichtiging van een groot deel van het land gehad. Ook nu is het weer leuk om jou op school e.d. te volgen. Je 1e vliegreis en dan meteen zo lang! Gelukkig heb je geen last van enorme tijdsverschillen, want dat breekt je soms ook op. Het moeilijk uit je bed komen, zal wel liggen aan alle indrukken die je daar opdoet. Geniet ervan, want je site telt al af, dus het gaat al veel te snel. Veel plezier en groetjes van de Tukkies.

  • 05 Januari 2012 - 15:24

    Maaike Tuk:

    En ga je ook je verslagen over Amerika op deze pagina schrijven?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 72889

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: