Woensdag 21 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Woensdag 21 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Woensdag 21 Oktober

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

21 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Makkelijk mijn bed uit komen kon ik wel vergeten.. Maar ik was nog wel op tijd. Het is vandaag Wilma’s birthday! Maar ik kwam gisteravond pas achter dat Wilma vandaag jarig zou zijn, dus ik was niet echt voorbereid, ze heeft het voor de rest ook niet gevierd.

Vandaag dus mijn 3de dag school, de leerlingen hebben bijna elke dag elk vak, dus ik heb geen nieuwe vakken meer gehad vandaag. Eerst een blokuur Biologie gehad, daarna een blokuur Aardrijkskunde en 1 uur Life Orientation. Na de 1ste break had ik een blokuur Engels (waar de klas een toets had, dus ik heb de toets bekeken en voor de rest zo’n beetje niks gedaan:P). Na Engels had ik wel iets nieuws: we hadden een Assembley in het grote gebouw, met grade 8 tot grade 12 (Matrics). Zo’n Assembley is elke woensdag. We moesten eerst voor het gebouw met z’n allen netjes in rijtjes gaan staan, klas bij klas, meisjes bij meisjes, jongens bij jongens. Ik ging gewoon bij de 11th grade staan, dat zag er waarschijnlijk raar uit want iedereen droeg natuurlijk een uniform behalve ik:P. De laagste klas ging als eerst naar binnen (meisjes natuurlijk eerst!;)) en als laatste gingen de Matrics naar binnen. Eenmaal binnen bleven de meisjes aan een kant van de zaal in rijen staan, en de jongens aan de andere kant in rijen, en toen begonnen we met bidden. Na het bidden werden de beste leerlingen van elke grade naar voren geroepen, en gefeliciteerd. Toen ging de schoolband spelen, dat was zo gaaf! Het moment dat de band begon te spelen ging bijna iedereen meedansen/zingen/klappen zelfs sommige leraren!(dat zie ik bij ons niet zo snel gebeuren). Leerlingen gingen springen, en aan het einde deed bijna de helft van de zaal een polonaise, echt grappig. Het waren wel liedjes over God en Jezus, omdat iedereen sterkt gelooft. De band bestond uit leerlingen van de 12th grade, dus dit was de laatste keer dat ze zouden spelen, omdat vandaag hun laatste schooldag was voor de examens.

Na de Assembley gingen we weer naar buiten, maar het was toen echt ontzettend warm en benauwd, dus daar had ik wel eventjes een beetje last van. Na de break hadden we een blokuur Afrikaans, en ik heb besloten toch maar mee te doen met die essay, maar ik heb hem wel in het Nederlands gemaakt:P. We eindigden met een blokuur (ik had vandaag bijna alleen maar blokuren) History. In die les gingen we weer verder met the Cold War, over Pearl Harbour en de aanslagen op Hiroshima en Nagasaki etc. Zoals je ziet heb ik het onthouden, dus vond ik het interessant:P.
Toen was het al weer kwart over 2 en werd ik weer opgehaald. We zijn heel eventjes thuis geweest voordat we naar een training gingen kijken van een meisje die TJ’s (TJ is de jongste zoon van Jaap en Wilma, hij is nu in Nederland) paard heeft over gekocht. Het paard heet Missy, en is echt groot! Ze gingen springen dus het was wel gaaf om te zien.

We hebben nog even boodschappen gedaan voordat we weer naar huis gingen, om rietjes te halen voor de smoothies. Dus op een gegeven moment hadden we een mand vol boodschappen, gingen we bijna afrekenen, waren we de rietjes vergeten… haha. Toen gingen dus weer op zoek naar de rietjes, waren ze op… Dus toen hebben we een paar losse rietjes meegekregen die een medewerker ergens vandaan haalde, toch nog smoothies tonight:D.
Nu zo meteen gaan we eten en dan ga ik vanavond nog een keer proberen niet te laat te gaan slapen (het was gister namelijk weer kwart over 11 terwijl ik om 6 uur mijn bed weer uit moet:P). Wat ik vandaag ook heb gehoord is dat morgen de Matrics naar school komen om alles op z’n kop te zetten. Vorig jaar hebben ze de Prefects van the 11th grade een gevangenispak aangetrokken en boeien omgedaan, haha. Ze hebben ook de prullenbakken op z’n kop gezet enzovoort. Ze plagen vooral de Prefects, dus dan is het even een nadeel om een Prefect te zijn:P . Je bent verplicht om te doen wat de Matrics zeggen, dus ik ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren!

Nog wat dingetjes over The King’s School:
- De school heeft een Remembrance garden. Dit is speciaal gemaakt voor een leerling die als gevolg van kanker is overleden.
- Make-up is verboden
- Je haar moet in een staart (voor mij niet zo moeilijk, want dat heb ik toch altijd:P)
- Het zijn best kleine klassen
- Van de leerlingen zelf merk je dat ze heel veel met het geloof hebben
- Als de bel gaat, gaat er niemand naar z’n klas. Iedereen wacht toen hij/zij de leraar aan ziet komen lopen en gaat dan snel de klas in voordat de leraar binnenkomt.
- Bij sommige leraren moet je voor de les even blijven staan, totdat ze zeggen dat je mag gaan zitten
- Het Engelse woord voor zitzakken is beanbags
- Ik had gister een paar meiden een beetje Nederlands geleerd, vandaag kreeg ik in het Nederlands een gedicht van Marcel! (een van de meiden).
- (ik ben gister gestruikeld op de trap terwijl er leerlingen bij liepen, dus zag er weer lekker slim uit:P)


  • 21 Oktober 2009 - 18:52

    Big Sis:

    cindy is de lul morgee!!! hi hi hi
    en dan gaat se ook nog op der snuffert op school aaagghhh whahah nee grapje

    ben blij dat je zo naar je zin heb, ben beetje jaloerss kinddddd

  • 21 Oktober 2009 - 20:35

    Gerrit-Jan:

    Wanneer krijg jij paardrijles??? of rij jij alleen maar op de quad?

  • 21 Oktober 2009 - 21:03

    Mieke:

    Hoi,Hoi

    Feliciteer Wilma maar van ons!!!!.Blijf zo genieten. Veel plezier op school morgen.

  • 22 Oktober 2009 - 00:04

    Maaike:

    Hey Cindy. Het is maar goed dat je zo'n uitgebreid dagelijks verslag maakt, want je maakt zoveel mee, dat je de helft alweer zou zijn vergeten voordat je weer op Schiphol bent. Veel plezier verder.

  • 22 Oktober 2009 - 17:35

    Richarda:

    Hoi Cindy, leuk om je via je reisverslagen in Zuid Afrika te volgen. Veel plezier verder en geniet alle nieuwe indrukken. Groeten Richarda Evers (moeder van Jenneke)

  • 22 Oktober 2009 - 19:51

    Jaap En Greta:

    He Cin,

    We genieten nog iedere dag van je verhalen! Ook gaaf dat je daar naar school gaat!
    Enne, als je eindelijk op dat paard zit wel een foto plaatsen, dan kunnen wij ook es lachen....hahahaha.

    Veel plezier nog en een dikke knuffel

  • 23 Oktober 2009 - 17:53

    Cindy:

    Ik weet nog niet wanneer ik paardrijles krijg, maar ik zal zorgen dat er foto's gemaakt worden:P
    De quad is kapot, die moet eerst gemaakt worden.

    Haha ja, ik maak inderdaad veel mee:)

    Dankuwel mevr Evers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 72880

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: