Donderdag 22 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu Donderdag 22 Oktober - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cindy Zanden - WaarBenJij.nu

Donderdag 22 Oktober

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ik hou maar op met beginnen over hoe ik mijn bed uitgekomen ben:P

Toen ik vandaag op school kwam, was ik even vergeten dat het vandaag ’40 days’ dag was (de dag waarop de Matrics de hele school op z’n kop zetten). Maar toen ik het terrein op liep zag ik al de levensgrote schaakstukken op het gebouw staan en alle tafels buiten stonden op z’n kop. Niet zo erg dus, tenminste dat dacht ik totdat liep ik the Court op liep… De ’hoofd’ ingang was geblokkeerd door tientallen prullenbakken, alle kluisjes lagen over het gras en opgestapeld door de ‘gangen’. Super veel tafels en stoelen stonden buiten, ze hadden overal wc-papier gehangen, de brandslang lag door het gras en alles was beplakt met tape. Ik begon met biologie, toen ik dat lokaal binnenkwam konden we niet eens naar binnen want er stond een kast voor de deur, toen we eenmaal binnen waren stonden alle tafels op z’n kop, de stoelen waren weg, boeken lagen over de grond en zo’n biologiepop hadden ze uit elkaar gehaald en door de klas verspreid. Ik heb met echt dood gelachen!!
Daarna toen we een beetje met de les begonnen, kwamen er een paar Matrics binnen, en namen Robyn (1 van de Prefects) mee. Toen ze een kwartier later weer terug kwam zat ze helemaal verpakt in folie, ze kon haar armen niet meer bewegen, haha. Toen Robyn weer binnen was had de biolerares het lokaal op slot gedaan, dus toen er weer een paar Matrics kwamen konden ze niet naar binnen. Dus besloten ze dan maar om keihard op de ramen en muren te bonken, echt grappig!
Bij de eerste paar lesuren moesten we eerst alle tafels en stoelen naar binnen halen, en omdat de lessen maar 30 minuten duren hebben we dus bijna geen les gehad. Bij Math waren de Matrics op het schoolterrein gereden met een paar auto’s en gingen keiharde muziek draaien (waardoor niemand natuurlijk meer met de les bezig was), en de zitzakken lagen nu in het lokaal bij Science, haha. Bij History moesten we in het grote gebouw alles klaar gaan zetten voor het diner die de Matrics vanavond hebben. Andere vakken die ik vandaag nog heb gehad zijn Afrikaans (m’n essay afgemaakt), Aardrijkskunde, Life orientation en English. Het was echt een rare, maar wel leuke schooldag. Ik vind echt dat wij op onze scholen ook zoiets moeten doen!!:P

Nadat Wilma me van school had opgehaald, gingen we nog even langs een patiënt van haar. Die patiënt woont bij een dochter in huis, eigenlijk meer een paleis. Het was echt enorm, we kregen een rondleiding, maar hebben maar een klein gedeelte gezien, echt niet te geloven.
We zijn daarna nog naar de Sterkfontein Caves geweest. We kregen een rondleiding door de grotten. We moesten bukken, kruipen, klimmen en het was echt ongelofelijk mooi! In deze Caves is het eerste skelet van de ‘aapmens’ gevonden. Tijdens de tour sprak de gids de moeilijkste woorden uit die je kunt bedenken (hij zei ook dat ie er een maand op geoefend had:P) maar het was echt super leuk!

We zijn net terug gekomen van the Barnyard theaters. Hier hebben we een muziekoptreden gezien met imitaties van allemaal popsterren van verschillende landen. De hostess nam ons mee met een vlucht die in Canada begon en in Zuid-Afrika eindigde. Enkele landen die voorbij kwamen waren Frankrijk, Brazilië, Jamaica, Griekenland en de USA. Artiesten die geïmiteerd werden waren bijvoorbeeld Freddy Mercury, Tina Turner, Shania Twain, Bob Marley en Madonna. The Barnyard theaters is wel een beetje een ander soort theater dan ik gewend ben. Het theater staat vol met tafels een stoelen, waar je kunt gaan zitten eten en drinken. De mensen in de zaal klapten allemaal mee, en waren heel enthousiast. Wij zaten helemaal vooraan dus ik ben nu half doof, maar ik heb wel alles goed kunnen zien! Het was echt heel gaaf!

Morgen m’n laatste dag op King’s School, echt jammer!! De klas kwam op het idee om een farwell party te geven, ik ben benieuwd of dat echt gaat gebeuren, haha. Dus morgen afscheid nemen van iedereen op Kings… :( Maar ja ik heb het in ieder geval enorm naar m’n zin gehad!! Wilma en ik zijn nu nog even snel poffertjes aan het bakken om morgen mee te nemen naar school:)

Nog even een vraagje:P: welke woorden kan ik nog gebruiken in plaats van super, gaaf, ongelofelijk? Want die worden nu wel een beetje boring, dus ik moet nieuwe hebben, want ik denk dat ik ze nog vaak ga gebruiken:P.

  • 22 Oktober 2009 - 22:12

    Karin:

    Mss wat engelse woorden zoals awsome, incredible, unbelievable, outstanding, superb, excellent, first class, superduper!!!
    Je kan leuk schrijven!
    Veel plezier nog daar!

  • 22 Oktober 2009 - 22:12

    Mam:

    geniet van je laaste dag op deze school. en ik weet nog wel wat woorden maar die zijn vast ouderwets tof, geweldig,te gek,onwijs,top,fantastisch,kicken,cool,en ach ga anders verder in het Afrikaans. moet toch lukken na al die lessen?
    hoe is je power point? vraag je nog of je hem mag laten zien in de aarderijkskunde les of tijdens de engelse les? nou ik lees het wel slaap lekker tot morgen

  • 22 Oktober 2009 - 22:13

    Gerrit-Jan:

    Hoe moet jij dit allemaal uitleggen als jij thuis komt. Dat wordt een hele klus. Have fun, ben toch een beetje benieuwd naar je cijfers hahah. Gezien de tijd zal morgen weer moeilijk beginnen. Welterusten.

  • 23 Oktober 2009 - 08:09

    Opa En Oma:

    Lieverd je hebt het daar enorm. Dit kan niemand je meer afnemen. Jammer dat je vandaag voor het laatst op de King's school bent. Kan me voorstellen dat je moeilijk opstaat, je zal ook wel slecht in slaap komen. Je moet ook zoveel indrukken verwerken. Groetjes en een dikke kus van ons.

  • 23 Oktober 2009 - 12:31

    Maaike:

    Hey Cindy. Slapen kan je thuis ook nog hoor, dus het hoogst nodige is genoeg. Weet je ik kan wat langer blijven liggen, maar het feitelijke eruit gaan blijft moeilijk ook om 9 uur of zo. Je moeder en ik moeten ons maar niet met nieuwe woorden bemoeien want dan wordt het pijnlijk duidelijk dat we niet met onze tijd zijn meegegaan. Maar het zullen toch altijd te weinig woorden zijn om te beschrijven wat je meemaakt. Maak je niet druk: het leest gemakkelijk weg en de bedoeling is extreem duidelijk. Veel plezier nog, ook al is het dan niet meer op de King's school. Ben benieuwd of ze een feestje voor je hebben geregeld. Groetjesssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Zondag 1 November

31 Oktober 2009

Zaterdag 31 Oktober

30 Oktober 2009

Vrijdag 30 oktober

29 Oktober 2009

Donderdg 29 Oktober

28 Oktober 2009

Woensdag 28 Oktober
Cindy

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 72877

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk South-Africa

05 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Playing Softball

16 Oktober 2009 - 01 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: